Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkisi miten ohittaa jonoa terveyskeskuspäivytyksessä?

Vierailija
24.04.2010 |

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin auttoi kun valitin että lapsen korvaa särkee ja ei ole mukana särkylääkettä, päästin 10min kuluessa

Vierailija
2/26 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai työpaikkalääkärillä. Lapsi käy yksityisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeasti etenevä tulehdus hoitamatta jne, kun valehtelette.

vaiva kysytään siksi, että voidaan arvioida hoidontarpeen kiireellisyys. Silloin pystytään hoitamaan ensin kaikkein kiireellisimmät asiat.

Ja lapsen kipeä korva ei ole oikeasti kiireellinen koskaan, vaikka lapset pyritäänkin katsomaan suht nopsaan.

mä nään näitä valehtelijoita töissä joka helkutin kerta, ja voin sanoa että olette ainoa syy siihen, että minuakin, kutsumuksesta alalle ryhtynyttä, on alkanut tuo päivystys ottamaan pattiin.

Terv se tympääntynyt valkotakkinen

Vierailija
4/26 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipulääkettä ja aamulla omalle terv. asemalle. Turhaan kuormitatte päivystystä. Samaten kaikki pikkuflunssaiset aikuiset.

Vierailija
5/26 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivojen liioittelu johtaa siihen, että joku, joka on ehkä oikeasti kiireellisemmän avun tarpeessa, joutuu odottamaan kauemmin.

Vierailija
6/26 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes yritä etuilla. Miksi ihmeessä olisit sen kiireellisempi kuin ne muut jonottajat? Mä olen itse päivystyksen sh, enkä todellakaan mene päivystykseen turhaan edes lasten kanssa.

Vierailija
7/26 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai räyhäät kännissä suureen ääneen

Vierailija
8/26 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulssiton ja hengittämättä. Silloin pääsee vähän nopeammin. Myös kirves päässä saattaa jouduttaa jonotusta hieman.

Vierailija
9/26 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa vetäistä toinen ranne auki. Pääsee kummasti tarkastuttamaan lapsen korvatkin jonon ohi kun äitee vuotaa siihen ilmoittautumisjonoon kuin pistetty sika.

Vierailija
10/26 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluiten niin, ettei elinaikaennusta ilman hoitoa ole kuin pari tuntia, jos sitäkään, niin pääsee nopsaan hoitoon. Jos ehtii ap: n kaltaisia ajatuksia miettiä päivystyksessä, ei ole oikeassa paikassa ollenkaan. Kotiin vain sairastamaan ja sitten varaamaan kiireellistä aikaa omalle terveysasemalle.

Vierailija
11/26 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina ihmetellyt. Miksi ihmeessä lapsi pitää raahata sinne päivystykseen yöllä ruuhkauttamaan päivystystä, joka on tarkoitettu akuuteista, välitöntä hoitoa tarvitsevista vaivoista kärsiville potilaille.

Korvatulehduksen hoitohan on se kipulääke (ja ehkäpä ne puudutustipat) ja sitten aamulla sinne ta:lle tai yksityiselle. Ja niin lasten kuin aikuistenkin kipu- ja kuumelääkkeitä pitäisi löytyä jokaisen kodin lääkekaapista!

Turha sinne päivystykseen on lähteä etuilemaan tai jos lähtee kannattaa noudattaa noita jo annettuja hyviä ohjeita:D

Vierailija
12/26 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä siinä melkein päivystyksessä joutuu käymään jos ennen maanantaita meinaa hoitoa saada. Viikonlopulle kun ei paljon terveyskeskuksesta lääkäriaikoja varailla. On sitä päivystystä muulloinkin kuin yöllä. Täällä käsketään tuollaisissa sairaustapauksissa tulla arkipäivänäkin päivystysjonoon, aikoja ei lääkärille anneta.

Vierailija
13/26 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeasti etenevä tulehdus hoitamatta jne, kun valehtelette. vaiva kysytään siksi, että voidaan arvioida hoidontarpeen kiireellisyys. Silloin pystytään hoitamaan ensin kaikkein kiireellisimmät asiat. Ja lapsen kipeä korva ei ole oikeasti kiireellinen koskaan, vaikka lapset pyritäänkin katsomaan suht nopsaan. mä nään näitä valehtelijoita töissä joka helkutin kerta, ja voin sanoa että olette ainoa syy siihen, että minuakin, kutsumuksesta alalle ryhtynyttä, on alkanut tuo päivystys ottamaan pattiin. Terv se tympääntynyt valkotakkinen

Just näin! Tuntuu välillä, että päivystys on täynnä kaikenmaailman vinkujaa, ja asioiden kanssa, jotka todella voi hoitaa kiireettömästi arkiajalla. Eli älkää valehdelko syitä, miksi "ihan pakko päästä päivystykseen", please...

Terv. kohta se toinenkin tympääntynyt valkotakkinen

Vierailija
14/26 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oksensin, en tosin odotustilaan, vaan vessaan. Pönttöön en ehtinyt tähdätä, mutta lavuaari oli onneksi liki... ja sehän tietenkin tukkiutui. Siivooja parka, tai kuka ikinä sen tyhjensikin, ja putsasi. Oksentaminen vei voimia sen verran, että otin hiukan aikalisää arvauskeskuksen lattialla. Mutta eipä mitään, kyseessä oli ehkä ruokamyrkytys tms, kun vointi alkoi kohentua oksentamisen jälkeen. Ja odotin vuoroani ihan kiltisti sängyllä makoillen.

Muuten, olen aina saanut tk:n lääkäreiltä asiallista palvelua ja hoitoa.

Vierailija
15/26 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä siinä melkein päivystyksessä joutuu käymään jos ennen maanantaita meinaa hoitoa saada. Viikonlopulle kun ei paljon terveyskeskuksesta lääkäriaikoja varailla. On sitä päivystystä muulloinkin kuin yöllä. Täällä käsketään tuollaisissa sairaustapauksissa tulla arkipäivänäkin päivystysjonoon, aikoja ei lääkärille anneta.

Jos lapsi herää kolmen tunnin päästä siitä kun on saanut kipulääkkeet huutamaan kipuaan ja jatkaa sitä seuraavat kaksi tuntia, ennen kuin uusi kipulääke alkaa vaikuttamaan, ei kauhean montaa yötä jaksa sitä rumbaa. Varsinkin kun se antibioottikaan ei aina auta yhdessä yössä. Joten menemme tarvittaessa lauantaina päivystykseen, emme toki yöllä.

Vierailija
16/26 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hengenahdistuksesta kärsivän lapsen kanssa 2h päivystyksessä... että se siitä jonon ohi pääsemisestä... Luulin kanssa että pian päästään spiiralle. Olin niin tyhmä etten vienyt yksityiselle ja hakenut lähetettä sairaalaan. Oltais oltu siellä jo avaavaa lääkettä saamassa alta puolessa tunnissa. Kantapään kautta tämäkin tuli opittua. Ja sen jälkeen aina ykstyiselle, josta lähetteellä sairaalaan. Onneks on vakuutus.

Vierailija
17/26 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi, liukastui uimahallissa ja sai mojovan haavan päähänsä josta tuli verta älyttömästi. Valvojilla ei ollut antaa mitään sidettä, joten ensihätään laitoin lapsen päähän housuvaipan... Olimme ilmeisesti niin surkuhupaisa näky päivystyksessä, että pääsimme suoraan lääkärille. Tikkejä laitettiin useampia, onneksi aivotärähdykseltä ym. säästyttiin.

Vierailija
18/26 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipulääkettä ja aamulla omalle terv. asemalle. Turhaan kuormitatte päivystystä. Samaten kaikki pikkuflunssaiset aikuiset.

joudun toisinaan menemään päivystykseen pikkuflunssaisena. Tarvitsen jokaisesta poissaolopäivästä sairaslomalapun töihin, teen vuorotyötä ja en myöskään voi edes pikkuflunssassa mennä töihin (asiakkaani erittäin vaikeasti sairaita ja en saa todellakaan tartuttaa heihin edes pikkuflunssaa)

Eli jos saan pikkuflunssan la ja sunnuntaina olisi töitä, on minun pakko mennä päivystykseen. Anteeksi jos ärsytän. Jonotan kyllä kiltisti.

Vierailija
19/26 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeän ihmisen kyllä tunnistaa ammattilainen.

t. kolmas valkotakkinen, joka on päässyt onneksi erikoissairaanhoidon puolelle päivystämään (=ei turhan valittajia vaan ihmiset tulevat ns. pää kainalossa, ei motivaatio-ongelmia päivystäjällä!)

Vierailija
20/26 |
25.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku aineissa oleva sekosi odotustilassa. Henkilökunta halusi lapsen pois siitä tilasta. Ei se tosiaan ollutkaan lapselle sopivaa katseltavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi