mies valittaa jatkuvasti kodinhoidosta
vaikka pesen pyykkiä joka päivä, silitän ne ja vien kaappiin.Pesen lattiat 4-5krt/vko, teen ruoan 2krt/pvä, vaihdan lakanat 2krt/kk, käsipyyhkeet päivittäin jne. toivoisin tosiaan, että tuo eläisi jonkun suttupytyn kanssa, niin oppisi arvostamaan tekemisiäni. Itse ei osallistu mitenkään kodinhoitoon..
Kommentit (50)
Etkö sä yhtään arvosta itseäsi. Minä en IKINÄ suostuisi kotiorjaksi! EN koskaan! Vaikka mulla on isommat tissit kun mun miehellä niin ei se tarkota sitä että kotihommat on mun juttuja. Suututtaa, että sä et yhtään itseäsi arvosta.
Tein miehelle selväksi kun yhteen muutettiin, että kotityöt tehdään puolisksi. Jos joskus toinen jää kotiin hoitamaan lasta/lapsia, niin sitten neuvotellaan asia siksi aikaa uudelleen.
Millä seitkytluvulla sä elät?!! Millä sä itsellesi perustelet tuon tilanteesi? Miksi sun pitää tehdä kaikki???
Lue vähän feminismiä, kasvata itsellesi asenne ja ota asia puheeksi. Jos ei homma hoidu niin ukko pihalle!
narsisti kyttää eikä mikään kelpaa
Yhden viikon ajan hän näyttää: Tekee kaiken tuon mitä teet ja lisäksi sen, minkä haluaisi sinun tekevän viikottain.
Se, mitä mies ei ehdi, niin ei voi sinunkaan vaatia tekevän.Lyö vaikka vetoa ettei mies jaksaisi viikkoakaan. ;)
Ja ikävä kyllä oikeasti tekee sen kaiken, mitä multa olis vaatimassa, esim. laittaa maustehyllyn aakkosjärjestykseen ja imuroi joka päivä, eikä pyykkikorissa ole ikinä juuri mitään ja kulkee ympäri vahtimassa ettei meidän viideltä lapselta jää höyhentäkään lattialle lojumaan.
En silti aijo muuttua tuollaiseksi, mieheni ei tosiaankaan ole työnantajani.
Jos ei itse siihen mitenkään osallistu niin ei ole valitusoikeutta! Etenkin, kun kuulostat melkoisen ahkeralta =)
ja kun mies valittaa, niin käsket ottamaan imurin kauniiseen käteen ja pyöräyttämään pyykit koneessa. Ihan oikeesti, jos olet sanonut miehellesi ihan asiallisesti, ettei tarvitse valittaa (varsinkaan jos ei itse viitsi auttaa siivouksessa) eikä mene perille, niin herättelyä kaipaa miehesi. Jätä vaikka hänen vaatteensa pesmättä ja kun kyselee jonkun vaatteen perään, niin käske hakea pyykkikorista ;).
löytyy moppi, imuri sun muut ni mies voi ihan itse hoitaa kodinhommat jos kerran vaikuttaa siltä, että hän osaa ne paremmin =) Mä en kuuntelis minuuttiakaan tollasta vaan ryhtyisin sitten vaikka lakkoon.
kun on yksityisyrittäjä 4-5pvä/viikko. Tuntuu vaan niin pahalta tuo jatkuva ilkeily.
Jaa jatkossa tehtävät. Sano miehelle esim., että laita sä pyykit kuivamaan, niin mä hoidan tiskit.
Jos ei tehoa, pidä viikon parin kotityölakko. Tee vaan lapsille ruoat (oliko sulla lapsia) ja hoida muutenkin.
Katso ihan piruuttasi, mitä tapahtuu ja missä vaiheessa.
Mä aikanaan ihan hyvyyttäni silitin miehelle jokaiseksi arkipäiväksi puhtaan paidan töihin. Sitten toi rupesi kyselemään multa, että mitkä paidat mä olen silittänyt, sanoin että ai mitkä, kysyisit mieluummin, että oletko viitsinyt silittää mulle paitoja tms.... Sanoin sitten, että silitä jatkossa omat paitas, niin tiedät. Enkä sitten enää niitä todellakaan silittänyt. Mies kun piti itsestään selvänä paidansilityspalvelua.
palkata siivooja, jos ei kelpaa. Työai on tarpeellista ja arvokasta.
Jätä hetkeksi hommat hoitamatta, että tajuaa sen!
ja iski iltapalaksi ranskalaisia ja lihapullia, tuloksena se, että uunipelti oli aamulla tiskipöydällä, kaikki ruokailuastiat missä sattuu, mies vielä kehtasi sanoa, että eihän noihin hommiin mene kuin pari tuntia päivässä, kun on astianpesukonekin. Pitäisi vissiin lakkoilla, olisi sitten kuin auerin luukku.
Itse tein sen virheen, että vanhempainvapaalla ollessa hoidin kaikki kotityöt itse. Kun palasin töihin edessä oli kauhea riitely kotitöistä, sillä mies oli jo tottunut siihen, ettei tarvitse tehdä mitään. Kyllä hän sitten lopulta tajusi, kun 10 tuntisen työpäivän jälkeen kävin kaupassa, tein ruuat, tiskasin, imuroin ja aloin itkeä kun vielä olisi pitänyt ripustaa pyykit kuivumaan.
Pistä mies töihin vaan.
Mä pesen pyykkiä, kun siltä tuntuu. Ehkä pari kertaa viikossa. Puhtaat pyykit lojuu lajittelematta kodinhoitohuoneen pöydällä jopa kuukausia.
Lattioita ei pestä ennen kuin ne näyttää likaisilta, joskus parin viikon välein, joskus parin kuukauden välein. Ruuat kyllä teen joka päivä minäkin.
Lakanat vaihdan kerran parissa kuukaudessa, käsipyyhkeet sitten kun ne näyttää likaisilta. Ehkä kerran kuussa/parissa?
Silti meillä on mielestäni siistiä!
kun olen kahden lapsen kanssa ollut vuoden kotiäitinä, minua rasittaa se, että miehen mielestä en tee mitään. ap
Ei elämässä ole mitään mieltä jatkuvalla siivoamisella. Peset lattiatkin melkein joka päivä???
sanot vaan, että ruoanlaittoon kuuluu myös jälkien siivoaminen.
Anna sen hemmetin pellin olla siinä tiskipöydällä.
sanoppa suorat sanat ukolles ja lopeta hyysääminen!!
teheppä niin ku mie et jos alkaa valitus kuuluun teen "lakon" en yksin kertaisesti tee mitn vaan olen kotoa pois koko päivän esim lasten kanssa kaverin luona tai jotain...mies muutaman kerran valitti mutta loppui siihen kun huomas et jos en ole kotona ja tee niitä asioita ei niitä kukaan muukaan tee! onpahan oppinut arvostaan sitä kun ei ole puhdas koti ja valmis ruoka odottamassa kun tulee töistä! tai toinen lähden pois kotoa vkoksi esim...jonnekkin lomalla tai kaverin luo joka asuu kauempana,mies on yksin kotona ja joutuu tekemään kaiken yksin. ja kyllä se toimii jos mies ei sitten ole täys mulkku! muutaman kerran harrastin ton homman et tein lakon ja kyllä on mieskin alkanut auttamaan kodinhoidossa ja lasten hoidossa kun kotona on :) ja varsinkin kun itse olen nyt raskaana,menee pyykit itse koriin ja koneeseen ja se päälle ja tiskit katoaa ilman että edes pyydän :)
ja jostain syystä on vielä viime syksyisiä laskujakin laskuttamatta. Tänään vie lapset grillaamaan makkaraa ja sitten voikin kehuskella, kuinka on niin paljon lasten kanssa. Se, että ulkoilen heidän kanssaan joka päivä ei ole mitään. ap
Mitä hänen mielestään pitäisi vielä tehdÄ?
Yhden viikon ajan hän näyttää: Tekee kaiken tuon mitä teet ja lisäksi sen, minkä haluaisi sinun tekevän viikottain.
Se, mitä mies ei ehdi, niin ei voi sinunkaan vaatia tekevän.
Lyö vaikka vetoa ettei mies jaksaisi viikkoakaan. ;)