Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mies valittaa jatkuvasti kodinhoidosta

Vierailija
24.04.2010 |

vaikka pesen pyykkiä joka päivä, silitän ne ja vien kaappiin.Pesen lattiat 4-5krt/vko, teen ruoan 2krt/pvä, vaihdan lakanat 2krt/kk, käsipyyhkeet päivittäin jne. toivoisin tosiaan, että tuo eläisi jonkun suttupytyn kanssa, niin oppisi arvostamaan tekemisiäni. Itse ei osallistu mitenkään kodinhoitoon..

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajua kuinka paljon todellakin teet kodinhoidon eteen. Minä myönnän olevani vähän laiska ja silloin kun ei huvita tai on muuta tekemistä paljon, kotona on illalla on miestä vastassa aika kaaos. Olen vasta tajunnut, että nämä päivät, jolloin kaikki on sekaisin saavat miehenkin tajuamaan, mitä teen silloin, kun näyttää, ettei kotona ole tehty mitään eli olen pitänyt kodin kunnossa.

Toisekseen en edes pyri kovin täydelliseen siisteyteen vaan ns. pitämään tilanteen hallinnassa eli estämään kodin pääsemistä pientä sotkuisuutta pahemmaksi.

Vierailija
42/50 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen pyykkiä, kun siltä tuntuu. Ehkä pari kertaa viikossa. Puhtaat pyykit lojuu lajittelematta kodinhoitohuoneen pöydällä jopa kuukausia. Lattioita ei pestä ennen kuin ne näyttää likaisilta, joskus parin viikon välein, joskus parin kuukauden välein. Ruuat kyllä teen joka päivä minäkin. Lakanat vaihdan kerran parissa kuukaudessa, käsipyyhkeet sitten kun ne näyttää likaisilta. Ehkä kerran kuussa/parissa? Silti meillä on mielestäni siistiä!

jos tuollaisessa sikalassa on mielestään siistiä. Johan tuollaisessa kodissa haisee lika. Omaan nenään ehkä ei mutta muiden kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi anoppi kehtasi sanoa, että hän voi tiskata, kun sinä et ole siihen tottunut, kun on tuo konekin;) ne kerrat kun olen anopilla käynyt, niin siellä on aina tiskit likaisena altaassa, ja kun olen ryhtynyt tiskaamaan, niin minut on työnnetty keittiöstä ulos. Tuo miehen marttyyriasenne on meilläkin tuttua, huoh-mitä nyt taas pitäisi tehdä-jos pyydän jotain ns.miesten hommia tekemään. Tai kun hakee jotain niin vitun-saatanan-paska ja tavarat lentelevät kaapista. Hyvä kysymys, miksi olen tuon kanssa, tapako? ajatten kai että lapset tarvitsevat isääkin ja tämä alistaminen loppuu, kun menen töihin...en tiedä, olisi kai peiliin katsomisen paikka. ap

Näin se vaan on, ovat omassa yrityksessään herroja ja hidalgoja ja jotenkin se tuntuu jäävän päälle kun kotiin tullaan. Kuvitellaan, että kotonakin olevat ovat vaan alaisia eikä tekemisiin tarvi olla tyytyväisiä.

Kuulostaa niin tutulta. Älä vaan lähde siihen mukaan niin, että teet kuten hän haluaa/määrää. Todellakin teet selväksi että koti on koti ja sitä hoitaa kaikki perheeseen kuuluvat yksilöt, koirat ja kissat mukaan lukien.

Kyllä meilläkin on havaittavissa toi mieletön rummutus, kun mies jotain vihdoin viimen tekee: esim. imuroi. Saattaa ylpeillä siitä vielä huomisinkin.. Naurettavaa ja lapsellista, mutta nähtävästi miehen ego vaan tarttee sen. Ylpeilkööt, mutta mä en siihen pelleilyyn lähde. Olen tosin pariin otteeseen kokeillut samaa itse: kehuskellut vaikka ikkunoiden pesulla pari päivää niin olen saanut kyllä tosi tympeän katseen ja mulkaisut..

Vierailija
44/50 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tuttavienkin mielestä siistiä. Salaisuuteni on siinä, että talo on iso, joten paikat ei likaannu samalla tavalla kuin pikkukämpässä, jota saa siivota päivittäin.

Mä pesen pyykkiä, kun siltä tuntuu. Ehkä pari kertaa viikossa. Puhtaat pyykit lojuu lajittelematta kodinhoitohuoneen pöydällä jopa kuukausia. Lattioita ei pestä ennen kuin ne näyttää likaisilta, joskus parin viikon välein, joskus parin kuukauden välein. Ruuat kyllä teen joka päivä minäkin. Lakanat vaihdan kerran parissa kuukaudessa, käsipyyhkeet sitten kun ne näyttää likaisilta. Ehkä kerran kuussa/parissa? Silti meillä on mielestäni siistiä!

jos tuollaisessa sikalassa on mielestään siistiä. Johan tuollaisessa kodissa haisee lika. Omaan nenään ehkä ei mutta muiden kyllä.

Vierailija
45/50 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, sitten ei ole paljon vaihtoehtoja:( Itsekin tykkään että on siistiä, mutta välillä tuntuu, että olen kodinkone, joka juoksee muiden perässä keräämässä tavaroita ja sotkuja. nytkin olen pessyt uunin, imuroinut, tehnyt ruoan ja aamupalan, pessyt koneellisen pyykkiä ja ulkoillut lasten kanssa, mies lähtee pian niiden kanssa ulos ja saa sitten rehvastella, kuinka on jo kaksi kertaa niitä ulkoilluttanut tällä viikolla..oikeasti ainoa syy tällä hetkellä, miksi tuota katselen on lapset.

Vierailija
46/50 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sanot tee itse jos ei passaa

Vierailija
47/50 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen kaikki kotityöt. lisäksi vielä lähestulkoon puen mieheni, koska raukka ei vielä 6 yhdessäolovuoden aikana ole oppinut, missä meillä säilytetään vaatteita, ruokaa, vessapaperia, jne.

itse tykkään kun koti on siisti ja siivoan omat jälkeni ja siinä automaattisesti sitten lasten ja miehen jäljet. inhoan kaaosta ja sotkua, ja siksi meille olisi täysin mahdotonta tuo ajatus että jättäisin kaikki levälleen ja odottaisin että mies itse korjaisi jälkensä. ei vaan sovi mun luonteelle. oikea oravanpyörä, ei tästä pääse mihinkään. mies ruikuttaa joka asiasta, jos esim. laitan tiskejä, samaan aikaan pitäisi hänelle etsiä sukat ja keittää kahvia. ja jos ne sukat ja kahvi ei ole minuutissa miehellä, alkaa purnaaminen siitä miten tehoton kotiäiti olen.. huoh..

Vierailija
48/50 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pojan voi tosiaan pilata, passaamalla hänet pilalle ja oma poikani saa kyllä opetella tekemään kotihommiakin. voi olla, että kun lapset tuosta kasvavat vähän, hankin oman asunnon, enkä koskaan enää asu miesten kanssa. Tätini seurustelee miehen kanssa ja molemmilla on omat kodit, kuulostaa ihanalta. ap

Vierailija
49/50 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuollainen kapinasotku saisi omatkin hermot riekaleiksi ja tuo, että miehen hakiessa jotain, pitäisi olla samaan aikaan passissa etsimässä, ettei se kilahda. Olen merkannut vaatekaappeihin jokaiseen hyllyyn: t-paidat,pitkähihaiset,farkut jne. mutta silti kun tuo on sieltä jotain hakenut, niin t-paidat voivat olla housuhyllyssä jne. Anoppi väitti, että heillä oli aina vaatekaapit tiptop(kun muutonyhteydessä järjesteli vaatekaappejamme) mutta kyllä poikansa on puhunut, että heillä oli aina kaapit sikinsokin. Juu, ja minulla taitaa olla sekä anoppi-että sen poika stressi=) Voisivat oikeastaan asua kahdestaan.. ap

Vierailija
50/50 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eniten se että mies muutti passaavan äitinsä luota yhteen kanssani, ei asunut hetkeäkään yksin eikä koskaan varmaankaan ole tottunut omia sotkujaan siivoamaan. olisikin vaan ne sotkut, tiskit ja pyykit, mutta kun välillä tuntuu että tuo mies on avuttomampi kuin 4-vuotias tyttömme.. tyttö sentään tietää missä vaatteet on ja osaa vaikka laittaa vessapaperirullan telineeseen jos on loppu. mies ei siihenkään kykene...

ja yhtäaikaa kuitenkin tuota miestä rakastaa, vaikka hermot on todella kireällä tän arjen pyörittämisen kanssa. ei sitä jättääkään viitsisi, mutta en tosiaan keksi keinoa miten saada mies mukaan kodinhoitoon.

- 46