G: Muiden puuttuminen lastesi hoitoon, ärsyttääkö?
Itse ärsyynnyin jälkikäteen mm. siitä kun pienen kyläkaupan eukko alkoi neuvomaan että perunasta ja porkkanasta saa lapselle sosetta.
Heillä ei sattumoisin ollut myynnissä kun kahta eri hedelmäbonaa ja sillä hetkellä etsin äkilliseen tarpeeseen 10kk. lapselleni jotain lounaaksi sopivaa..
Olen kuitenkin jo 2vanha" äiti ja kyseessä oli kolmas lapsi..
tiedän pikkujuttu, ärsytti vain..
Kommentit (8)
Mä en muutenkaan jaksa vetää hernettä nenään jokaisesta asiasta, en anopista, en naapurin rattaiden säilytyspaikasta, en muiden ihmisten olemuksista jne.
jossa olisin ärsyyntynyt tai mua olis neuvottu ihmeemmin. Varmaan ärtyisin, koska yleensäkin kaikkitietävät ihmiset rasittavat ja arvostan oman rajallisuuden ymmärtämistä.
Voi voi kun äiti antaa vaan sulle vettä. Antaisit jotain vauvalles janojuomaks, jossa olis makuakin! Kuten vauvan teetä tai mehua. Tämä siis Saksassa, kun annoin janohuikat 10kk vauvalleni kaupassa. Saksassa juotetaan jo 4kk:lle teetä ja ihmetellään sitten, kun lasten hampaat tummuu.
esim. 4v voimakas tahtoinen neiti-ihminen menee laskemaan liukurilla mäkeä, laskeminen ei onnistunut (liukuri jäi matkalle) ja siitäkös riemu syntyi! Annoin neidin purkaa pahaa mieltään siellä selällään kurkku kohti taivasta aivan kaikessa rauhassa, kun ei kerran halunnut tulla sieltä ylös (kyseessä siis rivitalon piha-alue, laskimme tässä omassa pihassa) vaikka aivan hyvin olisi päässyt viereiisä portaita pitkin tulemaan, ei maanitelusta huolimatta.
Samassa ohi kulkee tuikituntematon mummo, ikää ehkä 70?v ja kysyy minulta (joka olen siis edelleen yläpihassa 1v pikkusiskon kanssa) "mitä varten oot jättäny lapsen tuonne noin huutamaan? Mene nyt hyvä ihminen auttamaan kun ei raukka pääse ylös tuolta! Jätetään lapsi huutamaan, on ne nykyset äidit..." ja pupati pupati jatkoi matkaansa.
Kyllä, ärsytti. että vieras ihminen, joka ei temperamenttista lastani tunne, ei tilannetta tiedä tulee sitä kommentoimaan.
että täytyy antaa lapselle(3kk) tutti, kun ei suostunut illalla syömään. Mies sit myötäili äitiäni. Ja mä tyhmä myönnyin, kun olin niin epävarma. Siitä se kuukausien riemu vasta alkoi. Mä en nukkunu kuukausiin silmäystäkään ja lapsikin aika vähän.
Voin kertoa, että nuoremmat lapset eivät ole öisin tuttia syöneet. Päivällä kylläkin. Eli aivan opetettu tapa tuo tutin vaatiminenkin.
Kun sairas lapsi itki vaunuissaan lääkärireissun jäljiltä, "sillä on kuuma!", "saako se ruokaa ollenkaan" ja mitäköhän muuta :/. Tuntemattomia ihmisiä tottakai. Oma äitini on kysynyt onko lapsessa jotain vikaa kun ei pottaile kovinkaan suurella menestyksellä nyt 2,5-vuotiaana.
luulivat lasta terveeksi...