Alkuraskaudessa toistuvaa (vähäistä) verenvuotoa, onko keskenmeno todennäköinen?
Hei!
Olen nyt raskaana (kuukautista tuon vauvan-raskauslaskurin mukaan laskettuna) viikolla 6+5. Minulla oli kirkasta verenvuotoa viikoilla 5+1(ihan vaan pari tippaa tullut housuihin) ja nyt eilen sitten tuli vuorokauden ajan ruskeaa tuhruvuotoa. Ei paljoa, pikkuhousunsuojalla pärjäsin.
Tämä on toinen raskauteni. Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut mitään vuotoja, ja koko ajan oli sellainen tunne että vauvalla vatsassa kaikki hyvin ja että tämä pysyy siellä loppuun saakka... Nyt kun verta on tullut jo kahdesti tähän mennessä, alan olla aivan hermoraunio. Neuvola tarjoaa ultran vasta viikoilla 10-14, eli sinne on vielä tuskastuttavan pitkä aika.
Onko Sinulla kokemusta vähäisestä vuodosta alkuraskaudessa, miten raskaus sujui? Joko näillä viikoilla voisi mennä yksityiselle tarkistuttamaan onko sikiö elossa?
Kiitos jos viitsit kertoa kokemuksistasi, varsinkin niistä rohkaisevista :)
Kommentit (8)
Mene ihmeessä 7+ viikolla yksityiselle ultraan. Jos siellä näkyy elävä ihmisalku niin keskenmeno on lähestulkoon mahdotonta sen jälkeen. Itselläni vuoteli pitkin raskautta, tai lähinnä 20 viikkoon saakka
Minkä verran se ultra suunnilleen maksaa? Varmaankin ultrataan alakautta, ei kai vatsanpeitteiden päältä vielä voi saada kyllin hyvää näkyvyyttä..?
ap (joka miettii voiko esikoista ottaa mukaan lääkäriin - jos pitää olla jalat levällään, en tod. ota )
Mulla kahdessa raskaudessa ollut vuotoa, viimeisessä oli kirkasta vuotoa aika reippaastikin
ja silti päättyivät ihan hyvin. Pelottavia tilanteita kyllä olivat, mutta ei välttämättä mitään ole vialla. Lääkäri kielsi juoksulenkit ja seksin.
Kaikkea hyvää odotukseesi!
ja kaikki eivät todellakaan johda keskenmenoon. Jos alat vuotaa runsaammin tai vuodon seassa on hyytymiä/klönttejä, silloin olisin huolissani.
Kannattaa tosiaan varata heti aika sinne yksityiseen ultraan, niin saat helpotusta olollesi.
Itse kävin 6+3 ultrassa jolloin kohdussa oli vielä elävä sykkeellinen alkio, 7 alkio tuli pois ja sekin sitten vielä ultralla todettiin (yksityisesti).
Toivotan sinulle tsemppiä ja pitäviä tarrasukkia! Jos se yhtään lohduttaa, et voi tehdä mitään estääksesi keskenmenoa, muttet voi sitä myös aiheuttaakaan...
Itselläni taka neljä raskautta, joiden jokaisen alkuviikoilla olen kärsinyt rusehtavasta vähäisestä vuodosta. Ensimmäinen raskaus meni kesken, toisesta syntyi täysiaikainen poika, kolmas kesken ja neljännestä taas potra poika. Ja syytähän ei kukaan tiedä...
maksaa vaasassa n. 100 e kelakorvausten jälkeen. ja kyllä ultrataan alakautta...
terv nro 2
ollut 2 km ja niiden jälkeisessä raskaudessa oli pientä vuotoa alussa, mutta kaikki menikin hyvin. Keskenmenoissa oli myös kipua. Alkuun pienempää ja koveni sitten kun tuli ulos. Onneks pääsin sairaalaan alkuraskauden ultraan, kun oli ollut noita km:ja. Toivottavsti sulla kaikki hyvin.
rv 6+4 just samasta syystä, eli aamulla tuli ihan vähän rusehtavaa vuoto ja koska mulla km jo kerran ollu niin iski järjetön paniikki ja menin heti samana aamuna yksityiselle (sain onneksi ajan). Syke näkyi ja rusehtava vuoto loppuo sen päivän aikana ja raskaus jatkui ongelmitta. Nyt tyttö 6 kk...Lääkäri ei osannut sanoa mistä vuoto johtui.
Eli suosittelen menemistä yksityiselle ultraan, saat tietää miten asia on. Jos on km on parempi saada tietää sen nyt ja jos kaikki hyvin niin mitä sen parempaa...:)
Toivotan onnea:)