Miten paljon teillä oikein tulee pyykkiä?
Meillä on yksi aikuinen, yksi teini, yksi koululainen ja yksi päiväkoti-ikäinen ja kone ei pyöri joka päivä. Meillä ei vaihdeta kaikkien kaikkia vaatteita joka päivä, tosin pienimmän vaatekerta useimmin menee kokonaan vaihtoon päivän jälkeen. Ulkohaalarikin saa likaantua viikon, itse pesen farkut viikon välein, koululainen voi pitää samaa paitaa ja housuja pari päivää jne. Lakanat ja pyyhkeet pestään kerran kahdessa viikossa, käsipyyhkeet pari kertaa viikossa.
Kommentit (29)
pyykkikorit(2) tursuu kokoajan vaikka pesen viisi koneellsita viikossa. viikonloppu on pyykki vapaa, ellei mies pese.
Lapset ovat 2v ja 4 v. Nuoremmalta menee nilkkasukkia ja pitkiä kalsareita lukuunottamatta kaikki vaatteet joka päivä pyykkiin, vanhempi pitää pikkareita lukuunottamatta samoja yleensä kaksi päivää. Nuorimmaisella tulee välillä vielä pissavahinkojakin, joten hänellä voi mennä kaikki vaatteet kahdestikin päivässä pesuun. Lakanoita vaihdamme kerran kahdessa viikossa, tyynynpäälliset kerran viikossa ja käsipyyhkeet 1-2 krt/vko. Nyt kura-aikana pestään myös kintaita, haalareita ja kuravaatteita.
Yleensä 5-6 koneellista tulee viikossa. Onneksi on energia- ja vesipihi kone ja Ecoverin pesuaineet...
Meitä 4hlöä eli minä, mies+2-luokkalainen ja eskarilainen. Sekä mies että eskarilainen harrastavat yht.3-6x/vkossa joten sekin tekee oman pyykkimääränsä.
Sanoisin että sellaiset 7-9 koneellista viikossa ja joka toinen vko muutama koneellinen lisää pyyhkeiden ja petivaatteiden vuoksi.
Isa, aiti, 9v, 5v ja 2,5kk ikaiset lapset seka koira.
Tulee paljon pyykkiä seuraavista syistä: joudun rasvaamaan ihoani kaksi kertaa päivässä. Tällöin myös vaatteet alkavat lemuta rasvalta, jos niitä ei vaihda joka päivä. Lisäksi olen päiväkodissa itse töissä, joten suurin osa vaatteista menisi pesuun päivän päättyessä myös siksi.
Lapsen vaatteet ovat sitten vain pieni osa pyykinpesua, mutta menevät ainakin vielä joka päivä vaihtoon.
Kaksi aikuista, lapset 6-, 4- ja 1-vuotta.
pestään pyykkiä valehtelematta vähintään 10 koneellista viikossa. Kone ei pyöri joka päivä, yleensä pesen lauantaina 5 koneellista peräkkäin.
Pestään vaatteet väreittäin ja pesen myös vajaita koneellisia.
Mustaa meillä on paljon, housuja, huppareita jne.
Pelkkää mustaa pyykkiä tulee ainakin 2 koneellista viikossa.
Punaiset pesen erikseen.
Tummat kirjavat.
Vaaleat kirjavat.
Valkoiset.
Tällaiseen ryhmitykseen olen päätynyt.
Vaatteet ovat samanvärisiä kuin kaupasta ostettaessa, normaalia haalistumista/kulumista tietenkin tulee.
Mikään ei ärsytä niin kuin tunkkaisen näköiset vaatteet.
Asuin ennen taloyhtiössä jossa näki kuivaushuoneessa toisten pyykkitouhua ja en voi käsittää miksi kauniit ja kalliit vaatteet pilataan vääränlaisella tekstiilihuollolla. Pyykki tunkkaista harmaata mössöä, tämä muutos näkyy kaikissa vaaleissa tekstiileissä.
Olen repinyt koneesta pyykkiä joka oli unohtunut naapurilta koneeseen. Sieltä tuli ulos kengät, matto, alusvaatteita, kaikenlaista, pyyhkeitä, päällyshaalaritkin
2 aikuista
2 koululaista
2 päiväkoti-ikäistä
1 vauva
Ja pyykkikoneen pitää pyöriä vähintään 3 kertaa päivässä, ettei hukuta likapyykkiin.
Meillä on 2 alle kouluikäistä ja lasten vaatteita vaihdetaan n. kerran viikossa ja aikuisilla joka toinen päivä. Alushousut ja sukat vaihdetaan joka päivä. Farkkuja ja ulkovaatteita en pese kuin enintään kerran kuussa. Lakanat joka toinen viikko. Silti meillä on pestävä koneellinen joka päivä, jos haluan, ettei pyykkiä ala kertymään.
Eli enemmän teillä pitäisi pyykkiä tulla, mutta silti peset harvemmin. Miten on mahdollista. Onko teillä jokin jättikone? Vai pidätkö kuitenkin silloin tällöin useamman koneellisen pyykinpesupäiviä?
Vaihdan joka viikko kaikki pyyhkeet, lakanat ja tyynyliinat, mutta pussilakanat vain joka 2. viikko.
Pyykkiä pesen n. 5-7 koneellista viikossa. Vielä reilu vuosi sitten pyykkimäärä oli suurempi 7-9 koneellista/viikko, koska kuopuksella oli kestot.
Nyt vain odotan sitä, kun lapset tulevat kunnon harrasteikään, jolloin pyykkimäärä taas kasvaa.
P.S. Vajaita koneita pesen tosi harvoin. Kerrytän pyykkiä useita viikkoja. Nytkin punainen pyykki on ollut kasvamassa 3 viikkoa.
paljon paljon.1-2 koneellista joka ikinen päivä ja välil enemmänki...
ja lakanapyykkiä 2 koneellista 2 viikossa. Meitä on minä, teini ja eskari.
Farkkuja ja ulkovaatteita en pese kuin enintään kerran kuussa"
TUO aika outoa...johan ne haisee...ilmankos lapseni kaverin kamppeet haisee jos niilläki vaa kerran kuussa pestään:S yäk
Meillä on 2 alle kouluikäistä ja lasten vaatteita vaihdetaan n. kerran viikossa ja aikuisilla joka toinen päivä. Alushousut ja sukat vaihdetaan joka päivä. Farkkuja ja ulkovaatteita en pese kuin enintään kerran kuussa. Lakanat joka toinen viikko. Silti meillä on pestävä koneellinen joka päivä, jos haluan, ettei pyykkiä ala kertymään. Eli enemmän teillä pitäisi pyykkiä tulla, mutta silti peset harvemmin. Miten on mahdollista. Onko teillä jokin jättikone? Vai pidätkö kuitenkin silloin tällöin useamman koneellisen pyykinpesupäiviä?
Viikonloppuna ehkä kaksi koneellista päivässä jos pesen ulkovaatteita ja sählykamoja erikseen. Lakananvaihtopäivinä menee kolme koneellista niihin. Kone on aika iso, viiden kilon kone.
Mutta pesettekö tosiaan ulkovaatteet kerran viikossa? Siis haalarit? Minkä takia? Meillä ei ole käytössä kurahousuja, mutta haalareita ei todellakaan pestä kovinkaan useasti. Suurimmat kurat suihkutellaan pois tai harjataan hiekat pois, eikä todellakaan haise, niinkuin joku epäili!
2 aikuista ja yksi 1,5-vuotias lapsi. Pesen pyykkia joka toinen tai joka kolmas paiva.
Meidän vanhempien lisäksi meillä asuu kaksi koululaista, joista tyttö vaihtaa ainakin alusvaatteet ja sukat joka päivä ja poika kehotettaessa. Mies ei ihan joka päivä vaihda kaikkia kamppeita, minä ehkä useammin... petivaatteet vaihdetaan joka toinen viikko, pyyhkeet ja tyynyliinat viikottain. (kesällä useammin)
Lisäksi kaksi kestopyllyä tuottaa vaippapyykkiä noin 4-5 koneellista / vko. Eli ainakin kerta päivässä pyörii kone =)
iso pyykkikone, sopiva määrä vaatetta, täydet koneelliset. Lakanat vaihdetaan joka toinen viikko, alusvaatteet, sukat ja paidat päivittäin. Urheiluvaatteita on ehkä pitänyt ostaa parit "ylimääräiset"(jumppahousut ja urheilurintsikat), jotta ei tarvitse pestä useammin.
Hommaa itsellesi joku harrastus niin ei tarvitse kuluttaa turhaa vettä ja energiaa liialliseen pyykinpesuun!
Meillä kaksi aikuista, 5 ja 3 -vuotiaat lapset. Nuoremman lapsen vaatteet on käytännössä pitkiä kalsareita lukuunottaatta vaihdettava päivittäin. Vanhemmalla lapsella päällyhousut kestää puhtaana useamman päivän. Minä ja mieheni ei kauheasti pyykkiä tuoteta. Lakanat yms. vaihdan kahden viikon välein, käsipyyhkeitä useammin.
Kyllä tästä silti vaan pyykkiä kertyy. Pesen keskimäärin neljä koneellista viikossa.