Leikkiikö poikanne nukeilla?
Meidän poika hoitaa toisinaan vauvanukkeaan ei kovin hellästi, mutta kuitenkin tärkeä se on. Samanikäinen tyttöserkku omistaa monia nukkeja joilla leikkii poikamme teki kovasti mieli "omaa vauvaa" kun serkullakin on.
Onko kuinka yleistä? Onko joku pikkupoika jolla ei ole ensimmäistäkään nukkea? Miten isät suhtautuu pojan nukkeleikkeihin?
Kommentit (18)
kummallakaanpojalla ei ole ollut mitään kiinnostusta nukkeleikkeihin. Mun vanhat nuket ja vaunut oli tarjolla, mutta niillä vaunuillakin ajettiin rallia ilman sitä nukkea...
Hänellä on yksi nukke ja sitä välillä hoitelee. Isä suhtautuu? Leikki siinä missä muutkin, ei ole kivikaudelta tuo isi.
Olen se, joka juuri kysyi autoilla leikkimisestä;) Eli hoitaa hellästi, silittää, syöttää ja työntää kärryissä. Isosiskolta varmaan katsonut mallia, mutta ei kai jaksais näin kauan leikkiä, jos ei itse siitä tykkäis. Ja kun sisko on poissa kotoa, niin leikkii pitkään ja tyytyväisenä juuri niillä siskon lempinukeilla, joihin ei yleensä saa juurikaan koskea;)Nukahtaa myös nukke kainalossa. Ja ikää siis nyt 1,5v. Meillä mies on vaan onnellinen, että on niin pehmeä ja empaattinen poika. Aivan ihana tapaus.
taitaa kivikaudelta olla, ei ymmärrä lainkaan, että poika leikkii nukella. Muutoin pojan leikit on varsin poikamaisia autot, majat, intiaani yms.
ap.
Hölmö on iskä, jos ei toisen anna leikkiä nukkeleikkiä. Ihan hyvä vaan, että oppii myös hoivaamista. Pidä ap huoli, ettei isi pääse mollaamaan lasta vaan pitää mölyt mahassaan.
tosin kavereina kotona ja pk.n ryhmiksessä on tyttöjä.Ihailee kaikkea vaalenpunaista,kiiltävää ja kimaltelevaa..
että yhtä kovapäinen on. Kun haluaa leikkiä nukella niin kyllä leikkii oli isi mieltä tahansa. Ihmettelen sitä mikä siinä niin isälle vaikeaa on jos pojalla on vähän pehmeämpää leikkiäkin kun muutoin tosiaan ns.poikaleikkejä leikkiikin metsästysleikit ed.mainittujen lisäksi.
Mielenkiinnolla luen miten muilla? ap.
, työntää vaunuissa, vaihtaa vaippaa (vanha kesto), pitää sylissä.
Vauvasisko on innoittanut.
on nukkunut vanhan nukkeni kanssa varmaan jo pari vuotta. Huuto tulee, jos nukke ei ole sängyssä, vaikka muuten ei yleensä nuken kanssa leiki. Isälle tuo nukke on lelu muiden joukossa. Muutoin pojan leikit kovin raisuja, joten ehkä ihan hyvä jos on jotain vähän "hellempääkin" noissa leikeissä.
Mut sit vaihtu autoihin ja muihin "poikien"leluihin itestään.
Onneks isälle oli ihan sama,tai ois tullu aikamoinen sota.Inhoon ihmisiä jotka päättää mitkä leikit on lapsille sopivia ja mitkä ei.(tarkoitan tytöille kuuluu nuket ja pojille autot periaatetta)
Tytöt on taas vastaavasti leikkineet pienenä myös autoilla ja aseilla.
Ei suostunu kummi ostamaan kun pojathan ei leiki nukeilla.
Minä ostin ja poika oli ihan onnessaa.Nukke jäi kyllä aikanaan,mutta sapetti et miks kummi kysy ees mitä haluu?
vaikeaa antaa pojan leikkiä nukella. Tein hänelle itse räsynuken että on sitten muka nukke hankittu, ettei kukaan pääse siitäkin syyllistämään, ja olin tosi helpottunut ettei poika kiinnostunut siitä yhtään. Nyt sit annoin vanhempieni luona pojalle oman vanhan vauvanukkeni, ja selvästi se häntä jotenkin kiinnosti. Toi nukke on kuitenkin huonokuntoinen joten en viitsi sitä kotiin ottaa - pitänee hankkia kirppikseltä joku vauveli, ihan siksi että lapsi saa sitä kanniskella jos haluaa. Lapsen isälle tällaiset asiat on todennäköisesti ihan triviaaleja, eikä hän arvota lapsen leikkejä.
En ymmärrä miksi en antaisi.
Meillä tyttö taas ei ole koskaan oikein leikkinyt nukeilla. Hoivavietti hänellä on kohdistunut pehmoeläimiin.
hoitaa yksin kaikki lapsiin ja kotiin liittyvät asiat?
vaikeaa antaa pojan leikkiä nukella. Tein hänelle itse räsynuken että on sitten muka nukke hankittu, ettei kukaan pääse siitäkin syyllistämään, ja olin tosi helpottunut ettei poika kiinnostunut siitä yhtään. Nyt sit annoin vanhempieni luona pojalle oman vanhan vauvanukkeni, ja selvästi se häntä jotenkin kiinnosti. Toi nukke on kuitenkin huonokuntoinen joten en viitsi sitä kotiin ottaa - pitänee hankkia kirppikseltä joku vauveli, ihan siksi että lapsi saa sitä kanniskella jos haluaa. Lapsen isälle tällaiset asiat on todennäköisesti ihan triviaaleja, eikä hän arvota lapsen leikkejä.
paljonkin,nyt ihan normaali tavallinen 13-vuotias.
Enemmän luulisi lasta vahingoittavan jos nukeilla leikkiminen kielletään? Ja meillä mies ei piitannut asiasta tippaakaan, miksi poika ei voisi leikkiä nukeilla?!
Meillä kolme poikaa eikä heistä kukaan ole juuri nukeilla leikkinyt. Unileluna oli jossain vaiheessa räsynukke. Jossain vaiheessa yksi otti nuket mukaan leikkiin, mutta sit mun piti leikkiä niillä sillä "ne on tyttöjen leluja".
Mä toivoin että pojat olisi nukeilla leikkineet nimenomaan hoivaamisleikkejä kun uskon että ne kehittäisivät tunneälyä.
kanssa nukkekodilla kotia, tai mitä milloinkin keksivät. Vielä vuosi, pari sitten leikkivät yhdessä myös vauvanukeilla, mutta nyt se on jäänyt melkein kokonaan. Lempilelut pojalla kyllä ovat aina olleet noita "perinteisempiä" poikien leluja.
Joskus noin 1-2 -vuotiaana ovat saattaneet hetken aikaa niitä hoidella mutta sitten ovat nuket lentäneet nurkkaan ja vaunut siirtyneet rallittelukäyttöön :) Isälleen on aivan sama millä leikkivät.