Tulipa taas huudot yhdeltä äidiltä, kun päiväkotini
Kommentit (67)
Kotona helposti tulee aloitettua joku siivousurakka sadesäällä eikä tule lähdettyä lasten kanssa ulos, vaikka pyytävätkin. Kiitos päiväkodin tädeille ja sedille tästä!
Ja mun lapsilla on sateenkestävät vaatteet juuri siitä syystä, ettei erikseen tarvi ahtaa kuriksia päälle, ja olen päiväkodissa sanonut, että sisä- ja ulkovaatteet on kaikki sellaisia, ettei tarvi varoa. Hoitajat epäilivät aluksi, että olen vaatteista tarkka, kun lapset on aina niin siististi (ei kalliisti) puettu, mutta en ole. Leikki on lasten työtä ja "työvaatteissa" mennään päiväkotiin; jollakin ne on siistimmät, jollakin ei, mutta tärkeintä mun mielestä on se, että lapsi on ko. vaatteissa vapaa tekemään, mitä mielii ja ohjelmassa on.
laittaneet sadettimen päälle hellepäivänä. Piti sitä kuraa sitten saada jollain konstilla aikaiseksi kun ei satanut.. :)
jos lapseni olisi hoitopäivän jälkeen ihan puhtoinen. Leikki on lapsen työtä ja kuralätäköt vastustamattomia, meillä pesukone laulaa tarvittaessa, lapsen vaatteet saa ihan huoletta likaantua hoidossa. Kuravaatteet ja varavaatteet on ihan must;)
Vaikka teillä on juuri kotiinlähdön aika, ei kaikilla muilla ole!
Pitäisikö kaikkien muiden venyttää uloslähtöä ja odottaa että sinun lapsesi ehtisivät lähteä kotiin kuivina ja puhtaina?
Kuule, sopeudu sinä vaan niihin pk:n aikatauluihin ja hae lapsesi kotiin aikaisemmin, niin heidän ei tarvitse sateessa leikkiä ja märkänä lähteä kotiin.
Niin ja tämä sille joka ihmetteli, miksi ne lapset laitetaan ulos kastumaan juuri kotiinlähdön kynnyksellä.....
Tämä ulkoilu on niin hauskaa nykyään. Hoidin kolme ekaa lastani kouluikään asti kotona ja ulkoilimme joka ikinen päivä säästä riippumatta. Sairaana ollessanikin tunsin syyllisyyttä ellen jaksanut lasetni kanssa ulos ja ellei miehenikään ehtinyt heidän kanssaan ulos.
Mutta kaksi nuorintani ovat olleet päiväkodissa ja hups - kun sataa ei ulkoilla :) Mistäköhän se suomalaisten liikkumattomuus mahtaa johtua....
kun olen hommannut lapsilleni kunnon ulkoiluvarusteet, kosteuden pitävät haalarit ja kuravaatteet, sitten eivät sateella koskaan ulkoile kun ei kaikilla lapsilla ole asianmukaisia ulkoiluvaatteita.
Lapset käyvät myös usein niin kierroksilla, jos eivät pääse koko päivänä ulos purkamaan energiaansa, että on ihan hyvä ulkoilla sadesäälläkin.
Minä en perusta kauheasti sadeilmoista. Siksi en lämpene koiranhankintahaaveillekaan.