Miksi en laihdu Kiloklubin ohjein?! Muita?
Pikemminkin suunta on lievästi ylöspäin. Oon kokeillut syödä välillä hiukan enemmän, kuten siellä ohjeistettu, mutta se on täysin turmiollista painon suhteen. Runsaasti suositellun kalorimäärän alle syöden paino tippuu, mutta se tarkoittaa jo täysin kitukuuria. Nutrilett, karppaus tm. Onkohan vaihdettava kokonaan suuntaa...?
Kommentit (7)
mistä tiedät ettet arvioi yläkanttiin määriä? Mä olen laihtunut erittäin tasaista tahtia -800g viikossa nyt lähes kymmenen kiloa. Kiloklubiin siis naputtelen ruokani ja liikun kävellen, uiden, pyöräillen ym. Lähinnä siis arkiliikuntaa... Syön 1400-1800 kaloria päivässä, painoa tällä hetkellä 62kg (pituus 162cm), eli pudotan joka painoa normaalipainon sisällä, joka pitäisi olla hitaampaa...
kohta 5 kiloa normaalipainon sisällä.
1400-1500 kaloria ihan normaalia kotiruokaa syöden, tietysti runsaasti kasviksia, hyvää rasvaa ja kuituja, niin siinäpä se. Nälkä ei ole ollut, vaan päinvastoin, iltapalaa on välillä pitänyt ottaa hieman reilummalla kädellä, ettei ihan 1200-1300 jäisi kalorit. Karkkia ja herkkujakin mahtuu välillä mukaan, mutta sitten pitää olla tosi tarkka ruokamäärien kanssa. Punaisia/keltaisia palloja on ehkä 5-10/viikko.
En punnitse ruokia, vaan käytän desin mittaa. Ja jos en ole varma annoskoosta, laitan mielummin pikkuisen yläkanttiin. Minusta kotona laitetusta ruuasta on tosi helppo laittaa annoskoot, mutta jos syö ulkona, homma on paljon vaikeampaa. Onneksi niitä päiviä on 3 kuukauteen osunut vaan 4. Ja plussakaloripäiviä saman verran.
ja kun otin vähän pidemmän seurantajakson, huomasin, että painoni putoaa vain kun syödyt kalorit ovat siellä 1000/päivä. Jos nousee tuosta, jää paino junnaamaan heti. Uskon siis, että kiloklubin energiasuositukset voivat joillekin ihmisille olla vähän yläkanttiin.
Antoi mulle kalorimääräksi 1700kcal, mutta kun se on se minun normaali määrä :D (170/70). Jos pidin kalorit 1300:ssa, niin paino alkoi vähetä. Ja kaikki tosiaan täytin, kuten pitääkin.
Nyt olen Kalorilaskurissa (maksullinen 30 e vuosi) ja sieltä saa sen verran paremmat tilastot, että pystyy päättelemään, mistä kiikastaa. Minulla on yksinkertaisesti niin pieni peruskulutus, että en laihdu normaalisti lainkaan 1500 kcal:lla vuorokaudessa ja en pysty syömään vähempää kun minulle tulee niin kova nälkä niin helposti.
Avain itselleni on hikiliikunta. Kunnon juoksulenkki joka toinen päivä ja kilot alkavat karista. Jostakin syystä hikiliikunta ei lisää nälkää vaan pystyn syömään edelleen sen 1500 kcal.
jos mussutat leipää, perunaa tms ne muuttuu sokereiksi vartalossasi eikä paino laske.
En kuitenkaan noudata niitä valmiita menuja, sillä niissä on ihan älyttömästi kaloreita (reilusti yli 2000). Omat kalorit on n. 1500.