Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miltä tuntuu kierukan laitto?

Vierailija
22.04.2010 |

Harkitsen kierukan laittamista, mutta olen kuullut lähinnä huhuja siitä miltä sen laittaminen tuntuu. Eli kuulisin mielelläni todellisia kokemuksia ilman välikäsiä: Miten se ylipäätään laitetaan? Onko siihen mahdollista saada jotain puudutusta tms? Sattuuko se? Mikä vaihe on pahin? kestääkö kipu kauan?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOku kokematon saattaa räveltää oman aikansa.

Se työnnetään sellasella asettimella (hormonikierukka, muista en tiedä) ja ja asetin vedetään sitten ulos.

Vierailija
22/28 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihto vei jalat alta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sektiomamma ja kyllähän tuo kirpaisi, mutta sitä kesti vain hetken.

Alatietä synnyttäneillä ei satu niin paljon.

Vierailija
24/28 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen laittaminen sattui aiva sairaasi. Mut se on niin yksilöllistä, mulla papankin ottaminen sattuu ihan hirveesti.

Poisto ei kyl juur tuntunu.

Vierailija
25/28 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen synnyttänyt.

Vierailija
26/28 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tk lääkäri sanoi, että kohdunsuuni on sillä lailla kallellaan, että joutui pitämään siitä aika ikävän näköisillä pihdeillä kiinni jotta sai kierukan pujotettua paikoilleen. Sattui hetken aikaa jonkin verran, mutta olin varautunut ottamalla kotona 600mg särkylääkkeen vajaata tuntia ennen ja se varmasti auttoi. En ole kovin hyvä sietämään kipua, mutta ei tämä minusta ihan horror-kokemus kuitenkaan ollut.

Vierailija
27/28 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kierukan laitto oli todella kivuliasta, vaikka meninkin "oikeaan aikaan" eli kuukautisten viimeisinä päivinä. Olin toimenpidehuoneessa, jalat telineissä, ja lääkäri piti kohdunsuuta auki pihdeillä. Hoitaja istui vieressä ja rauhoitteli ja tsekkasi, etten pökrää. Olin ottanut etukäteen 1 tai 2 särkylääkettä, en nyt muista minkä verran.

Pari seuraavaa päivää olin tosi kipeä ja söin hirveät määrät särkylääkettä, mutta sen jälkeen on kaikki sujunut hyvin. Hyötyihin nähden tuo asennus on siis aivan minimaalisen pieni ongelma.

Vierailija
28/28 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka laitettiin, kun toinen lapsi oli 4 kk. kaksi alatiesynnytystä takana. Pari tuntia laiton jälkeen vähän huimasi. Poistoa tuskin huomasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän