Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miltä tuntuu kierukan laitto?

Vierailija
22.04.2010 |

Harkitsen kierukan laittamista, mutta olen kuullut lähinnä huhuja siitä miltä sen laittaminen tuntuu. Eli kuulisin mielelläni todellisia kokemuksia ilman välikäsiä: Miten se ylipäätään laitetaan? Onko siihen mahdollista saada jotain puudutusta tms? Sattuuko se? Mikä vaihe on pahin? kestääkö kipu kauan?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Kolmekymppinen synnyttämätön nainen täällä - kuparikierukan (flexi-t 300) otin hormonien sopimattomuuden vuoksi. Asennettiin äskettäin (tuoreet kokemukset), aluksi otin puolitoista tuntia ennen Burana 800mg.

Menkat 4.pv menossa. Kohtua mittaili, se olikin ikävin vaihde kun teki sen mekaanisesti työntämällä jonkin mitan sisään - eikös yleensä tuo mittaus tehdä ultralla? Piti hengitellä, sattui. Sitten varsinainen asetus ei mennyt ihan heittämällä kun oli pieni kohtu ja kaartui toispuoleisesti.. tk-lääkäri joutui vähän hakemaan, meinas jo vähän luovuttaa mutta sitten se meni. Hommassa meni reilut 10 min, kipua asteikolla 1-10 ehkä noin 6-7. Lyhytaikaista oli, rentoutuminen ja hengittely on kaikkein tärkeintä.

Lähteissä vähän jalkoja heikotti, mut kyllä se siitä meni.Nyt ei satu, toisaalta kipulääke varmaan jyllää. Ei kramppeja tms. Jännäten odotan seuraavia kuukautisia, miten mahtaa mennä kun vuodon määrästä on "pelottavia" juttuja lukenut.

Vierailija
2/28 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi ehkä kuvailla epämiellyttäväksi, muttei missään nimessä kivuliaaksi operaatioksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa on laitettu. 2 Buranaa olin ottanut etukäteen.

Ja poistosta toista en tuntenut ollenkaan. Toisesta pikku nippaisu vain.

Vierailija
4/28 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kuparikierukkaa on laitettu ja nyt menen laitattamaan hormonikierukan, olen synnyttänyt kolme kertaa.

Vierailija
5/28 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä epämukavalta, samalta kuin papa-koe, mutta kesti pidempään. Kierukka laitettiin jälkitarkastuksen yhteydessä.

Synnyttämättömällä ystävälläni sattui kuulemma aivan kamalasti. :(

Vierailija
6/28 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennukseen meni alle puoli minuuttia. Olin ottanut etukäteen särkylääkettä, mutta en olisi varmaan tarvinnut sitäkään vähää. Kohdunsuu avataan jollain instrumentilla ja asettimella pujotetaan kierukka paikalleen ja asetin vedetään pois, vähän niin kuin tampax. kohtu kramppasi sen jälkeen pari kertaa mutta se oli pientä verrattuna esim. synnytyksen jälkeisiin jälkisuppareihin. Sitten ei muuta kuin kotiin.

Vierailija
7/28 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle sanottiin ettei se miltään tunnu ja oli tosi vihainen kun en yhtään osannut varautua että se tuntuu inhottavalta. Ei satu, mutta tuntuu kyllä

Vierailija
8/28 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kipu oli kauhea ja monta kertaa meinasin pyörtyä matkalla kotiin. Yksin kotona pienen vauvan kanssa tajuttomassa tuskassa ja runsaassa vuodossa, huhhuh!

Pari buranaa otin kotona ja onneksi vauva oli niin pieni (n.3kk) vielä että nukkui suurimman osan aikaa, en olisi jaksanut pahemmin hoitaa.

Itse laittaminen oli tosiaan kivuliasta, mutta jälkeenpäin kipu oli vielä pahempaa, yhtä kipeää kuin synnytys avautumisvaiheessa.

Vierailija
9/28 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitto sattui aivan saatanasti. Luulin että puhkaisivat kohtuni. En tiedä mitään mikä sattuisi enemmän jos ei synnytystä lasketa mukaan. (olen synnyttänyt 3 lasta alateitse) Itkin ja yritin pysyä paikoillani. Aina kun huusin niin lopettivat ja taas jatkettiin kohta. Edes takas ronklasivat ja laitossa meni noin puoli tuntia.

Minulla on kova kipukynnys, mutta tuo oli jotain aivan kamalaa. En pystynyt oikein kävelemään ja olinkin sitten viikon sairauslomalla. Itkin sängyssä ja konttasin vessaan. Kivut olivat kovista kipulääkkeistä huolimatta aivan järkyttävät.

Kun laitettiin uusi kierukka menin yksityiselle ja mies tuli mukaan pitämään kädestä kiinni. Kotona otin vahvoja särkylääkkeitä ja lihasrelaksantteja. Kokenut gynekologi (on asentanut kierukoita 25 vuotta) antoi vielä reilusti kohdunkaulanpuudutetta pistoksina. Sattui aivan perkeleesti. Kokemuksena oli kuitenkin kivempi kuin eka kerta, sillä vaikka huusin ja itkin, niin gynekologi toimi ripeästi ja laittamisessa ei mennyt montaa sekunttia. Vatsa tuli kipeäksi ja pientä jomotusta. Ei kummepaa.

Yksityinen gynekologi sanoi että joillakin laitto ei satu yhtään, joillain nipistää, joillain sattuu ja joillain sattuu aivan tolkuttomasti. Sille ei vain voi mitään.

Ainakin Mirenan ohjeessahan ihan sanotaan, että suositellaan käytettäväksi kohdunkaulanpuudutetta asentaessa. Silti tätä ei käytetä kovinkaan usein. Mammat on niin kovia etteivät valita ja on muodostunut ihan käytännöksi, että ota vähän buranaa.. Itselle jäi ekasta kerrasta hirveät traumat ja tokaa kertaa vetkutin yli vuodella, kun en uskaltanut mennä. (poistoa ei ole koskaan suoritettu, sillä ekasta kierukasta raskauduin ja se tuli itsestään ulos)

Jos ei oteta huonoja kokemuksiani lukuun, niin kyllä kierukka sen verran helppo kapistus on, että voin suositella.

Tosiaan reilusti särkylääkettä enne laittoa ja aina voi pyytää kohdunkaulan puudutteen!

Vierailija
10/28 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyörryin kesken laiton ja sen jälkeen vuoto ja vatsakivut olivat tuskallisia. N. kolme viikkoa niitä kärsittyäni menin lääkäriin ja kierukka poistettiin. Oli vääntynyt ja ilmeisesti väärin asettunut. En pysty koskaan ottamaan sitä enää. Olin myös ottanut särkylääkettä etukäteen ja lääkäri sanoi tehneensä kierukan laittoja jo parikymmentä vuotta. Minulla kävi kai sitten huono tuuri.

Vierailija
11/28 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. M40

Vierailija
12/28 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. M40

Vierailija
13/28 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu oli kuukautismaista, vihlaisi oikein kunnolla. Muutaman tunnin vihloi sen jälkeenkin. Buranaa otin kipuu ja se auttoi. Musta papa-koekin on yleensä aika kivulias joten kaiketi olen herkkä sen alueen kivuille.

Kohdunsuuta avataan sellaisella hyvin ohuella jutulla, sitten kierukka sinne vaan ja that's it. Ei siinä kauaa mennyt.

Poisotto taas nipisti vaan hetken.

Vierailija
14/28 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on noin kamala kokemus?

Itse en aio ottaa ikinä, mieluummin kondomit.

Vierailija
15/28 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sattunut kyllä laittaminen (2x laitettu)eikä pois ottaminen. Oon synnyttäny. En edes huomannut, luulin että vielä tehdään jotain valmisteluja kun lääkäri sanoi et voit nousta. Niin ja pelkäsin kyllä etukäteen kovastikin et sattuu.

Vierailija
16/28 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on noin kamala kokemus?

Itse en aio ottaa ikinä, mieluummin kondomit.

Itse ainakin kärsin hetken kipua ja olen huoleti viisi vuotta, kuin sählään kondomin kanssa joka ikinen kerta, kun sekstaillaan.

Vierailija
17/28 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku hemmetin häkkyrä sisuksissa 5 vuotta.

Miehet ei kyllä suostuisi samaan, eli siihen että penikseen tungettaisiin joku ehkäisyväline vuosikausiksi.

Vierailija
18/28 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitettiin hormonikierukka just ennen menkkoja, alatiesynnytyksistä jo vuosia. Kyllähän se aika kipakasti kirpaisi vaikka mulla onkin korkea kipukynnys. Pari päivää oli menkkamaista jomottelua. Mutta loistovärkki kuitenkin, en pois vaihtaisi!

Vierailija
19/28 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tatuoitu jätkä!

Vierailija
20/28 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksen yhteydessä ja ei sattunut kauheasti ilmeisesti koska kohdunsuu oli vielä rakosellaan :-)

Poistoa odotan kyllä kauhulla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän