Poika 7kk ei avaa suuta lusikalle. Mikä avuksi?
Olen totaalisen väsy pojan syömättömyyteen.
Itse kun saa käteen niin kaikki meneekin sitten suuhun. Mitä kaikkea sormiruokaa voisin antaa?
Kommentit (6)
annetaan pojalle tuorekurkkua, ruisleipää, maissinaksuja. Omenaakin on kokeiltu, mutta siitä saa liian isoja paloja joihin meinaa tukehtua.
Lapsi syö normaalisti soseita, joten en tiedä mitä kaikkea voi antaa käsillä syötäväksi, kun en ole joutunut kokeilemaan. Mutta voisin kuvitella että keitettynä kaikki tavalliset soseissa yleisesti käytetyt kasvikset, hedelmät ym. sopii sormiruoaksi?
Meidän kaksosille ainakin Ainu-ensilusikka on ihan liian leveä, eivätkä huoli sitä suuhunsa. Kapeammalla muovilusikalla taas syövät molemmat ihan hyvin.
jääräpää ei suostunut syömään mitään lusikasta eikä sormin ennen noin vuoden ikää. Oli siis 1-vuotiaaksi asti täysimetyksellä. Myöskään pulloa ei huolinut. Veriarvoja tarkkailtiin neuvolassa ja kun kaikki oli ok ja kasvoi todella hyvin , niin sitten vaan imetetiin.
Luulen että mun virhe oli siinä, että alotin lusikkakokeilun liian myöhään eli vasta 6kk. Olisi pitänyt alkaa kokeileen aikasemmin. Oli kyllä melko pitkä vuosi...
oppi varhain syömään itse. Annoin lusikan aina käteen kun syötin häntä ja söi reippaasti alle vuoden ikäisenä itsenäisesti.
Ei antanut minun syöttää enää sen jälkeen, ainoastaan mummonsa antoi syöttää ja tätinsä. Halusivat syöttää pikkuista käydessään.
muksulle ja syötät itse toisella, voi mennä kuin huomaamatta myös äidin lusikalliset suuhun :) Meillä toimi
vaikka sen lusikan kanssa :-)