Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

aikuisen keuhkoputkentulehdus ja hengityksen vinkuminen - onko normaalia?

Vierailija
21.04.2010 |

On ollut nyt 2 flunssaa putkeen, nyt luultavasti keuhkoputkentulehdus. Lopetin tupakoinnin joka aiheutti vielä lisää limannousua. Hengitys muuttui ahtaaksi ja keuhkoissa rohisi, hengitys vinkuu sisään ja ulos syvään hengittäessä. Onko kellään samanlaista?

Voisiko olla pitkittyneen flunssan ärsyttämistä keuhkoputkista/keuhkoista kyse vai onko mulla nyt astma? :( en haluu kuolla nuorena.. nyyh.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärissä. Piippu, kapseliyskänlääkkeet ja antibiootit, kuulema järkyn kuuloset keuhkot ja keuhkoputkentulehdus kuten arvelinki. huh.

-ap

Vierailija
2/9 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo ole astma, mutta sä tarvit silti astmalääkkeet. Tuo on "infektioastma" eli se keuhkoputkentulehduksen ärsytys on jäänyt päälle, ja jos et hae lääkäriltä siihen hoitoa, siitä voi TULLA oikea astma tai peräti keuhkolaajentuma (näi pelotteli mua aikanaaan lääkäri). Mut kun haet kortisonipiipun niin toi menee ehkä kuukaudessa ohi, etkä ehkä enää koskaan sen jälkeen tarvi lääkkeitä - varsinkaan jos todella pysyt irti tupakasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakointia, vaan ihan lapseni takia kun mietin miltä äiti aina haisee kun halitaan. :(

kiitos vinkistä, täytyy hakea piippu, sain ajan perjantaille, eikai se ole liian myöhään?

-ap

Vierailija
4/9 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakin on ollut 2 kertaa sellainen keuhkoputkentulehdus, että olen tarvinnut kuukauden kuurin astmalääkkeitä. Niillä oli pari vuotta väliä, eikä astmaa ole vielä tullut. Lääkkeitä vain oli eka kerralla vaikea saada, antibiootteja ym. tarjottiin vain eikä auttanut. Vasta kun vaadin ja sanoin että pojan avaavat astmalääkkeet ovat ainoita, jotka siihen yskään auttaa, sain reseptin. Toisella kerralla sitten työterveyslääkäri sanoi, että se on varmaan nyt se sama ja määräsi samat lääkkeet.

Vierailija
5/9 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkuna ja rohina ovat limarohinaa ja ahtautta.

Menee myös levolla ohitse ja juomalla paljon.

Vierailija
6/9 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona kun oon koivulle nii allerginen et ottaa henkeen.. paitsi tää oli silloin kun en tiennyt että oon sille allerginen ja tulehdus ehti mennä keuhkoihin. ja tää siis vaa koivuaikaan.

Nyt allergialääkitys ollu päällä jo aikasin.

-ap

Vierailija
7/9 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itselläni on ollut aikamoisia oireita. Jo monta monta vuotta jos olen ollu esim. Tammikuussa pikku flunssassa nii yskin verta ja oksennusta jonkun 4-5 kk. Sitten ku se menee ohi niin hetken päästä alkaa jokunen kuume yms ja yskin taas. Ympäri vuoden. Ja nuhaa on jatkuvasti. Lääkärit eivät ole osanneet tehdä asialle mitään. Sanoneet että lopeta tupakointi. Noh lopetin puolitoista vuotta sitten ja ja vasta nyt pääsin astma testeihin. Nyt vasta otettiin vakavasti kun on tullut vaikeita astma kohtauksen tapaisia. Hengitystiet on menny tukkoon monesti ja sen takia jouduin ensiapuun. Kyllä on turhauttanut se että olen joutunut kärsimään tästä liian pitkään. Okei no oisihan sitä voinut olla koskaan tupakoimatta mutta kyllä tupakoitsijoidenkin astmaa hoidetaan asiallisesti. Mutta minun ei ennen. Ja nyt olen ollut täysin ilman!!

Vierailija
8/9 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liman poistumista voi nopeuttaa tällä tavalla (ohjeet):

http://www.suolapiippu.com/index.php?page=pep-tekniikka

Eli ilmanpaineen avulla "liikutetaan" limaa. Ja tuon neuvotun letkun sijasta voi käyttää pilliä. Ehkä parempi jos on isompi pilli. Jos ei ole isoa pilliä, niin pikkupillejä voi varmaan käyttää montaa yhtäaikaa.

Vierailija
9/9 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sulla keuhkoahtauma ja suurin syy tupakointi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan