paljonko kotiäidin "kuuluu"leikittää lapsia, mielipiteitä???
Kommentit (6)
Lapset leikkii keskenään. Iltasadun kyllä luen päivittäin. Hyvin nuo näyttävät viihtyvän.
En minä ainakaan leikitä, itse saavat keksiä tekemisensä.
Välillä mennään ulos ja taas saavat siellä itse keksiä tekemisensä.
olen järjestänyt mahdollisuuden askarrella, jos lapset ovat halunneet. olen pelannut heidän kanssaan lautapelejä ja lukenut heille. olen joskus järjestänyt heille liikuntaleikkejä, jotta he saavat purkaa energiaa, kuitenkin osallistumatta itse.
lapseni vaikuttavat tyytyväisiltä, enkä ole vielä tähän päivään mennessä kuullut kertaakaan, että ei oo mitääääään tekemistä. olen ollut äiti yli 17 vuotta. kaipa sitä pitäisi olla tyytyväinen tällaisestakin.
jos on vain yksi lapsi eikä pihalla paljoa kavereita/eivät kerhoile ahkerasti, niin mun mielestä äidin pitää jollain tavalla tehdä jotain lapsen kanssa - sanotaan sitä nyt sit vaikkapa leikittämiseksi. Mä vien mun lapsen lähes joka päivä retkelle uuteen paikkaan tähän lähelle, autan innostumaan asioista ja tutkimaan niitä. Hulluttelen myös paljon- lapsella on oikeus nauruun ja iloon!
Leikkivät keskenään mielellään. Kirjoja ja loruja luen kyllä ja otan esille piirustusvälineitä, muovailuvahaa, ym. Leikit saavat kyllä kuitenkin kehittää ihan itsekseen ja tosi hyvin nuo yhdessä leikkivätkin. Vapaus ja mielikuvitus kunniaan! : )
jos av:lta kysyt :)
ja jos et tähän pysty olisi pitänyt miettiä sitä lastentekoa aikaisemmin :P