Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aurinkosuojavaatteet .- hyphen tms.- kannattaako ostaa?

Vierailija
21.04.2010 |

Mitä plussia ja miinuksia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ehdottomasti kannattaa. Meillä lapset ovat niistä tykänneet ja minusta on hyvä ettei tarvi aurinkorasvan kanssa lotrata kuin lähinnä naamaan ja sääriin.

Vierailija
2/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ns. testannut nyt kolmella lapsellani Thaimaan auringossa Sunblock aurinkosuojavaatteita. Olivat loistavat siellä kuumassa auringossa ja runsaassa uv-säteilyssä. Puvut olivat meillä päällä aamusta iltaan, vain pesu illalla.

Ostovinkki: Tampereen Keskustorin apteekissa (Tampereen teatteria vastapäätä) ovat halvempia kuin maahantuojalla. Itse kävin lääkeostoksilla ja huomasin siellä nuo puvut. Hinta siis aika reilusti alle maahantuojan hintojen, mielenkiitoista. UV-suojalasitkin olivat halvemmat siellä apteekissa kuin maahantuojalla tai esim. Instrussa.

Itse olen pitänyt apteekkeja aina kalleina ostospaikkoina, mutta näin ei taida ollakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niistä tulee iholle syöpää aiheuttavia aineita. en ikinä pukisi lapselleni sellaisia myrkkyvaatteita.

Vierailija
4/21 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että esim.Hyphenin vaatteisiin on saatu suoja valamalla kangaskuidun sisään titaanidioksidi amikroskooppisen pieninä nanohiukkasina. Yhdessä erikoistiiviin kudonnan kanssane heijastavat uv-säteet pois kankaan pinnalta. Linkki: http://www.meditex.fi/HS_3.6.2009.pdf. Saksaa osaavat voivat lukea tästä: http://www.meditex.fi/Warentest_2oo8.pdf

Titaanoioksidia käytetään myös kosmetiikkateollisuudessa, esim. meikit ja hammastahna, karkeissa ja lääkkeissä, sekä maaleissa. Linkki: http://www.coloria.net/varit/titaanivalkoinen.htm. Olen myös lukenut että sitä on aurinkovoiteissa.

Joku on kysellyt titaanioksidin terveysvaikutuksista kemian opetuksen laitokselta, linkki: http://www.helsinki.fi/kemma/kysykemiasta/2010/titaanidioksidi.html

Jokainen toki saa tehdä omat päätelmänsä haitallisuudesta tai turvallisuudesta itse, ja varmasti moni on tehnyt samoja hakuja kuin minä.

Vierailija
5/21 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lomailin 80-luvulla paljon etelässä ja minulla ja siskollani oli uimapaitoina ihan tuikitavalliset puuvillaiset T-paidat. IKINÄ ei kumpikaan meistä palanut tuon puuvillapaidan läpi. Toki nämä uimapukukankaasta tehdyt ovat mukavammat päällä. Omilla lapsillani on ollut Lindexin uimapaidat, hyvin toimivat ja suojasivat täysin riittävällä tavalla.

Vierailija
6/21 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sunblock on edullisempi.

Ja ihan Lindex ja H&M myy myös aurinkosuojavaatteita.

ovat kyllä ihan käteviä käytössä.

Vierailija
7/21 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun satuin löytämään eräästä outletista speedon ja platypuksen uv-asuja noin kympillä. Mitä siis olette maksaneet?

Hamstrasin niitä tulevaa lomareissua varten...

Vierailija
8/21 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen maksanut noin 20 e (Next, Lindex, Gymboree) ja sitten nuo Hyphenithän on aika kalliita, olisiko nelisen kymppiä? Hyphenit taitavat kyllä olla kestävyydessä ja UV-suojassa kuitenkin parempia kuin halvemmat.

Vierailija
9/21 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ostanut. Paidat 20€ tienoilla.

Vierailija
10/21 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nuo halvimmat alle puolet siitä.

Vierailija
11/21 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä tilanteissa käytätte pukuja? Tavallisena kesäpäivänä esim puistossa vai rannalla ollessa?

Kuulin, että nuo päällä voi uida ja ne kuivuvat nopeasti.

Vierailija
12/21 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että menee vieläkin (käytössä pari vuotta). Ostettiin netistä koko pitkä hyphen, mikä on toiminut myös tosi hyvin silloin kun neitimme on ollut kovassa kuumeessa. Viilentää mukavasta eikä hikoiluta. Pysynyt hyvänä vaikka onkin etelän reissut ym. reissannut. Niin ja uimareissuilla nimenomaan..

Vierailija
13/21 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nuo halvimmat alle puolet siitä.

ja lisäksi tuo suojausteho ei vähene vaatteen vanhetessa vaikka olisikin kovassa käytössä toisin kuin nuo halvemmat. Tastä oli taannoin joku kuluttajatutkimuskin.

Vierailija
14/21 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kovin hyvin. Tavalliset, ohuet vaatteet suojaavat yllättävän vähän, iho voi palaa paidankin läpi (omaakin kokemusta tästä on)

Vierailija
15/21 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen ollut tyytyväinen. Etelän matkoilla on käytetty enimmäkseen, juuri uimarannoilla ollessamme. Suomessa on ollut myös muutaman kerran rannalla käytössä. Saatetaan laittaa ensin aamusta aurinkorasvat ja sitte iltapäivästä suojataan paidoilla kun en tykkää lisäillä rasvoja hiekkarannalla, sitten kun on hiekkaa ihossa kiinni. En ole käyttänyt puistossa ollessa tmv.

Vierailija
16/21 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä on sekä Hypheniä että halvempia ja suoraan sanottuna Hyphenin kangas on parhaan tuntuista. Se tuntuu ihanan ohuelta, viileältä ja liukkaalta kun monet halvemmat on paksumpaa hiostavaa kangasta.

Vierailija
17/21 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarpeelliset erityisesti ulkomaille matkustettaessa(aurinkoiseen maahan tietty). Ei tarvitse niin paljon rasvailla ja suojaavat tehokkaasti esim. uidessa. Ehdottomasti minusta pitäisi vanhempien olla sen verta valistuneita, että suojaavat lapsena huolellisesti suorassa ausingossa ja uimassa. Uimassa ei voiteet suojaa vaikka olisivat vedenpitäviä. Aurinko on nykyisin tosi polttavaa ja vaarallista

Vierailija
18/21 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Hyphen. Pitkähihainen paita ja kaprihousut. Käytetään rannalla ja altaassa. Suosittelen ostoa. Lapsen iho kun on niin herkkä, että ei kannata ottaa riskiä sen kanssa.

Eri valmistajien vaatteet ovat eri standardien mukaan testattuja. Hyphen vaatteet ovat kaikkein tiukimman standardin mukaisesti (uv-standardi 801) ja upf arvo on 80. Standarin mukaan vaatteen on säilytettävä suoja niin märkänä, venyessä kuin kuluessakin. Eli kestää aikaa ja käyttöä.

tuosta vaikka vähän tietoa:

http://www.hs.fi/juttusarja/hyvinvointi/artikkeli/Vaate+suojaa+lapsen+i…

Vierailija
19/21 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyphen aurinkosuojavaatteiden UV-suoja perustuu siihen, että kuituun on kudottu kemikaalia.

Sunblock aurinkosuojavaatteen teho perustuu siihen, että vaate on kudottu tiheämmin.

Vierailija
20/21 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsilla ensin Hyphen aurinkosuojapaidat, mitkä kestivät 3 ulkomaanreissua, mutta sitten se Hyphenin kuituun kudottu kemikaali Titaanidioksidi ikäänkuin suli vaatteesta ja paidat muutenkin venyi aikuisen paidan kokoiseksi. Nyt meillä on ollut 4 reissua mukana Sunblock aurinkosuojavaatteet (ostettu Treen Keskustorin apteekista) ja vaatteet ovat edelleen siistissä kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan