Älkää tehkö enempää lapsia kuin mitä jaksatte hoitaa!
Tarkoitan siis teitä, jotka viette esikoisen virikehoitoon kun uusi vauva syntyy, syystä, että teille on liian raskasta sekä hoitaa vauvaa että keksiä virikkeitä esikoiselle.
Helppo ratkaisu on dumpata se (monesti uhmaikäinen) esikoinen päiväkotiin.
Kommentit (29)
että voi olla hyvinkin terveellistä viedä se esikoinen hoitoon, jos vaikka sairastuu synnytyksen jälkeiseen masennukseen tai johonkin muuhun. Kaikkien ei tarvitse tuntea sitä pahaaoloa, eikä siitä kai taakkansa alla voi edes parantua.
Aina jaksetaan vatvoa asioita, joista ei nähdä kun omapuoli. Plääh!
Ja ei, minulla on vain yksi lapsi, enkjä ole ollut masentunut tms.
4 lasta tehtaili ja sit ei enää jaksanut, kämppä kaaoksessa, söivät ilmeisesti vain valmisruokia ketsupilla ja lopuks oli puukkohippasilla ukkonsa kanssa, tunnetuin seurauksin...
Liekkö kateellisuutta vai mitä mut tälläset jutut voit pitää ihan omassa päässäsi... asiat kun eivät kaikilla ole niin kuin itse kuvittelet....
Ei minulla ole koskaan ollut tarvetta viedä esikoista hoitoon. Osaan kyllä hoitaa vauvaa ja 2-vuotiasta ihan kotonakin, en ole uusavuton.
Juu, ainahan niitä on mielenterveysongelmaisia ja juoppoja, jotka ovat onneksi marginaaliryhmiä, mutta aina heidät vedetään näihin keskusteluihin, vaikka totuus on se että 99% virikehoitoa käyttävistä on ihan tavallisia äitejä. Pystyisivät, vaan eivät viitsi, kun helpompikin vaihtoehto on tarjolla.
4 lasta tehtaili ja sit ei enää jaksanut, kämppä kaaoksessa, söivät ilmeisesti vain valmisruokia ketsupilla ja lopuks oli puukkohippasilla ukkonsa kanssa, tunnetuin seurauksin...
ap on kateellinen, uskon että hänelläkin vituttaa vain se, että itse kun pitäisi lähteä töihin, niin ei lapselle saakaan hoitopaikkaa! Käsittääkö ihmiset tätä ollenkaan?
Minun mielestäni työ tai opiskelu on AINA tärkeämpi syy viedä lapsi päiväkotiin kuin mikään muu.
että voi olla hyvinkin terveellistä viedä se esikoinen hoitoon, jos vaikka sairastuu synnytyksen jälkeiseen masennukseen tai johonkin muuhun. Kaikkien ei tarvitse tuntea sitä pahaaoloa, eikä siitä kai taakkansa alla voi edes parantua. Aina jaksetaan vatvoa asioita, joista ei nähdä kun omapuoli. Plääh! Ja ei, minulla on vain yksi lapsi, enkjä ole ollut masentunut tms.
Varmaan on masentuneitakin äitejä, joiden lapsille tekee ehkä hyvää olla hoidossa, mutta suurin osa virikehoitoa käyttävistä on ihan tavallisia LAISKOJA uusavuttomia mammoja...
että se, että kunnalla ei ole tarjota hoitopaikkaa ajoissa työhön palaavalle, ei ole "virikelasten" vanhempien vika, vaan kuntapäättäjien, jotka eivät halua sijoittaa rahaa varhaiskasvatukseen.
ap on kateellinen, uskon että hänelläkin vituttaa vain se, että itse kun pitäisi lähteä töihin, niin ei lapselle saakaan hoitopaikkaa! Käsittääkö ihmiset tätä ollenkaan?
Minun mielestäni työ tai opiskelu on AINA tärkeämpi syy viedä lapsi päiväkotiin kuin mikään muu.
ap on kateellinen, uskon että hänelläkin vituttaa vain se, että itse kun pitäisi lähteä töihin, niin ei lapselle saakaan hoitopaikkaa! Käsittääkö ihmiset tätä ollenkaan? Minun mielestäni työ tai opiskelu on AINA tärkeämpi syy viedä lapsi päiväkotiin kuin mikään muu.
3-vuotiasta ja 5-vuotiasta joka aamu päiväkotiin, jonne ajomatkaa puoli tuntia, sitten takaisin ja sama matka töihin vastakkaiseen suuntaan.
Ja naapuri vie 2-vuotiaansa JOKA aamu lähipäiväkotiin hoitoon, ja isä tuo lapsen tullessaan töistä.
Naapuri itse vauvan kanssa kotona siis.
Että silleen. Ja lisään vielä, että eipä ole naapurilla merkkejäkään masennuksesta, ihan iloisena tapaa ystäviään, käy vauvan kanssa kaupungilla jne...
ja suurin osa vaan ihmettelee av-palstalla päivät pitkät
niin sopii yleistää, että aina kun viet lapsesi hoitoon olet paskamutsi???
että voi olla hyvinkin terveellistä viedä se esikoinen hoitoon, jos vaikka sairastuu synnytyksen jälkeiseen masennukseen tai johonkin muuhun. Kaikkien ei tarvitse tuntea sitä pahaaoloa, eikä siitä kai taakkansa alla voi edes parantua. Aina jaksetaan vatvoa asioita, joista ei nähdä kun omapuoli. Plääh! Ja ei, minulla on vain yksi lapsi, enkjä ole ollut masentunut tms.
Varmaan on masentuneitakin äitejä, joiden lapsille tekee ehkä hyvää olla hoidossa, mutta suurin osa virikehoitoa käyttävistä on ihan tavallisia LAISKOJA uusavuttomia mammoja...
että se, että kunnalla ei ole tarjota hoitopaikkaa ajoissa työhön palaavalle, ei ole "virikelasten" vanhempien vika, vaan kuntapäättäjien, jotka eivät halua sijoittaa rahaa varhaiskasvatukseen.
ap on kateellinen, uskon että hänelläkin vituttaa vain se, että itse kun pitäisi lähteä töihin, niin ei lapselle saakaan hoitopaikkaa! Käsittääkö ihmiset tätä ollenkaan? Minun mielestäni työ tai opiskelu on AINA tärkeämpi syy viedä lapsi päiväkotiin kuin mikään muu.
Vai oletko kenties niitä, joiden mielestä kenenkään tuet eivät koskaan ole mistään muualta pois, vaan pakolaisiin ym. menevät rahat vain ilmestyvät jostain loputtomasta kirstusta??
Jos rahaa on käytettävissä 100 euroa, ja siitä annetaan a:lle 50, b:lle 20 ja c:lle 30, niin väitätkö, että kun osingoille tulevat vielä d ja e, eivät a:n, b:n ja c:n osuudet pienene??
kun pitää lapsen hoidossa virikelapsena. Meillä on ollut niin ihana pph että en millään halua luopua eikä lapsikaan ole tuosta hoitaan menemisestä moksiskaan ollut. Tykkää vaan ja kyselee että millon mennään taas. Meillä siis likka 2 kertaa viikossa hoidossa ja minä äitiyslomalla. Sitä paitsi siellä missä me asumme on pph:jilla vajaita ryhmiä. Ihmiset haluavat lapsensa päiväkoteihin. Että eipä pitäisi ketään haitata ja minä maksan tuosta paikasta.
Nautin kun kumpikin lapsi on kotona, samalla tavalla kuin esikoinen, myös tämä nuorimmainen saa nyt jakamattoman huomioni kun esikoinen on leikkimässä ikätoveriensa kanssa.
niin sopii yleistää, että aina kun viet lapsesi hoitoon olet paskamutsi???
Missä sanottiin, että KAIKKI jotka vievät lapsensa hoitoon, ovat paskoja?
Hyvä ystäväni on päivähoidon hallinnossa töissä, ja hän kertoo karua kieltä: ylivoimaisesti suurin osa virikelapsista on hoidossa turhaan, eli siinä kärsii koko päivähoitojärjestelmä yhden typerän lain vuoksi ja myös pidemmällä tähtäimellä se pieni hoitoon joutuva lapsi. Tätähän ei takuulla kukaan äiti tunnusta. Tottakai turhasta virikehoidosta kärsivät myös ne, jotka todella tarvitsivat hoitopaikan lapselleen: työssäkäyvät, opiskelevat sekä joilla lapsella on syystä tai toisesta sen verran huonot olosuhteet kotona, että on parempi olla edes työpäivän verran laitoksessa kuin kotona.
kun pitää lapsen hoidossa virikelapsena. Meillä on ollut niin ihana pph että en millään halua luopua eikä lapsikaan ole tuosta hoitaan menemisestä moksiskaan ollut. Tykkää vaan ja kyselee että millon mennään taas. Meillä siis likka 2 kertaa viikossa hoidossa ja minä äitiyslomalla. Sitä paitsi siellä missä me asumme on pph:jilla vajaita ryhmiä. Ihmiset haluavat lapsensa päiväkoteihin. Että eipä pitäisi ketään haitata ja minä maksan tuosta paikasta. Nautin kun kumpikin lapsi on kotona, samalla tavalla kuin esikoinen, myös tämä nuorimmainen saa nyt jakamattoman huomioni kun esikoinen on leikkimässä ikätoveriensa kanssa.
että minä en tuollaisessa tilanteessa kerrassaan raskisi viedä lastani hoitoon... Kun ei ole AIVAN PAKKO. Itse näen sen hoitoonviennin sellaisena välttämättömänä pahana, kun en toistaiseksi pysty lapsia töihinkään ottamaan mukaan. Ja sanon TOISTAISEKSI siksi koska onnekseni olen valinnut sellaisen alan jolla oman yrityksen perustaminen on suhteellisen helppoa ja kun mieheni on samalla alalla niin toiveena on että löhivuosina perustamme yrityksen ja näinollen pystyn tehdä töitä kotoa käsin ja saan pitää lapseni kotona. Se on se mihin pyrin ja tajusin se erittäin selkeästi palatessani viime syksynä työelämään. Lisää lapsia on myös suunnitelmissa.
Vetoat laiskuuteen, mutta laiska äiti viitsisi raahata lasta aamuvarhain hoitoon (huonosti nukutun yön jälkeen), siksi että saa olla kotona muutaman tunnin (lastenhoitopuuhissa jokatapauksessa) kun taas pitää lähteä hakemaan esikoista hoidosta? Jos tuohon jaksaa lähteä niin eiköhän silloin syy ole sellainen että päivähoito on perusteltua.
Kaikilla ei ole onnekkaita juttuja, omia yrityksiä, yms yms.
on lapselle rakas ja tärkeä ja hyvä auktoriteetti niin ei siinä lapsi kärsi että parina päivänä viikossa hoidossa on. Toinen juttu ehkä päiväkodissa jossa yhteen hoitajaan harvemmin kiinnytään.
Kateus on ruma tauti.Jos eläisit sellaista elämää,kuin haluat,ei tarttis kadehtia naapurin järjestelyjä.Taidat vaan olla itse väsynyt ja katkera ja alitajuisesti mietit,olisiko itse pitänyt tehdä toisin.
Liekkö kateellisuutta vai mitä mut tälläset jutut voit pitää ihan omassa päässäsi... asiat kun eivät kaikilla ole niin kuin itse kuvittelet....