Kokemuksia iriitistä?
Eilen yritin tehdä pitkän avauksen aiheesta, mutta eipä onnistunut.
Eli uusi yritys.
Eli onko täällä ketään jolla tai jonka läheisellä on ollut iriitti?
Kiinnostaa kuinka nopeasti se on mennyt ohi? Netistä olen etsinyt keskusteluita aiheesta ja aika yleistä tuntuu olevan, että se kestää kauan.
Onko kellään mennyt helposti ohi? Kuinka kauan tarvi lääkettä? Ja koska silmä oli normaalin tuntuinen?
Kuinka kipeä oli lähtötilantessa ja kuinka nopeasti rauhoittui?
Itselläni ensimmäinen iriitti menossa.
Kommentit (2)
ollut iriittejä. Tuoreimpana muistan mieheni iriitin vuodenvaihteesta. Tippoja joutui tiputtelemaan alkuun kahtakin. Ja kortisonikuuri kesti muutaman viikon. Ei mennyt ajoissa lääkäriin, kun silmät oireili ensin vain väsymyksellä niin ei meinannut parantua. Kahdesti jouduttiin pistämään kortisonia silmäänkin. Ei sairauslomaa. Mutta ainakin kuukausi meni.
Olen kokenut yhden iriitin n. 3v. sitten. Silmä ei ollut edes kovin kipeä, hiekkaisen ja roskaisen tuntuinen lähinnä. Onneksi osuin asiansa osaavalle silmälääkärille. Iriitti varmistettin labrakokeilla. Olin n.kk pois työstä, joka on osittain fyysistä. Jouduin muistaakseni käyttämään lääkettä yli sen kuukauden, mutta määrä onneksi väheni loppua kohden. Käytin suojaavia aurinkolaseja, vaikka varsinaisesti valo ei kovin paljoa ärsyttänyt. Iriitti ei ole toistunut. Myöhemmin kuulin, että iriitti voi olla tosi kivulias ja valo tehdä häijyä. Itse selvisin vähällä.