Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulvilan surman poliisit ihmeissään: Miksi asunto oli niin siivoton?

Vierailija
21.04.2010 |

Ulvilan surman rikospaikalla Anneli Auerin talossa noin viikko surman jälkeen käyneet poliisit kertoivat oikeudessa, että asunto oli poikkeuksellisen sotkuinen. He pohtivat jo tuolloin, oliko tämä merkki jonkinlaisesta elämänmuutoksesta, joka olisi tapahtunut jo ennen veritekoa.

- Kodinhoitohuoneessa vaikutelma oli normaalista poikkeava. Likaisia vaatteita lyöty yhteen isoon kasaan, kertoi vanhempi rikoskonstaapeli.

Tavaraa oli hänen mukaansa epämääräisissä kasoissa ympäri asuntoa. Keittiössä oli "mieletön määrä" tyhjiä ketsuppipulloja, vessassa tyhjiä paperirullia.

Hän kertoi pitäneensä avoimena myös sen mahdollisuuden, että tekijä olisi perheen sisältä.

- Onko tapahtunut elämässä jotain, mikä voisi selittää tapahtuneen, jo ennen tekoa? Liikuin avoimin mielin laidasta laitaan, hän kuvaili sotkun herättämiä ajatuksia.

Nykyään eläkkeellä oleva rikosylikonstaapeli puolestaan kertoi, että ulkoapäin järjestys oli normaali.

- Sisällä järjestys oli erilainen. Esimerkiksi vaatekaapissa oli noin 15 tyhjää dödö- tai deodoranttipurkkia vaatteiden joukossa.

Hänelle syntyi mielikuva, ettei viimeisen puolen vuoden tai vuoden aikana asunnossa ollut siivottu.

- Ei tällä ollut mitään yhteyttä murhaan sinällään, mutta minulla on melkoinen kokemus poliisityöstä, niin silloin pistää silmään.

Myös kolmas poliisi, vanhempi rikoskonstaapeli, vahvisti, että asunto oli hyvin epäsiisti. Työhuoneen lattialle oli pinottu tavaraa niin, että siellä pystyi liikkumaan vain pientä käytävää pitkin. Ruokapaketteja oli ympäri asuntoa ja kukkaset olivat kuolleet.

Työhuoneesta Auer piti yllä yhtiönsä kautta nettisivustoja, jotka oli suunnattu lapsiperheille ja äideille. Pullantuoksuisilla sivustoilla mm. jaettiin neuvoja ja tukea kodin ja lasten hoitoon sekä puuhasteltavaa lapsille.

Hämmentävää.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskoja ja välinpitämättömiä ehkä.

Vierailija
62/90 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei kolkuta yhtään.

Meillä oli vanhassa kodissa ihan siivotonta siinä vaiheessa, kun remontoimme uutta ja vanha oli jo myyty. Kaikki liikenevä aika käytettiin lapseen.

Viime syksynä kahteen otteeseen oli myös siivotonta: Ekalla kerralla olin kolme viikkoa yksin lasten kanssa ja koira sairastui. Hoidin työni, lapset ja lasten kuskaukset, läksyt jne. päivisin ja yöt ulkoilutin mahavaivaista vanhaa koiraa.

Ja toisella kerralla jäin taas yksin kolmeksi viikoksi kotiin toivuttuani juuri ja juuri jaloilleni sikainfluenssasta, jota meidän perhe poti viisi viikkoa sairaalareissuineen ja astmalapsen kohtauksineen. Kaikki liikenevä aika meni lepäämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "kyllä meilläkin on samanlaista sotkua" voisivat tuntea pienen kolkutuksen omatunnossaan. Ei ole normaalia, että koti on siivoton. Mielestäni lapsilla on oikeus edes kohtuullisen siistiin kotiin. Onhan se lasten tulevaisuuden kannaltakin hyväksi, että kotona opitaan riittävä siisteyskäsitys. Ei millään törkyisellä kodilla ylpeillä kannata eikä kannata ajatella, että semmoinen olisi normaalia.

Joo olen itse siivousfanaatikko, suorastaan rakastan puhtautta ja siistiä kotia. Mutta elämä ei ole sellaista kuin naistenlehtien sivuilla. Joskus tulee hulluna deadlineja, sairasteluja, kiirettä, väsymystä ja se näkyy kodista. Ikäväähän se on mutta näin se menee. Sitten siivotaan kun toivutaan/ ehditään jne.

Normaalimpaa on ajoittainen mieletön kaaos kuin se, että ihan aina on paikat tip top. Elämä opettaa...

Eikä tuossa kuvassa mitään ihmeellistä ole, eikä poliisin kuvauksessakaan. Todella ihmetyttää, eivätkö he ole oikeasti sotkuisia (narkkaren tms.) asuntoja nähneet!

Vierailija
64/90 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se talo on tietysti suljettu rikospaikkana tutkinnan ajaksi, korkeintaan ovat jotain henk.koht.tavaroitaan sieltä saaneet.

Vierailija
65/90 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että vielä kolkutus omassatunnossa :D

Tervetuloa vaan meille juoksemaan lasten perässä, poimimassa heidän levittämiään tavaroita, estämään heitä levittämästä tavaroita, ja samalla siivoamaan keittiötä, laittamaan ruokaa, pesemään pyykkiä, hoitamaan jätehuoltoa, petaamaan sänkyjä, imuroimaan jne. Ja sen lisäksi pitää viedä lapsia uloskin ja hoitaa muita asioita.

Tuo 65 taitaa kyllä olla niitä, joiden alle 10-v lapset istuvat leikkikehässä leikkimässä rajatulla lelumäärällä (1/lapsi), eivätkä saa "rähmiä" seiniä, jolloin siivottavaakin on vähän vähemmän.

Oikeasti kyseessä on mamma, joka on töissä 10h/päivä, ja jonka lapset ovat kotona hereillä 2h/pvä.

Vierailija
66/90 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy paljon muiden asunnoissa, osaa kyllä päätellä yhtä ja toista. Veikkaan, että kukaan teistä vastaajista ei osaa edes kuvitella minkälaisissa läävissä jotkut asuvat, poikkeuksetta kyse on mielenterveysongelmaisista. Normaalilla ihmisellä voi olla pyykkivuoria jossain ja leluja siellä täällä, mutta ei sellaista tavaramäärää, että huoneessa kuljetaan pieniä käytäviä pitkin. t. eräs, joka on myös nähnyt työn puolesta paljon muiden koteja...

Kyllähän sen näkee jos ei ole kunnolla siivottu pitkiin aikoihin vaikka olisikin muuten "sotkuista". siis lattiat on likaiset yms..

Vierailija
67/90 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "kyllä meilläkin on samanlaista sotkua" voisivat tuntea pienen kolkutuksen omatunnossaan. Ei ole normaalia, että koti on siivoton. Mielestäni lapsilla on oikeus edes kohtuullisen siistiin kotiin. Onhan se lasten tulevaisuuden kannaltakin hyväksi, että kotona opitaan riittävä siisteyskäsitys. Ei millään törkyisellä kodilla ylpeillä kannata eikä kannata ajatella, että semmoinen olisi normaalia.

Joo olen itse siivousfanaatikko, suorastaan rakastan puhtautta ja siistiä kotia. Mutta elämä ei ole sellaista kuin naistenlehtien sivuilla. Joskus tulee hulluna deadlineja, sairasteluja, kiirettä, väsymystä ja se näkyy kodista. Ikäväähän se on mutta näin se menee. Sitten siivotaan kun toivutaan/ ehditään jne. Normaalimpaa on ajoittainen mieletön kaaos kuin se, että ihan aina on paikat tip top. Elämä opettaa... Eikä tuossa kuvassa mitään ihmeellistä ole, eikä poliisin kuvauksessakaan. Todella ihmetyttää, eivätkö he ole oikeasti sotkuisia (narkkaren tms.) asuntoja nähneet!

otetaan niitä "deadlineja" ja tehdään elämä liian kiireiseksi. tämä ei nyt liity alkuperäiseen aiheeseen, mutta olen edelleen sitä mieltä, ettei täysi kaaos kotona ole normaali olotila eikä se ole lapsille hyväksi. Jos sellainen pääsee syntymään, on syytä miettiä, mitä tehdä asialle.

Vierailija
68/90 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen näkee jos ei ole kunnolla siivottu pitkiin aikoihin vaikka olisikin muuten "sotkuista". siis lattiat on likaiset yms..

Jos perheessä on esim. lemmikkieläimiä, moskan määrä lattialla tulee hirvittäväksi jo parissa viikossa. On vaikeaa kuvitella, miltä näyttäisi puolen vuoden siivoamattomuuden jälkeen, koska luultavasti parin viikon siivoamattomuuden jälkeen näyttää ainakin meillä juuri siltä, ettei olla siivottu "puoleen vuoteen".

Vierailija
69/90 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisotkuhan tuolla on??

ja minun mielestä se oli sotkuinen. Olohuoneessa tuoleja sikin sokin, kuivausteline, pahvilaatikoita jne. Siis minusta oli sotkuista ja jotenkin epäjärjestyksessä.

<a href="http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2104758&pos=hl…" alt="http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2104758&pos=hl…">http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2104758&pos=hl…;

Vierailija
70/90 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiset lapset joidenka kotona on välillä sekaista ovat paljon onnellisempia kuin ne joiden kotona on aina paikat tiptop tahratonta.

Olin kahden psykologin lapsen hoitajana heillä kotona ja enpä ollut likaisempaa kotia nähnyt.

Äiti sanoi, että he ovat priorisoineet perheen yhteisen ajan tärkeämmäksi kuin kodin siivoamisen.

Minulla on 3 alle kouluikäistä lasta kotihoidossa ja jos haluaisin että koti on aina siisti tarkoittaisi se sitä, että siivoaisin aivan koko ajan, mielummin olen lasten kanssa ulkona, laitan heidän kanssa ruokaa, leivon, luen kirjaa.

Meillä lapset tekevät myös kotitöitä joten kyllä he kotoa jo oppivat siisteyden vaikka meillä usein sekaista onkin.

Vierailija
71/90 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiset lapset joidenka kotona on välillä sekaista ovat paljon onnellisempia kuin ne joiden kotona on aina paikat tiptop tahratonta. Olin kahden psykologin lapsen hoitajana heillä kotona ja enpä ollut likaisempaa kotia nähnyt. Äiti sanoi, että he ovat priorisoineet perheen yhteisen ajan tärkeämmäksi kuin kodin siivoamisen. Minulla on 3 alle kouluikäistä lasta kotihoidossa ja jos haluaisin että koti on aina siisti tarkoittaisi se sitä, että siivoaisin aivan koko ajan, mielummin olen lasten kanssa ulkona, laitan heidän kanssa ruokaa, leivon, luen kirjaa. Meillä lapset tekevät myös kotitöitä joten kyllä he kotoa jo oppivat siisteyden vaikka meillä usein sekaista onkin.

on eniten romua ympäri asuntoa mitä olen kellään nähnyt :)

Tuttavavistani itse asiassa matalimmn kooulutetut puunaavat eniten, tiedä sitten mistä johtuu.

Vierailija
72/90 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkisittepä meidän laitoksen psykiatrin. hän tuli yhtenä päivänä viime viikolla töihin pyjamahousuissa ja lähes polvipituisessa neuleessa - muistelen sellaisia olleen joskus 80-luvulla. eikä tuo ollut edes ihmeellisin asu, jonka hänellä olen nähnyt. voin vain kuvitella hänen kotinsa...

ja silti ei ihanampaa ja älykkäämpää ihmistä ole monesti vastaani sattunut. =D

Vierailija
73/90 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan siivota kolmiotamme kaikkialta paitsi omasta makuuhuoneestani- täällä on varmaan taas matoja lattialla, kaikki tiskit ym. ovat jääneet tuohon pöydälle...lakanaa en ole saanut sänkyyni kuukausiin enkä ole imuroinut viikkoihin. Silti keittiö on siisti, vessa suht siisti..pojan huone erittäin siisti. Eipä minusta uskoisi :).

Vierailija
74/90 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten työnkuvaan. Kyllä meilläkin on välillä niin kiire työkuvioiden kanssa, ettei siivoukseen ehdi viikkoon pariin panostaa - lapsen kanssa olemiseen kylläkin. Jos siihen hässäkkään tulee sairastamisia tai muuta ekstraa, niin kyllä se kotona näkyy.

Suurin osa ajasta kuitenkin on siistiä ja aina ehdimme tehdä kunnon ruoat. Jos yrittäisimme pitää kodin tiptop-siistinä, niin se vaikuttaisi kodin ilmapiiriin ikävästi, olisi kiire ja hoppu eikä ehtisi olla samalla tavalla läsnä. En nyt jaksa uskoa, että ajoittainen sotku vahingoittaisi kovin paljoa lasten tasapainoista kehitystä.

Vierailija
75/90 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sotkuista kotia? Kyllä minä ainakin lapsena mieluummin asuin siistissä kodissa ja olen iloinen siitä, että äiti huolehti siisteydestä.

Vierailija
76/90 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkuisiin pinoihin niin, että vain yhden seinän viereen jäi kapea käytävä. Exä ei saanut tehtyä töitä kuin keikkaluontoisesti. Hänen suvussa on skitsofreniaa, ja exällä oli mielestäni asperger- ja masennusoireilua. Ei suostunut menemään lääkärille. Tai kävi kun painostin, mutta sanoi siellä, että kaikki on hyvin. Ei puhunut kasoista ja työkyvyttömyydestä mitään.

Vierailija
77/90 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahvasti masentunut tai mielenterveys muuten järkkynyt. Ainakin kova kaksoiselämä. Mutta täähän on vain arvailua.

Vierailija
78/90 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

65 taitaa olla lapseton kukkahattutäti. Todennäköisesti vanhapiika.

Vierailija
79/90 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotimme oli sotkuisempi kuin ikinä kellään kaverillamme. Muut asiat meni aina siivouksen edelle ja rahaakin kului ihan muuhun kuin siivoojaan.

sellaiset lapset joidenka kotona on välillä sekaista ovat paljon onnellisempia kuin ne joiden kotona on aina paikat tiptop tahratonta. Olin kahden psykologin lapsen hoitajana heillä kotona ja enpä ollut likaisempaa kotia nähnyt. Äiti sanoi, että he ovat priorisoineet perheen yhteisen ajan tärkeämmäksi kuin kodin siivoamisen. Minulla on 3 alle kouluikäistä lasta kotihoidossa ja jos haluaisin että koti on aina siisti tarkoittaisi se sitä, että siivoaisin aivan koko ajan, mielummin olen lasten kanssa ulkona, laitan heidän kanssa ruokaa, leivon, luen kirjaa. Meillä lapset tekevät myös kotitöitä joten kyllä he kotoa jo oppivat siisteyden vaikka meillä usein sekaista onkin.

on eniten romua ympäri asuntoa mitä olen kellään nähnyt :)

Tuttavavistani itse asiassa matalimmn kooulutetut puunaavat eniten, tiedä sitten mistä johtuu.

Vierailija
80/90 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavaroita, vaikka huushollissa oli neljä lasta!

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2104758

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä