Olisitko tyytyväinen korkekoulutettu, jos saisit palkkaa 2500e/kk säännöllisestä päivätyöstä?
Kommentit (27)
nykyisestä 37,5h viikossa työstä (ei ylitöitä, joustavat työajat, joustava työnantaja, mukavan haastava mutta ei liian stressaava työ) palkka on 4000€/kk.
suunnileen tuolla palkalla, ja olen kyllä toivottoman turhautunut työhöni. En pysty käyttämään siinä kykyjäni, eikä kehittymis- tai etenemismahdollisuuksia ole näköpiirissä. Lisäksi työsuhteeni on ns. ketjutettua pätkää. Hetken aikaa tällainen työ on ok, itsekin otin sen perhettä ajatellen (ei ylitöitä jne.), mutta ns. bore-out syö ammatillista itsetuntoa myös.
t. maisterisäiti
Olisin jos työ EI olisi haastavaa. Yöuniani ja vapaa-aikaani en mielelläni tuosta summasta myisi.
Peruspalkka taitaa olla minulla just tuon 2500e. Siihen päälle muutaman ylitunnin palkka, niin menee 2800 euroon. Työaika on mukava noin 8-13/14, työpäiviä vuodessa noin 190, eli paljon lomiakin. Opettajan elämää...
T: kaksinkertainen maisteri
Tienaan juuri tuon ja olen erittäin tyytyväinen. Aika paljon enemmän pitäisi saada, että vaihtaisin pois vapaat työaikani, vapauden tehdä itsenäisesti työt juuri niinkuin haluan, mahdollisuuden hakea lasta kesken päivää pois hoidosta, pitää yhtäkkisiä vapaapäiviä ja muutenkin suunnitella elämää. Elämäni on kaiken kaikkiaan ihanaa näin. Suostuisin tekemään töitä pienemmälläkin palkalla, jos työ olisi joltain kantilta sen arvoista. Ei pelkkä palkka merkitse minulle juurikaan, kunhan se on sen verran suuri, ettei tarvitse miettiä koko ajan raha-asioita. Menot ovat yhtä tärkeitä kuin tulot - me elämme melko pienillä menoilla, joten tuosta palkasta jää mukavasti säästöönkin.
ellei kyseessä olisi täysin vapaa työ (esim. tutkimustyö mistä aiheesta ja millä aikataululla tahansa tai esim. tietokirjailija).
KT
työ EI olisi haastavaa. Yöuniani ja vapaa-aikaani en mielelläni tuosta summasta myisi.