Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Nukkuuko vauva omassa sängyssä vai teidän vieressä ?

Vierailija
19.04.2010 |

Minulla lapseni nukkuu pinnasängyssä. Muutaman kerran nukkunut vieressäni. Vaikka haluaisin nukkua pikkuiseni vieressä en uskalla, koska pelkään että kierähdän hänen päälleen tai jotain. Olenkohan liian vainoharhainen .

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukkui muksu vastasyntyneestä tuonne reilu vuoden ikään vieressä. Yösyötöt olivat helppoja, ja itsekin sai paremmin nukuttua kun ei tarvinnut hyppiä hereillä keskellä yötä. Vähän yli vuode iässä lapsi sitten oppi lyhyen opettelun jälkeen omaan sänkyynsä, ja nukkui yöt heräämättä. Tämä toimi meidän perheessä parhaiten.

Vierailija
22/51 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vauva 10 kk ja on aina nukkunut omassa sängyssään. Nykyään osaa nousta seisomaan ja aamulla heräänkin yleensä siihen, kun seisoo pinnasängyssä ja juttelee jotain.

Jos ottaisin vauvan viereeni, hän lähtisi aivan varmasti liikkeelle viimeistään aamulla. Enkä välttämättä heräisi, ennen kuin vauveli olisi lattialla. Vauva osaa könytä vaikka minkälaisten esteiden yli, eikä niitä edes voisi sänkyyn viritellä, tai nukkujille ei jäisi enää tilaa.

Sänky siis pitäisi ympäröidä jollain verkolla, että uskaltaisin nukkua vauva vieressäni.

Vauva on myös usein vaihtanut asentoa pinnasängyssä niin, että on esim. melkein poikittain kippurassa jommassa kummassa päädyssä, tai sitten pää onkin jalkopäässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis pinnis sivuvaununa. Kaikkein helpointa kaikille. Lapsi ei pääse siitä mihinkään, koska mä blokkaan lapsen pääsyn pinniksestä pois nukkumalla heti pinniksen vieressä. Kyllä siihen herää jos lapsi mönkii ylitse -tosin tämä on tapahtunut vain kahdesti 1,5:n vuoden aikana.

Vierailija
24/51 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat 2 kk vauva nukkui meidän vieressä (vaikka 140 cm sänky vaan), ja sitten kokeiltiin joko nukkuisi omassa sängyssä, ja siinä vaiheessa olikin sitten valmis siihen. Äiti (jos vaan on selvin päin) ei kuulemma voi vierähtää lapsen päälle, biologia pitää siitä jotenkin huolen, mutta isä voi.

Vierailija
25/51 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siirtyi toiseen huoneeseen ja on siellä edelleen. Kaikilla on hyvin. Likka nukkuu nyt omassa huoneessaan, mies omassaan ja itse omassani. Ei tarvitse kärsiä kuorsauksesta eikä kaasuista. Tyttö ei koskaan nähnyt painajaisia pienenä. Oli ihanaa illalla keskustella sängyssä päivän tapahtumista. Hienoja hetkiä! Menin lähes aina myös nukkumaan samaan aikaan kuin lapsi, koska hän oli illanvirkku.

Vierailija
26/51 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta, esikoinen pinnasängyssä, kaksi seuraavaa äidin kainalossa.

Vierailija
27/51 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tänään 41vkot ja meidän vauva nukkuu pinnasängyssä joka on meidän sängyn vieressä heti alusta asti ja heti kun yösyötöt vähenee niin vauva siirtyy omaan huoneeseen nukkumaan.

Vierailija
28/51 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuu molemmissa. Illalla menee pinnasänkyynsä unille, mutta yleensä siinä klo 4.00 syötön aikaan siirrän viereen. Tää on kolmas muksu joka nukkuu vieressä, enkä peikää että tukehduttaisin vauvan. Nautin vieressä nukkumisesta täysillä koska tämä neiti on viimeinen vauva meille, otan kaiken irti hänestä.

Vierailija
29/51 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Tero

Vierailija
30/51 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä,vauva 1vko,4v ja 5v

yleensä nuo isommat siis omissa sängyissään,vauva pinnasängyssä vieressä tai joskus hän jää imetyksen jälkeen viereeni.Herää syömään 2-5 kertaa yössä.

Vierailija
31/51 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänky on tosin ihan meidän parisängyn vieressä. Tyttö nukahtaa helposti vellipullon jälkeen sänkyynsä, eikä heräile öisin. Tämä siis ihana juttu!

Sen sijaan 6-v eskarilainen tulee joka ikinen yö meidän väliin jossain vaiheessa.. Kaipa tuokin loppuu aikanaan :)

Vierailija
32/51 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nukun huonosti jos lapsi samassa sängyssä, varon niin paljon että herään kunnolla joka kerta kun minä tai vauva liikahtaa,

Yritimme perhepetiä mutta heräsin tosiaan joka tuhinaan, eli eihän siitä mitään tullut. Vauvakin nukkuu niin paljon paremmin omassa sängyssään!

Vierailija
33/51 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuu omassa huoneessa pinnasängyssä. 2kk ikäisenä siirrettiin omaan huoneeseen, heti alkoi nukkua kokonaisia öitä. Joskus pienempänä otin päikkäreille meidän sänkyyn mut enää ei tulis kuuloonkaan, on niin liikkuvainen vesseli.

Vierailija
34/51 |
14.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samassa huoneessa, 4kk:n iässä muutti omaan huoneeseen ja alkoi heti nukkua kokonaisia öitä.

Älä stressaa miten PITÄISI tehdä, vaan tehkää ihan niin kuin teidän perheessä vaan nukutaan parhaiten!

Vierailija
35/51 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkui vuoden ja 4 kk vieressäni, nyt alkanut nukkua vieressä pinnasängyssä. En usko, että terve ja selväpäinen yms äiti kierähtää päälle. Äidit ovat muutenkin varsinkin aluksi hyvin herkistyneitä vastasyntyneelle. Sitten kun vauva on isompi, niin päällekierähtäminen on melkeinpä mahdotonta.

Olen lukenut tutkimuksia, joissa vieressä nukuttaminen on todettu turvalliseksi. (nimenomaan jos ei käytä lääkkeitä, ole humalassa tms)

Vierailija
36/51 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopus tissutteli pitkin yötä, joten nukkui pääasiassa mun vieressä. Mä nukun niin kevyesti ,etten ole koskaan pelännyt kierähtäväni vauvan päälle.

Vierailija
37/51 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten siirtyneet "sivuvaunupinnasänkyyn", eli pinnasängystä laita pois ja meidän vuoteen vierellä. Ja tutkimukset tosiaan kertoo, että vanhemmat, mikäli terveitä ja selvinpäin, eivät tukehduta lastaan. Vesisänky on ollut joidenkin vauvojen turmiona, mutta ei siis vanhemmat.

Vierailija
38/51 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kyllä kuulee yölläkin jos lapsella on nälkä tai joku hätä, ja nukkuessani en ainakaan minä osannut syöttää. Ts. herätä piti joka tapauksessa.

Vierailija
39/51 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkunut 2kk ikäisestä saakka.

Vierailija
40/51 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään en uskaltaisi ottaa viereen tai sitten ei itse nukkuisi hyvin. Ja kaikki ovat olleet ja on(kuopus 10kk) erittäin liikkuvaisia ja varmaan tippuisivat sängystä yms kiipeillessään. Esikoisella oli noin 2v vaihe kun yöllä itse käveli meidän väliin nukkumaan ja yhtenä yönä oli onnistunut siitä meidän välistä jalkopäästä tippumaan sängystä...