muutama kysymys? aiheena HÄÄT.
Oletteko säästäneet rahat häiden järjestämiseen etukäteen? vai oletko ottanut lainaa? vai joku muu maksanut järjestelyt?
Paljonko rahaa meni kokonaisuudessaan ja kuinka paljon vieraita? Oliko ruokatarjoilu?
kiitos vastaajille :)
Kommentit (8)
todella pienet häät. Korkeintaan 30 vierasta vihkiminen kirkossa ja sitten vuokrattuna jokin pieni tunnelmallinen paikka. Hyvää ruokaa ja juomaa. Ilman mitään ylimmääräistä. En haluaisi edes näin paljoa mutta suvun painostuksen takia on jotain järjestettävä. No noihin nyt ei onneksi niin hirveästi rahaa varmaan menisi. Ehkä?
Ei myöskään mitään ihmeellistä ohjelmaa. Näin kun kirjoittaa kuulostaa aika tylsältä :)
Ihan noloa ajatella, että pois kotoaan muuttaneet aikuiset ihmiset maksattaa häänsä vanhemmillaan.
Me säästimme 2 vuotta häitä varten, vieraita oli noin 100 ja yhteensä (pukuineen, sormuksineen, tarjoiluineen jne.) rahaa meni noin 14 000 e.
menemättä naimisiin siten, kuin halusimme. Ja vanhemmat olivat valmiita osallistumaan kysymättäkin. Eikä meillä edes olisi ollut enempää, mistä säästää - vasta pari vuotta sitten oltiin tavattu, vain mies töissä ja minä olin kotihoidontuella oleva opiskelija.
Ihan noloa ajatella, että pois kotoaan muuttaneet aikuiset ihmiset maksattaa häänsä vanhemmillaan.
Me säästimme 2 vuotta häitä varten, vieraita oli noin 100 ja yhteensä (pukuineen, sormuksineen, tarjoiluineen jne.) rahaa meni noin 14 000 e.
että häihin tuhlataan 14 000 euroa!
Siis ihan idioottihan siinä saa olla, jos tuollaisen summan saa kulumaan häihin.
Tietysti, jos sormukset olivat ökykalliit, niin se hiukan kompensoi tuota - ovat kuitenkin ikuiset ja säilyttävät arvonsa.
maistraatissa naimisiin, kakkukahvit vanhemmilla kera muutaman lähimän sukulaisen, tarjoiluna kahvit ja itseleivottu kakku+ pullaa ja keksiä. Täältä kavereiden kanssa viikonlopuksi vuokramökille, jossa meininki oli se, että kaikilla verkkarit päällä, grillattiin, saunottiin, uitiin ja vähän ryypättiinkin (ja kaikki toivat itse juomansa) Eli ihan vaan vietettiin mäkkiviikonloppua.
Ainoa rahameno oli tuo mökki, eli ilmaiseksi oltais pärjätty jos mökki olis ollu oma
vähällä mutta silti tuntuu jo vaikealta järjestelyt. Mistä aloittaa ja niin edelleen. Me tosiaan ajattelimme maksaa häät itse mutta vanhempamme haluaisivat osallistua kuluhin.
t. ap
Jos on se noin 100 vierasta niin ruoka + iltapala maksaa noin 70 e/vieras, jo siihen menee 7000 e. Kirkon koristelu, hääauto, vaatteet, sormukset, huomenlahja, häänyön majoitus hääparille ja kaukaa tuleville sukulaisille jne. - aika pian tuon summan on saanut kulumaan, etenkin jos ajattelee vieraitakin.
Meillä perinteiset tanssihäät, vieraita 100. Hääkuluihin meni kaikkiaan noin 7000e (tähän sisältyy sitten ihan kaikki sormuksista, kutsukorteista yms. lähtien, kaikki pienetkin kulut huomioiden). Itse maksoimme 1/3, miehen vanhemmat 1/3 ja minun vanhemmat 1/3.