Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silja Sofia Aleksandra?

Vierailija
18.04.2010 |

Haluaisin kuulla nyt rehellisen mielipiteen tästä nimestä. Aluksi ajattelin antaa tyttärellemme vain kaksi ensimmäistä nimeä, mutta sitten halusin lisätä vielä tuon Aleksandran. Mitä mieltä olette sopiiko se vai tuleeko nimestä liian pitkä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt kauniimpi!

Jos lukee hesarin ristittyjä, yleensä kaikki 3-

nimiset kuulostaa "väkisin väännetyltä".

On tosiaan yhdistetty 3 lempi nimeä,mutta yhdistelmä ei lainkaan kuulosta kauniilta.

Töksähteleviä ja kiemuraisia, hankalia sanoa.

Nimiluetteloita,niinkuin edellinen taisi sanoa!!

Vierailija
22/23 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kolme nimeä lapselle, ei niistä mitään haittaa ole! Kolmannen voi surutta jättää pois, jos jossain ulkomailla ei kolmatta saa viivalle tms. En ole kyllä itse törmännyt oman nimeni kanssa tähän. Kolmen nimen yhdistelmä on ainutlaatuinen tilaisuus vanhemmille käyttää kaikki kauneimmat ja tärkeimmät nimet. Meilläkin on viisi lasta, joilla kaikilla kolme nimeä, ja olen onnellinen kun olen saanut käyttää kaikki omat suosikkinimeni sekä myös miehen mielestä kivat nimet. ;-) Ja se joka tätä brassailuksi sanoo, niin ei meillä ainakaan asialla mitenkään leveillä. Täyskaimoja vaan ei ole tullut vastaan, vaikka sukunimi onkin yleinen. Miettikää esim. kuinka monta Veeti Valtteria tai Emma Mariaa Suomesta löytyy? Kun taas Veeti Taisto Valtteri ja Emma Liisi Maria ovat takuulla jo paljon harvinaisempia, todennäköisesti uniikkeja. Ja Taisto ja Liisi ovat isovanhempien nimet tässä esimerkkitapauksessa. Kolmessa nimessä on myös se etu, että lapsi voi halutessaan vaihtaa kutsumanimeä. Meilä esim. Mari Anna Amanda -tyyppisen nimen omaava Mari-tytär miettii Anna-nimen käyttöönottoa. Sehän ei vaadi mitään virallisia kommervenkkejä, joten minun puolestani saa kokeilla Annaa! Toisin olisi taas vaikkapa Silja Alexandralla, jos ei koe olevansa Silja, niin Alexandra ei taas kutsumanimenä ole toimivin mahdollinen. Ja siis kutsumanimihän on se mikä merkitsee, ihan sama mitä toinen ja kolmas nimi ovat. Silja on hyvä, napakka, selkeä, kauniskin eikä onneksi top-10 -nimi. Toisen ja kolmannen nimen valitsette toki esim. suvussa esiin tulevista nimistä, ja ruotsinprinsessa-ihmettelijälle tiedoksi, että esimerkiksi omasta sukutaulustani (olen 100 % maatiaistyllerö niin isän kuin äidinkin puolelta) löytyy mm. juuri Aleksandra/Alexandra, Mathilde, Felix, Mateus, Wiljam, Werner yms. eli ei ole mikään uusi ilmiö antaa lapselle vähän koristeellisempia nimiä. Jos teillä ei ole Sofiasta sukurasitetta, niin oma mielipiteeni on, etttä toiseksi saattaisi sopia vielä muu nimi hieman kuluneen Sofian sijaan. Aava olisi siihen minun suussani kaunein, mutta ennemmin ehkä kuitankin valitsisin jonkun suvusta tulevan. Onnea pienelle Siljalle! :-)

Esimerkiksi Veeti Valtteri kuulostaa vielä kivalta,

mutta kun tunget sinne väkisin lisää;

Veeti Taisto Valtteri, niin kaikki 3 kivaa

nimeä menettävät sen kauneudensa kun eivät sovi yhteen ja kuulostaa liian monimutkaiselta!!

Näin se vaan on, monen muunkin mielestä, uskoisin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian samanlaiset, vähän niin kuin Tiina Miina. Anna Anne jne. Aleksandra on hyvä kumman kanssa vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä