Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silja Sofia Aleksandra?

Vierailija
18.04.2010 |

Haluaisin kuulla nyt rehellisen mielipiteen tästä nimestä. Aluksi ajattelin antaa tyttärellemme vain kaksi ensimmäistä nimeä, mutta sitten halusin lisätä vielä tuon Aleksandran. Mitä mieltä olette sopiiko se vai tuleeko nimestä liian pitkä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen nimi, joka ei ala S-kirjaimella? Mutta muuten rakenteeltaa samanlainen. Lyydia, Tuulia, Linnea tms. Silja on tosi kaunis nimi.

Vierailija
2/23 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leevi and the leavingsin kappaleesta. Enivei, melko kasaria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa espoolaiselta hemmotellulta pissikseltä.

Vierailija
4/23 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofia vaihtoon tai Aleksandran tilalle esim. Wilhelmiina

Vierailija
5/23 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vain jos haluat, tosin kaksi s-nimeä voi hiukan puuroutua tai sössötyttää puheessa peräkkäin. Olisiko Silja Anna Aleksandra tai Silja Aava Aleksandra mitään? Tai Silja Maria/Emilia/Elena Aleksandra?

Vierailija
6/23 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ettei, varsinkin kun luulis, et varustamobisnes lähtee hyvään nousuun viimeaikojen tapahtumien valossa:-)

Vierailija
7/23 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silja niinkään ei. Eikö kaksi nimeä riittäisi?

Vierailija
8/23 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joutuu koulussa sanomaan

hilja hofia alekkandra.

eieieieieiii...

Vierailija
9/23 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka nimestä saa väännettyä jotain, jos haluaa. Ei mun ainakaan tuu laivat mieleen, jos jonkun nimi on Silja. Ihan yhtä vähän kun jos viikingeistä puhuttaessa heti aattelisin Viking Linea. Mun mielestä vähän kaukaa haettua.

Vierailija
10/23 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiri- Sofia .

Vierailija
11/23 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhan rouvan nimi!!

Anna suloiselle vauvallesi joku tätä päivää oleva nimi!Ihan totta!

Nykyään on olemassa paljon kauniita nimiä,on se sitten erikoinen tai ei. Mutta muista että lapsesi kantaa sitä koko lapsuuden,nuoruuden,vanhuuden.

Sofia suht ok,nuo muut aivan hirveitä.

Vierailija
12/23 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Sylva Linnea.

Vierailija
13/23 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kaunis nimi, ei edes typerän erikoinen.

Vierailija
14/23 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa maassa on käytössä vaan max. 2 etunimeä, kolmas aiheuttaa hämmennystä (ei haittaa tietty, jos ootte vaan kotimaassa). Aika kauan saa lapsonen rustata etunimiään viivalle.

Vierailija
15/23 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en laittais omalle enkä tykkää yhtään. liikaa ässää... Mutta nättejä ehdotuksi esim.Linnea ja Siiri

Vierailija
16/23 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehdottomasti Silja pois.

Ei ole kiva nimi.

Ja laittakaa vain kaksi,kolminimiset nimet on

kivoja vain silloin kuin ne oikeasti sointuu yhteen. Liian vaikeasti lausuttavat on vaan nimihirviöitä!

Minusta samoilla kirjaimilla alkavat nimet peräkkäin osoittaa mauttomuutta!anteeksi!

Vierailija
17/23 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, onko liian pitkä, riippuu sukunimen pituudesta:-)

Vierailija
18/23 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaunis nimi, voisi olla minunkin valinta! perheeni on puoliksi venäläinen, sofia aleksandra sopisi siis hyvin. jos olette täysin suomalainen perhe, niin silja kutsumanimeksi on silloin ihan hyvä valinta; tytärtänne ei pidetä nimensä perusteella "mamuna"

Vierailija
19/23 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kolme nimeä lapselle, ei niistä mitään haittaa ole! Kolmannen voi surutta jättää pois, jos jossain ulkomailla ei kolmatta saa viivalle tms. En ole kyllä itse törmännyt oman nimeni kanssa tähän. Kolmen nimen yhdistelmä on ainutlaatuinen tilaisuus vanhemmille käyttää kaikki kauneimmat ja tärkeimmät nimet. Meilläkin on viisi lasta, joilla kaikilla kolme nimeä, ja olen onnellinen kun olen saanut käyttää kaikki omat suosikkinimeni sekä myös miehen mielestä kivat nimet. ;-) Ja se joka tätä brassailuksi sanoo, niin ei meillä ainakaan asialla mitenkään leveillä. Täyskaimoja vaan ei ole tullut vastaan, vaikka sukunimi onkin yleinen. Miettikää esim. kuinka monta Veeti Valtteria tai Emma Mariaa Suomesta löytyy? Kun taas Veeti Taisto Valtteri ja Emma Liisi Maria ovat takuulla jo paljon harvinaisempia, todennäköisesti uniikkeja. Ja Taisto ja Liisi ovat isovanhempien nimet tässä esimerkkitapauksessa.

Kolmessa nimessä on myös se etu, että lapsi voi halutessaan vaihtaa kutsumanimeä. Meilä esim. Mari Anna Amanda -tyyppisen nimen omaava Mari-tytär miettii Anna-nimen käyttöönottoa. Sehän ei vaadi mitään virallisia kommervenkkejä, joten minun puolestani saa kokeilla Annaa! Toisin olisi taas vaikkapa Silja Alexandralla, jos ei koe olevansa Silja, niin Alexandra ei taas kutsumanimenä ole toimivin mahdollinen.

Ja siis kutsumanimihän on se mikä merkitsee, ihan sama mitä toinen ja kolmas nimi ovat. Silja on hyvä, napakka, selkeä, kauniskin eikä onneksi top-10 -nimi. Toisen ja kolmannen nimen valitsette toki esim. suvussa esiin tulevista nimistä, ja ruotsinprinsessa-ihmettelijälle tiedoksi, että esimerkiksi omasta sukutaulustani (olen 100 % maatiaistyllerö niin isän kuin äidinkin puolelta) löytyy mm. juuri Aleksandra/Alexandra, Mathilde, Felix, Mateus, Wiljam, Werner yms. eli ei ole mikään uusi ilmiö antaa lapselle vähän koristeellisempia nimiä.

Jos teillä ei ole Sofiasta sukurasitetta, niin oma mielipiteeni on, etttä toiseksi saattaisi sopia vielä muu nimi hieman kuluneen Sofian sijaan. Aava olisi siihen minun suussani kaunein, mutta ennemmin ehkä kuitankin valitsisin jonkun suvusta tulevan.

Onnea pienelle Siljalle! :-)

Vierailija
20/23 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinään kaikki nimet on kivoja, mutta ei tuo yhdistelmänä soinnu. Aleksandra on jo itsessään hirveän pitkä nimi, en yhdistäisi siihen kolmetavuista välinimeä.

Kolmen nimen rimpsut kuulostaa usein väkisin täytetyiltä. Kaikki kivat on pitänyt saada mukaan, mutta yhdistelmä ei toimi. Niistä tulee helposti "nimiluetteloita" eikä kauniita kokonaisuuksia. Minulla on itsellänikin kolme nimeä, enkä ole koskaan pitänyt siitä.

Silja Aleksandra, Silja Sofia tai Sofia Aleksandra on oikein hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä