Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vino lantio (si-nivelet jumissa), fasetteja tulee jatkuvasti selkään ja kaulaan.

Vierailija
18.04.2010 |

Olen käynyt kiropraktikolla ja kuntohoitajalla, joka osaa panna "palikat paikoilleen" , mutta samana iltana jo saattaa tulla lukot takas selkään. Lukot vaikuttaa koko oikeaan puoleen, jalka tuntuu voimattomalta, pohkeessa tuntuu ilkeeltä, nilkassa, lonkankoukistajassa, kyljessä ja selässä, kaulassa (siinä ainakin fasetti).. Tuntuu, että olisin taivutettu oikealle (tai siis oikea kylki vetäisi minua kasaan...)

Liikun suht mukavasti, lenkkeilen, treenailen vapailla painoilla (ja aika suuria painoja nostelen). Nyt en tosin kehtaa, kun on nämä lukot, niin tuntuu, että enemmän vaan menen jumiin. Sekin ärsyttää, kun yksi "aukaisu" ei tunnu mitään auttavan eli periaatteessa, kun jumi tulee, niin ei voi pitkään aikaan "urheilla". Tai voihan asia olla niinkin, että lukkoja on koko ajan, mutta ne ei koko ajan haittaa ja pahenevat vain kun suurilla painoilla nostelen. (Nyt tosin olen lisänyt aerobistakin aikalailla treenini -> eli en nostele enää niin kauhean suurilla painoilla). Teen vapaiden painojen liikkeitä, kyykkyä, vetoja, penkkiä, hyvää huomenta. jne. jne.

Mikä avuksi, vai tätäkö tää on koko loppuelämä? Mistä joku olisi saanut avun? Pitoja tosin olen meinannut lisätä. Mutta niitäkään en kehtaa tehä nyt kun on noita lukkoja. Pyyherullalla olen koettanut saada rankaa liikkuvammaksi.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasi että toinen jalkani on n. sentin lyhyempi kuin toinen! Siitä lähtien toisessa kengässä ollut extra"pohjallinen" kantapään alla eikä mitään oireita... Kannattaa sekin tarkistaa :)

Vierailija
2/17 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasi että toinen jalkani on n. sentin lyhyempi kuin toinen! Siitä lähtien toisessa kengässä ollut extra"pohjallinen" kantapään alla eikä mitään oireita... Kannattaa sekin tarkistaa :)

nuo jumiutuneet SI-nivelet voivat aiheuttaa sen pituuseron (siis jos toiseltapuolelta on enemmän jumissa tai vaan jumissa). Eli ero ei ole todellinen. ap

(miten paksu "pohjallinen"?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tasapainopiste.fi/

Tuohon törmösin jokin aika sitten surffaillessani. Mitään kokemusta tuosta minulla ei siis ole mutta vaikutti että tuostakin voisi olla apua. Perehdypäs asiaan ja muodosta itse oma mielipiteesi. Ja jos kokeilet, palaa tänne kertomaan oliko hyötyä.

Myös kuntonetti.org-sivustolla oli jotain liikkeitä, jotka saattais auttaa asiaa. EHkä ne ovakin sulle jo tuttuja.

Vierailija
4/17 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAskat ole.. Sekä kiropraktikko,e ttä jäsenkorjaaja on saanut jalat täysin samamittaisiksi.

Mutta jäsenkorjaajan työstä on jotain hyötyäkin eikä tilanne palaudu ennalleen seuraavana päivänä....

Joten suosittelen sitä jäsenkorjaajaa naprapaatin sijaan, eihän sun luissa vikaa ole vaan lihakset on ihan väärissä asennoissa ja kireät. Silel napris ei voi mitään, mutta nimenomaan jäsenkorjaaja voi :)

Vierailija
5/17 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leen. Tosin minulla oli mennyt paikaltaan onnettomuudessa. Sen jälkeen on ollut hiiiiidasta toipumista. Oletko siis varma, että kaikki palikat on oikeasti oikeilla paikoillaan?

Suomessa ei ole sitten kuin kaksi fysiatria, jotka antaa manipulaatiohoitoa, jos sille tielle lähdet...

Vierailija
6/17 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, hoitomuoto jossa jo samana iltana on paikat samassa kunnossa on minusta rahan- ja ajantuhlausta. Keho voi reagoida myös niin että tilanne ensin pahenee MUTTA sitten paranee. Kokeile klassista osteopatiaa. Parikin löydät esim. www.fysiotraining.fi :sta.... ja pilatesta myös jatkohoitona....

Vierailija
7/17 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAskat ole.. Sekä kiropraktikko,e ttä jäsenkorjaaja on saanut jalat täysin samamittaisiksi.

Mutta jäsenkorjaajan työstä on jotain hyötyäkin eikä tilanne palaudu ennalleen seuraavana päivänä....

Joten suosittelen sitä jäsenkorjaajaa naprapaatin sijaan, eihän sun luissa vikaa ole vaan lihakset on ihan väärissä asennoissa ja kireät. Silel napris ei voi mitään, mutta nimenomaan jäsenkorjaaja voi :)

ehkä sama asia kuitenkin.. mutta ei kai nuo kaikki jäsenkorjaajatkaan ole päteviä ja niissä ei vakuutus korvaa, jos jotain sattuu.

Vierailija
8/17 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leen. Tosin minulla oli mennyt paikaltaan onnettomuudessa. Sen jälkeen on ollut hiiiiidasta toipumista. Oletko siis varma, että kaikki palikat on oikeasti oikeilla paikoillaan?

Suomessa ei ole sitten kuin kaksi fysiatria, jotka antaa manipulaatiohoitoa, jos sille tielle lähdet...

eli joko eivät ole koskaan paikoillaan tai sitten joskus ovat ja monesti eivät. Peruslääkärin lähetteeläkö sinne pitää mennä? No ketkä kaksi sitten? Kai O.A sen osaa vai tekeekö se sitä?

Vierailija
9/17 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
10/17 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi vaikeaa juuri SI-nivelen ja lantion kanssa, oli ihan jumissa ja kipeä. Sit kävi jollain hiton Horstman-hoitajalla (älä kysy enenpää, en tiiä itekään mitä on) 2 kertaa ja sanoi, että ihan kuin lantiota 'ei enää ees ois' eli pitkään kestänyt kipu oli yhtäkkiä pois.

Vierailija
11/17 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitähän tuo Horstman juttu oikein on niin löysin mm. tälläisen sivun:

http://www.horstmann.fi/index.php?Horstmann-tekniikka

t:12

Vierailija
12/17 |
18.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikamat ollu "sijoiltaan" jo ennen lapsiakin mut etenkin nyt synnytysten jälkeen. ihana "naksauttaja" saa ne paikoilleen mut viime syksynä löysin pilateksen ja se on auttanut, ehkäsevästi sekä laukasemaan lukkoja!!! Suosittelen!

Vierailija
13/17 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
14/17 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukkoja, jotka hyväksikehutulla paikallisella jäsenkorjaajalla käyn avaamassa muutaman kuukauden välein. Ennaltaehkäisevästi makoilen omatekemäni "mobilisaatiorullan" päällä. Eli pahvirulla jonka päällä jumppaan selkärankaa. Tekee hyvää.

Vierailija
15/17 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma varmaan on usein si-nivelessä. Koko aikuisikä (25 v) mennyt hierontoja, Omt-terpauettia, jäsenkorjaajaa käyttäen. Fysikaalisia hoitoja kokeiltu, niistä ei hyötyä. Pakarat eri korkeudella, ja pituusero jaloissa korjattu pohjallisella. Pilates muuten auttaa.

Kerran kaksi huolimatonta ihmistä törmäsi vauhdilla pyörien minuun kaataen minut ja itse kaatuen päälle. Tuloksena oli jatkuva kipu. Sen kanssa on nyt 5 vuotta eletty, heikkolaatuisesti. Keno lantiossa oli ennestään, mutta täräys kahden aikuisen ihmisen painosta kaatuen selälleen vei tilanteen pahemmaksi. Fysiatri on saanut kivuttomaksi viikon ajaksi. (ilmeisesti se toinen suomen kahdesta manipuloivasta fysiatrista).

Julkinen terveydenhoito ei valitettavasti auta näissä tapauksissa, pitää osata vaatia ja etsiä vastausta. Hoidin magneettikuvauksen itse, ja vika löytyi si-nivelstä. Minulla se ikävä kyllä oli luutunut. Ei voi tehdä mitään. Sairastelujen takia työpaikka on ollut vaarassa useasti. Myöskään työnantajat eivät katsele pitkään ihmistä joka ei "jousta"=toisin sanoen ei pysty istumaan 12 tunnin päiviä.

Jäsenkorjaajista voi olla apua. Kun julkisen puolen fyiatrit pyörittivät päätään, yksityisen puolen ortopedi totesi heti lonkassa ja jalassa limapussitulehdukset ja hoiti piikein. Oireet vaan tuppaavat pahentumaan iän myötä, ja niitä tulee lisää. Hyvä hermoratahieroja voi myös pystyä auttamaan, mutta manipulaatio tarvitaan sitten jostain muualta.

Älkää jääkö murehtimaan yksityisiä maksuja, sinne vaan yksityiselle niin tulee ainakain hoidettua. Jos jää polkemaan paikalleen, voi varautua muutaman satasen kuukausittaisiin terveysmenoihin hieronnan, lääkkeiden, kiputilan tuottamien liitännäissairauksien hoidon muodossa. Ja se on kaikki vaan oheisvaurioiden hoitoon, ei hoida itse sairautta pois. Kivun ja lääkkäiden takia tulee verenpainetautirisiki, ja psyykkisen puolen ongelmat tulevat jossain vaiheessa kuvioon myös.

Vaatikaa hoitoa, ja käyttäkää siihen vaikka lainarahaa ettei mene loppuelämä tuskailuun. Jos olisin omani hoitanut ajoissa, ei ehkä olisi päässyt luutumaan, ja olisi vielä hoidettavissa.

väsynyt yh-äiti

Vierailija
16/17 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muilla poppamiehillä, vaan oikealla fysiatrian erikoislääkärillä!!!! Kiropraktikot ja jäsenkorjaajat saattavat vain pahentaa tilannetta manipuloimalla nikamia, jos esimerkiksi kyse yliliikkuvista nivelistä, niiden mobilisointi vain aiheuttaa entistä pahemman kierteen ja tukisiteiden väljenemisen ja venymisen.

Siis kaikkien ongelma ei todellakaan ole saadda rankaa liikkuvammaksi, jos ongelma on juuri väärinpäin! Fysiatri tutkii tilasi ja antaa juuri sinulle sopivat ohjeet. Esim tavalliset venyttelyohjeetkaan eivät sovi kaikille!

Heti lääkärille, joka antaa lähetteen fysiatrian poliklinikalle kliiniseen arvioon, tarvittaessa röntgenkuvat tai magneetti.

Vierailija
17/17 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä meni selkä kahdeksi vuodeksi, parani yhtäkkiä, kun laihdutin 18 kg ja käytin crosstraineriä joka päivä. No nyt olen lihonut takaisin 11 kg ja viheliäinen jenkkisänky teki saman taas!

Nyt kolme päivää ollut selkä kipeä. Jenkkisänky lähti heti, mutta pelkään, että taasko 2 vuotta kärsimystä.

Minulla selkä jumittuu istumisen tai makaamisen jälkeen, vaikea suoristaa itseään, kipu on kamala, ei voi kumartua, laittaa sukkia jalkaan jne.

Aloitan laihdutuksen uudelleen, tällä kertaa pysyvästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi