Kaveri tulee meille kylään leikkimään lapsensa kanssa
Onko kenellekään muulle tuttu tilanne?
Eli naispuolinen kaverini (ei mikään bestis, vaan puiston kautta tutuksi tullut, mutta kuitenkin ollaan paljon tekemisissä) tulee lapsineen meille kylään ja käyttää lähes koko kyläilyajan lastensa kanssa leikkimiseen.
Itse jotenkin odottaisin kyläilyltä sitä, että saisin puhua vieraani kanssa aikuisten asioita ja lapset (hänen lapsensa ja omani) saisivat rauhassa leikkiä omia leikkejään. Kyseessä ihan hyvin keskenään toimeentulevat 5-7 v. lapset, joita ei sinänsä tarvitse enää kauheasti vahtia.
Minua ainakin tällainen käytös loukkaa ja ärsyttää, enkä oikein ymmärrä mitä siinä on taustalla. Yrittääkö kaverini niin kovasti esittää jotain lasten kanssa viihtyvää täydellistä äitiä vai mikä on?
Siitä ei ole kyse, etteivätkö lapset omasta mielestänikin saisi kyläilyn aikana näkyä ja kuulua, ja heidän kanssaan voi aivan hyvin käydä myös keskusteluita yms. Mutta tuollainen täydellinen uppoutuminen lapsiin kyllä oudoksuttaa.
Kommentit (15)
Mutta miten te muut suhtautuisitte asiaan, jos teillä olisi tällainen kaveri? Olenko itse nyt jotenkin liian vaativainen, jos mua tällainen asia häiritsee?
Ap
jotenkin erikoinen tilanne :O
Ei kai siinä auta kun ap:nkin mennä leikkeihin mukaan :D jos kuitenkin haluaa tämän äitikaverin kanssa olla tekemisissä ja jutella. Mutta en kyllä oikein osaa sanoa, miten itse voisin suhtautua moiseen :O Aika omituista...
Me on äitikavereideni kanssa istuksittu lastenhuoneen lattialla, lasten saatavilla kun ovat olleen pienempiä, mutta ei me olla kyllä ihan niin uppouduttu leikkeihin, vaan juteltu keskenämme :) Ja kun lapset ovat kasvaneet vähän isommiksi, on saatu rauhassa istua kahvittelemassa ja juttelemassa. Lapset osaavat kyllä sitten hakeutua sinne aikuisten seuraan kun sitä tuntuvat tarvitsevan.
tai olkkarissa ja annat sen leikkiä sekä omasi että sun lapsen kanssa, ehkä sitten tajuaisi
Kyllähän sitä tietenkin jotain siinä lapsillekin höpötetään tai ainakin komennetaan jos meno menee liian rajuksi ;-)
Mutta kyllä tuon ikäiset lapset jo keskenään leikkii, Ihan mielenkiinnosta mitä se kaveri niiden lasten kanssa leikkii? Piilosta? Legoja? Ajaa autorataa/leikkii nukkekodilla? Hih. mä en kestä. Toki mä leikin omien lasteni kanssa, mutta jos niillä on kavereita niin leikit on jo aika "monimutkaisia" ja en tosiaan jaksa uppotua niihin Ben ten taisteluihin ja muihin lasermiekkoihin.
Jos on ainut lapsi niin ehkä ne on totuttaneet siihen että äidin tai isän pitää kokoajan leikkiä ja se kaveri pitää sitä normaalina että teilläkin leikkii? ei oo hoksannut että se lapsi ei oo enään ihan pieni.
Mulla muutama kaveri joilla vaan yksi lapsi ja onhan se välillä jopa liikuttavaa miten ne hösää ja touhottaa sitä lastansa. JOskus oikein säälittää ne lapset kun eivät yhtään saa omaa rauhaa.
hysteerisenä kyttäämässä lastensa perään kokoajan. Lässyttää ja vahtaa. Ja jos lapsi vaikka muksahtaa takamukselleen, niin heti sylittelemässä ja silittelemässä että sattuiko äidin pikku mussuun? Lapsi katsoo itse vaan kummissaan että häh, eikö sais tuiskahdella ja kaatua?
Siis ihan liiallisuuksiin asti menee.
Ainoa lapsi 4v, äiti höösää koko ajan, ei laske lasta silmistään ollenkaan. Koko ajan puuttuu lasten leikkiin ja lapsi myös on heti äidilleen kielimässä, jos leikissä tulee jotain erimielisyyttä.
Oma tyttöni on aina ihmeissään, kun toinen ripustautuu joka asiassa äitiin enkä minäkään tätä ymmärrä. 4-vuotiaat osaisivat jo itsekin leikkiä, ei siinä ohjaajaa tarvita koko ajan :)
Jutteleeko/jutteliko puistossa kuitenkin "aikuisten asioita"? Voisiko olla että jotenkin ujostelee sinua, ja tavallaan pakenee lastensa leikkeihin?
Kurjaa, että joku välittää lapsista niin paljon, että ei sulkeudu lukkojen taakse aikuisten juttuja juttelemaan.
Kurjaa, että joku välittää lapsista niin paljon, että ei sulkeudu lukkojen taakse aikuisten juttuja juttelemaan.
En minä ainakaan vieraideni kanssa mihinkään lukkojen taakse sulkeudu vaan jopa samassa huoneessa saatetaan olla missä lapset leikkivät... ja välillä jopa sanotaan lapsille jotain :D Mutta on se tosi virkistävää välillä jutella toisen aikuisen kanssa aikuisten juttuja!
t.2
Meillä ei ainakaan 5-7veet todellakaan kaipaa aikuisia leikkeihinsä! :D
Ihan saadaan rauhassa kahvitella ja jutella mitä milloinkin. Muksut hyörii mukana, omassa huoneessaan tai pihalla. Ei tulisi mieleenkään mennä "häiritsemään" niitten touhuja.
kyläpaikan emäntää huomioida ollenkaan, niin pysyköön sitten kotonaan lastensa kanssa leikkimässä! Minä ainakin ymmärrän ap:tä vallan hyvin.
7v lapset käy yleensä jo koulua, ei leiki puistossa vanhempien valvonnassa. Ehkä juuri siksi se äiti joutuu olemaan teillä lapsensa kanssa, että ei satu mitään.
KAVERI TULEE TEILLE JA VaAN LEIKKII LAPASENSA KANSSA????
ON SIINÄKIN KAVERI.
SANO SILLE ETTÄ LEIIKKII LAPASTENSA KANSSA IHAN VAAN KOTONANSA!!!!!
erityislasta, tietäsin kyllä jos olisi! :-)
Ja vähän rautalankaa tuosta ikäasiasta: kyllä 7-vuotiaankin kanssa käydään puistossa esim. viikonloppuisin, loma-aikoina ja iltapäivisin, sitä paitsi kyseinen lapsi on vasta täyttänyt 7, eikä vielä ole koulussa. Tuttavuutemme on jo useamman vuoden mittainen, että ei se lapsi ole koko aikaa ollut 7!
Muita kommentteja: en usko että ao. äiti ujostelee minua, olen kyllä oikein helposti lähestyttävä ja mukava (joskus jopa liiankin kiltti). Tämä äitikaverini on ehkä vähän sellainen "haahuilija", että jospa hän vaan ei osaa kunnolla vetää rajoja itsensä ja lastensa välille, ei osaa irrottautua heistä. Hänen lapsensa myös usein pyytävät äitiä leikkimään, vaikka siis myös lapsiseuraa olisi tarjolla.
Että tällainen tapaus. Ei tosiaan huvita kovin usein pyytää häntä meille kylään, usein hän vain itse on innokkaana änkeämässä.
Ap