Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja ei vastaa viestiin! 9.luokkalaisella

Vierailija
17.04.2010 |

lapsellani on kokeet ensi viikolla ja pyysin opettajalta koealuetta ja tietoa siitä mistä voi saada muistiinpanot ym, koska lapseni ei aina jaksa keskittyä tunnilla kuuntelemiseen eikä tee muistiinpanoja ym. Koe on jo ensi viikolla eikä opettaja kerro koealuetta. Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
22/48 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi. Nykyajan paapomismeininki menee ihan yli. Ei ne häiriköt opi ainakaan niin että äippä selvittää asioita jotka pitäisi olla tiedossa jo tunnilta. Koealue edes! Haloo. Ja jos ap:n tapauksessa olis kyseessä jotenkin poikkeava oppilas, niin varmasti olisi tullut ilmi jo aloituksessa. Mieti vähän, jos oppilaalta ei vaadita mitään muistiinpanoja tai muuta, niin koko tunnin voi siinä tapauksessa käyttää kaverin kanssa seurusteluun. Miten se varmistetaan että häirikköoppilas tätä metodia käyttämällä kuuntelee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin melko tiukkaan sävyyn koululaiselle, että olisi syytä alkaa huolehtimaan koulusta, mikäli ei halua kerrata ysi luokkaa. Kyllä tuon ikäisen pitää ehdottomasti jo huolehtia itse koe alueista, ja muutenkin koulunkäynnistään, ensi syksynähän sen pitäisi mennä jo ammattia lukemaan, tai lukioon, mihin nyt on menossakin.

Lapsi voi nyt ihan itse soittaa luokkakaverilleen, ja kysyä sen koe alueen, mikäli ei sen vertaa osaa tehdä, niin sitten saakoon kokeesta surkean numeron.

Pitäähän siinä holhoamisessa ja paapomisessa joku tolkku olla, lapsihan on jo parin vuoden päästä täysi ikäinen, olisi jo korkea aika alkaa ottaa vastuuta omasta koulun käynnistään.

Minusta opettajalla ei ole mitään velvollisuutta alkaa kertomaan aluetta jokaiselle erikseen.

Vai onko nyt kyse jostain erityiskoulusta/luokasta/oppilaasta, sitten tietysti ymmärtää jos ei itse pysty vielä huolehtimaan.

Vierailija
24/48 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vähän, jos oppilaalta ei vaadita mitään muistiinpanoja tai muuta, niin koko tunnin voi siinä tapauksessa käyttää kaverin kanssa seurusteluun. Miten se varmistetaan että häirikköoppilas tätä metodia käyttämällä kuuntelee?

opetetaan niin että tekee mieli/on pakko kuunnella. Niiden valmiiden brujujen pohjalta voi myös keskustella ja niiden infoa syventää ihan toisella tavalla, kun ei tarvi tuhlata aikaa niiden kirjoittamiseen.

Mä siis opetan korkea-asteella ja tämä on mulle ihan jokapäiväistä meininkiä. Ei mun tunneillä kukaan häiriköi, mutta monet kyllä keskustelevat ja kyseenalaistavat - ja jos noita brujuja ei ole, nostavat ison metelin. Ja kyllä, meillä opiskelee aika laaja kirjo erilaisista luki-, hahmotus, keskittymis- ja muista häiriöistä kärsiviä ihmisiä, joiden tarpeet meidän vaan pitää ottaa opetuksessa huomioon, vaikka te siellä peruskoulussa voittekin vaan kutsua niitä häiriköiksi. Valmiit brujut on tässä vain ensimmäinen askel.

Niin että kyllä mun mielestä kalvosulkeiset on ihan pelkkää opettajan tietämättömyyttä ja/tai laiskuutta.

Vierailija
25/48 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai käsittääkseni opettaja ole vastuussa vastaamaan paapojaäitien viesteihin muutenkaan.Siis iltaisin ja viikonloppuisin Kai ne työajat on opettajillakin? Mä en tiedä koska en ole opettaja, mut kuulostaa tosi oudolta jos se kuuluisi työsopimukseen.

Vierailija
26/48 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanut viestin vasta varmasti perjantaina, jos on silloin ollut töissä. Kyllä mulla ainakin pitkinä päivinä saattaa jäädä työpostit lukematta.

Aika kummaa, että lapsesi ei muista mitä alueita on käyty viimeaikoina. Voihan hän lukea nyt ne alueet, joista on ollut vähän aikaisemmin läksyjä, ja tarkentaa myöhemmin.

Ope olen minäkin.

Vierailija
27/48 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinisi ottaa nyt luuriin kauniiseen käteen, soittaa luokkakavereille ja ottaa selvää koealueesta + muistiinpanoista. Jos ei ota niin voi voi. Opettajan tehtävä ei ole tuossa vaiheessa tietoja enää antaa jos kerran teiniä ei vain ole huvittanut laittaa annettuja tietoja ylös (koealue kyllä kerrotaan tunnilla moneen kertaan).

t. ope itsekin

Vierailija
28/48 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisen koealueen lopusta esim. siihen asti, kun opiskeltu...? Kait nyt lapsellasi on jokun käsitys edes viime aikoina opiskellusta kokonaisuudesta?

Vierailija
29/48 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää tietää mikä koealue on tai kyetä ottamaan selvää, kavereilta kysyä. Näin sanotaan pienemmillekin. Opettaja ei ole välttämättä kännyn/tietokoneen päässä ja ei ole ensisijainen tiedonlähde.

Vierailija
30/48 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ammatillisella puolella opettajan velvollisuuksiin ei kuulu huolehtia siitä, että opiskelija tietää tenttialueen tai että hänellä on muistiinpanot. Opiskelijan kuuluu itse huolehtia asiasta.

Ihan vain vinkkinä, jos muksus meinaa lähteä vielä opiskelemaan...

Vierailija
31/48 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensisijaisesti lapsi itse kysyy koealueen opelta tai luokkatoverilta. Lapsesi opella on todellakin saattanut olla opetukseton päivä esim. pe, jolloin lukee työmailinsa seuraavan kerran ma. Hän on myös saattanut olla saikulla tai sairaan lapsen hoitovapaalla, jolloin myöskään moni ei lue mailejaan.

Omat lapseni ovat alakoulussa ja jo siellä opetetaan, että kaikki läksyt ym. koealueet oppilaat kysyvät itse luokkatovereiltaan.

Vierailija
32/48 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni ovat alakoulussa ja jo siellä opetetaan, että kaikki läksyt ym. koealueet oppilaat kysyvät itse luokkatovereiltaan.

Jos mä oisin peruskouluaikana yrittänyt kysyä joltain luokkatoverilta jotain koealuetta, niin vastausta ei olisi tullut ollenkaan tai sit se ois ollut tahallisesti väärä. Onneksi mä olin muuten lukenut niin paljon, ettei mun niitä koulukirjoja enää tarvinnut juuri selailla.

Vierailija
33/48 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä oisin peruskouluaikana yrittänyt kysyä joltain luokkatoverilta jotain koealuetta, niin vastausta ei olisi tullut ollenkaan tai sit se ois ollut tahallisesti väärä. Onneksi mä olin muuten lukenut niin paljon, ettei mun niitä koulukirjoja enää tarvinnut juuri selailla.

Edellisen viestin laittanut yläkoulun ope.

Vierailija
34/48 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ilmoitan ensinnäkin kokeesta jo jakson alussa tunnilla, kerron koealueen viimeistään viikkoa etukäteen ja kertaan sen tämän jälkeen jokaisella tunnilla ennen koetta. Jos ei oppilas saa sitä vihkoonsa kirjoitettua, niin ei hän sitten ole niitä oppilaita muutenkaan, jotka saavat kokeeseen luettua.

Minäkin luulen, että ope ei ole ehtinyt saada viestiäsi, voi olla vaikka saikulla.

Vierailija
35/48 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäiselle kirjoittajalle sanoisin, kuten monet ovat jo täällä tehneet. Käske lastasi soittamaan luokkatoverilleen.

mun mielestä kalvosulkeiset on ihan pelkkää opettajan tietämättömyyttä ja/tai laiskuutta.

Tehokas tapa oppia on itse kirjoittaa asioita ylös. Samalla muistiinpanot opettavat referoimaan opittavat kokonaisuudet, kaikki kun eivät sitä luonnostaan osaa.

Itse puollan suuresti muistiinpanojen teettämistä. En koe olevani alakoulun opettajana laiska niitä teettäessäni, teenhän ne itsekin samalla joko kalvolle tai taululle.

Ja kyllä, meillä opiskelee aika laaja kirjo erilaisista luki-, hahmotus, keskittymis- ja muista häiriöistä kärsiviä ihmisiä, joiden tarpeet meidän vaan pitää ottaa opetuksessa huomioon, vaikka te siellä peruskoulussa voittekin vaan kutsua niitä häiriköiksi.

Ketä palvelee se, että eritasoilla opettavat ihmiset arvostelevat toistensa työtä. Ilman peruskoulua ja perusopetusta, ketä sinä opettaisit?

opetetaan niin että tekee mieli/on pakko kuunnella.

Korkea-asteen koulutukseen ilmeisesti hakeutuvat ihmiset omien intressien mukaan. Peruskoulussa tulee kaikkien yleisopetuksessa olevien käydä samat asiat, kiinnosti ne tai ei. Joten voisin väittää, että sinulla on helpompi homma motivoida oppilaasi kuuntelemaan mitä keskiverto peruskoulussa. Tämä vain ihan mutulla heitettynä.

Vierailija
36/48 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläkoulun opetuksesta saati yläkouluikäisistä, jotka ovat heterogeenisin joukko maan päällä. Yläkoulun opettajat pääsevät jatkuvasti testaamaan opetusmetodeja ja väitän, että valtaosa pyrkii opettamaan tavalla, joka soveltuu ryhmälle parhaiten. Ja muuten, muistiinpanot tarkoittavat aivan eri asiaa yliopistossa ja peruskoulussa.

Vierailija
37/48 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin äidille, että koealue on ilmoitettu oppilaille ajoissa, kysy siis pojaltasi. Onnea kokeeseen (ruahahahahahaha...!)...

Vierailija
38/48 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sitä varmaan ysillä enää kannata ryhtyä opiskelemaan kun ei ilmeisesti ole sitä ennenkään tehnyt.

Vierailija
39/48 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kaikki kokeeseen tulevat asiat on sielä kirjassakin. Sieltä voi lukea siitä lähtien mihin edellinen koealue päättyi siihen asti mitä ovat tunnilla käsitelleet.

jos ei siis voi soittaa jollekin luokkakaverille.

Itselleni ei tulisi mieleenkään lähtellä mitään viestejä yläasteen opettajille. Jotenkin ihan oletettavaakin etteivät vastaa. Pitäähän tuon ikäisen jo osata huolehtia tuollaisista asioista ja jos ei osaa, niin sitten pärjää sen mukaan.

Vierailija
40/48 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin, että ysiluokkalainen ei jostain syystä tiedä koealuetta tai muuta opetukseen liittyvää, ysiluokkalainen ottaa itse yhteyttä opettajaan - sikäli kun kavereilta kysyminen on mahdotonta. On *äärimmäisen* noloa, että äiti kysyy ison sällin puolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme