Mikä lapsenoikeus, mummoon/serkkuun/tätiin jne.?
Miksi aina noihin sukulaiskeskusteluihin tulee joku vänkäämään, että lapsella olisi oikeus johonkin sukulaiseen? Jos tuo sukulainen on mölli, niin eikö silloin ole lapsen oikeus, ettei tarvitse sellaisen kanssa olla tekemisissä? Yleinen perustelu siihen on myös tuo, sitten kun mummo makaa haudassa, niin on myöhäistä luoda välejä. Jos nyt joku sattuu olemaan ihmisenä "paha", niin se on parempi, ettei sellaisen kanssa ole tekemisissä.
Kommentit (15)
oman henkilöhistoriansa ymmärtämiseen. Siihen taas kuuluu luonnollisesti tieto isovanhemmista ja muistakin sukulaisista. Vanhemmathan sen päättävät saako lapsi tarpeeksi tietoa ja kokemusta oman henkilöhistoriansa luomiseen. Usein ne vanhemmat, joilla on ollut hyvin suljettu elämänpiiri sukulaisten suhteen jatkavat perinnettä myös lapsilleen.
ja sitä, että onko isovanhemmilla jonkinnäköinen oikeus ? Sosussa minulle näin sanoivat, että isovanhemmilla on myös jonkinnäköinen oikeus, kun otimme asinajajalta selvää, niin ei sellaista ole..
sellaisia, joiden kanssa et ilman verisukulaisuuttakaan olisi tekemisissä, niin parempi antaa lapsen elää ilman sellaisia henkilöitä.
Olivat nämä miten kahjoja tahansa.
Meillä oli yhdelle sukulaiselle laajennettu lähestymiskielto uhkailun ja ahdistelun takia, mutta sossun mielestä meidän olisi pitänyt käydä ko. henkilön kanssa jotain neuvonpitoneuvotteluja.
Veljeni vaimon mielestä minä olen niin inhottava ihminen, etten saa nähdä heidän lapsiaan. En ole nähnyt lapsia viiteen vuoteen. Minulla on todella paljon rakastavia ystäviä, hoidan omat lapseni hyvin, oma mieheni rakastaa minua, en ole koskaan kohdellut ihmisiä tarkoituksella huonosti. On se jännä miten jotkut ihmiset pitävät itseään niin hyvinä ihmisinä, että heillä on oikeus korottaa itsensä muiden yläpuolelle. Olen yrittänyt keskustella veljeni vaimon kanssa, mutta hän ei suostu puhumaan sanaakaan kanssani. Hän ei edes tajua miten veljeni kärsii tilanteesta. Mitään konkreettista syytä siihen mitä minussa on vikana, ei ole minulle sanottu. On se jännä, että kukaan muu ei ole tähään ikään asti pitänyt minua huonona ihmisenä kuin hän.
keitä hänen lapsensa tapaavat.
Ja vaikka olisit Äiti Teresa muualla, voit olla kusipäinen pässi siellä kälyllesi. Ei hänen tarvitse sellasita sietää.
Ovatko lapset vain äidin omaisuutta?
Kauheaa miten lapset jos lapset joutuvat kärsimään epäkypsien aikuisten vuoksi.
Onneksi minulle on siunaantunut vain fiksuja sukulaisia. :)
Ja minusta on erittäin epäkypsää sietää kusipäisiä sukulaisia vain kun ei muutakaan osaa.
Veljeni vaimon mielestä minä olen niin inhottava ihminen, etten saa nähdä heidän lapsiaan. En ole nähnyt lapsia viiteen vuoteen. Minulla on todella paljon rakastavia ystäviä, hoidan omat lapseni hyvin, oma mieheni rakastaa minua, en ole koskaan kohdellut ihmisiä tarkoituksella huonosti. On se jännä miten jotkut ihmiset pitävät itseään niin hyvinä ihmisinä, että heillä on oikeus korottaa itsensä muiden yläpuolelle. Olen yrittänyt keskustella veljeni vaimon kanssa, mutta hän ei suostu puhumaan sanaakaan kanssani. Hän ei edes tajua miten veljeni kärsii tilanteesta. Mitään konkreettista syytä siihen mitä minussa on vikana, ei ole minulle sanottu. On se jännä, että kukaan muu ei ole tähään ikään asti pitänyt minua huonona ihmisenä kuin hän.
Ei kai nainen voi yksin päättää ketä lapset tapaavat?
Ja ei se tapaamisoikeuden rajaaminen voi olla kostotoimenpide sille, että itse on kusipää. Se ei ole lapsia kohtaan oikein.
Ja minusta on erittäin epäkypsää sietää kusipäisiä sukulaisia vain kun ei muutakaan osaa.[/i
Minkälainen on sellainen asia, ettei sitä voi selvittää?
Täytyy varmaan olla jotain todella kammottavaa. Toivottavasti ihminen istuu vankilassa.
13 vee ja kokemusta on suunnilleen partiosta ja pyhäkoulusta?
sitten ei voi. Vanhemman on tietysti mietittävä tarkkaan, onko kyse siitä, että ei itse voi olla yhteydessä ko. ihmiseen vai onko tilanne sellainen, ettei lapsikaan (esim. turvallisuussyistä) voi olla.
Reilua on kuitenkin lapselle kertoa, ketä ihmisiä sukuun kuuluu. Suvusta voi piirtää vaikka sukupuun, jotta lapsi tietää omat sukulaisensa -nekin, joihin ei pidetä yhteyttä.