löysin vanhan kaverini facebookista ja kateus heräsi
että pitikin mennä katsomaan niitä vanhan luokkakaverini kuvia! hänellä näytti olevan lähes kaikkea sitä mistä itsekin haaveilen: talo, lapsia, hyvä työ, kaunis ulkonäkö, onnellisen näköinen liitto.
kadehdin häntä ja nyt iltani on pilalla. en voi lakata ajattelemasta että jossain kohdassa elämäänsä hän on tehnyt valintansa huomattavasti fiksummin kuin minä.
Kommentit (28)
Yritä unohtaa kateus, sillä on tuhoava voima omaan elämääsi...
Ja sen toisen elämään et taida voida vaikuttaa.
että talo on homeessa, mies pettää ja muutenkin on jatkuvasti poissa kotoa, lapsella kehitysviivästymä ja käytöshäiriöitä ja itse aloitin just masennuslääkityksen. ei vaan otetaan vimpan päälle lavastetut kuvat, joissa kaikki näyttää niin täydelliseltä. fb on kuin suuri luokkakokous.
Aika monella parilla/perheellä on jokin luuranko kaapissa veikkaan minä ja olen tyytyväinen tähän mielestäni "vähävaraiseen" perhe-elämääni.
elämä jakaa eri kortit.
mutta en pääse siltikään ajatuksesta että valitsin sittenkin jotain tärkeää väärin. meidän elämämme näyttää kuitnekin ihan toiselta kuin hänen!
voi hitsi, jos tämä ystävä haluaisikin tulla vaikkapa käymään kylässä! miten kehtaisinkaan antaa hänen tulla eteistä pidemmälle? noh, ei meidän asunnossamme paljoa enempää olekaan kuin se eteinen..
Minullakin on kaikki tuo, mutta silti olen tuntenut itseni onnelliseksi vain ajoittain. Ponnistelut kaiken saavuttamiseksi voivat olla kovat, jolloin elämästä nauttiminen jää vähemmälle.
Tai sitten tosiaan hänellä on kaikki niin hyvin kuin päälle päin näyttää. Onko se sinulta pois? Saatko mitään positiivista siitä, että märehdit asiaa? Sinullakin on vielä paljon elämää edessä - oletan - joten jos jotain on jäänyt hampaankoloon, tee päätös ja toteuta haaveesi nyt. Tee asialle jotain.
FB:n perusteella minulla on kaikkea ihanaa mitä voi vain kuvitella: iso talo hyvällä alueella, ihana mies, lapset, ja vaikka mitä.
Mutta elämää on sen ulkopuolellakin. Miehelläni on syöpä, joka oli levinnyt ennen kuin se havaittiin. Syöpää ei leikata, sytoja annetaan, ja elinaikaa on päiviä, viikkoja, kuukausia, parhaimmillaan vuosia. Läheisimmät tietävät tästä sairaudesta, mutta emme me sitä julista kaikelle kansalle fb:ssä. Ei meidän elämämme ainakaan ole oikeasti sitä, miltä se ehkä jonkun nettisivuston perusteella näyttää.
nii eikös noi nyt ole melkein jokaisella? No meillä ei vielä sitä taloa, mutta hoitovapaan jälkeen aletaan kyllä rakentamaan. Kai tuo opiskelu on jokaisen oma valinta, miehenkin voi valita ja lapsiakin saavat melkein kaikki viimeistään hoidoilla. Ehkei synnynnäistä kauneutta nyt kaikilla ole, mutta voi siihen ulkonäköönkin paljon vaikuttaa itsestään huolehtimalla.
saa selaiseksi aika pitkälti millaiseksi sen haluaa, ja ihan ponnistelemalla unelmien eteen.
ei niitä kortteja jaella noin vaan, vaan kaikki on aika pitkälti ansaittu omalla työllä, aherruksella ja riskien otolla tai tilaisuuksien käyttämisellä... kotoa ei kukaan hae ketään eikä sieltä saavuta mitään.
itse säästänyt rahaa ja matkustellut, opiskellut ahkerasti, saanut ammatin aj hyvän työn, mies löytyi harrastusken parisa ja lapset vuoden yrittämisellä. talo lainalla jne. kaikki riskejä ja yrittämistä yms. harva tuurista kiinni.
nii eikös noi nyt ole melkein jokaisella? No meillä ei vielä sitä taloa, mutta hoitovapaan jälkeen aletaan kyllä rakentamaan. Kai tuo opiskelu on jokaisen oma valinta, miehenkin voi valita ja lapsiakin saavat melkein kaikki viimeistään hoidoilla. Ehkei synnynnäistä kauneutta nyt kaikilla ole, mutta voi siihen ulkonäköönkin paljon vaikuttaa itsestään huolehtimalla.
On sairautta, mihin ei voi varautaua jne ja huonoa tuuria. Kaikki ei mene niinkuin suunnittelet.
mutta miksi kadehtia yhtä tiettyä vanhaa tuttua, kun on monta muutakin lähipiirissä joilla sama tilanne, oletan? Oletko ajatellut pyrkiä itse kohti unelmiasi vai tyydytkö mieluummin kateellisuuteen?
On sairautta, mihin ei voi varautaua jne ja huonoa tuuria. Kaikki ei mene niinkuin suunnittelet.
Meillä on ollut ihan hirvittäviä tragedioita perheessä ja lähipiirissä, mutta silti me olemme onnellinen perhe. Ulkoisesti ja sisäisesti kaikki on hyvin, nyt lopulta, tai ainakin toistaiseksi.
poisti minut ystävistään, ilmeisesti juuri samasta syystä, kuin mitä AP kirjoittaa.
tosi tyhmää. enkä edes päivitä profiiliinikaan oikein koskaan mitään, että ei siitäkään ole voinut hermot mennä tms.
kateutta kenties.?
Täytin juuri 30v, joten ehkä tämä on jotain ikäkriisiä.
Ei mua haittaa se, että tutuilla menee hyvin, päin vastoin, toki iloitsen heidän puolestaan. Se vaan saa minut näkemään omat surkeat valintani! Etenkin kun facebookin kautta näkee, miten upeita puolisoita ja isiä on nykyään monet niistä miehistä jotka itse joskus jätin, vaikka olisivat tahtoneet olla kanssani. Ovat nyt rikkaita, perheelle omistautuvia, kaikin puolin kunnollisen oloisia. Ja mun "unelmien prinssi" on köyhä, vähemmän tasapainoinen ja huono isäkin vielä :( Tosin eihän noi fb:n kautta näy...
niin hyvin kuin ne näyttävätkin. Ei ole luurankoja kaapissa. Hyväksykää se. JA tosiaan: harvalla ne unelmat toteutuvat itsekseen. Omalla kohdallakin on takana useita ikäviä vuosia, sitkeyttä, riskinottoa yms.
Toivottavasti se en ollut minä.