Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onnistuuko LASAGNE varmasti? Mikä voi mennä pieleen?

Vierailija
16.04.2010 |

kertokaa jooko, kun en ole koskaan lasagnea tehnyt ja ois tarkotus ottaa se viikonlopun ruokalistalle! Hyvistä resepteistä erityinen kiitos :)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN mä nyt oikein muuta keksi, mikä ihan yhtäkkiä vois mennä pieleen, jos yhtään on ruokaa tehnyt...

Vierailija
2/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankalin vaihe. Sen kanssa saa olla tarkkana, ettei polta pohjaan. Me ollaan tehty lasagne sen ohjeen mukaan, mikä on lasagnelevypaketissa (Rainbow lasagnelevyjä) mutta tuplana niin tulee samalla vaivalla enemmän. Juustokastiketta tein muistaakseni vähän pienemmän annoksen, koska sitä tuli aika reilusti sillä ohjeella. Jauhelihakastikkeeseen raastoin lisäksi pari kolme porkkanaa. Joka kerta on onnistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta se on helpoimmin muunneltavissa olevia ruokia, eli kaikki versiot on oikeita =)

Vierailija
4/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä ei ole tosi isoa perhettä, niin lasagne-paketin kyljessä oleva ohje riittää kyllä tosi pitkälle. Mun mielestä ei siis kannata tehdä kaksinkertaisena (ellei siis syöjiä ole tosi monta tai aio pakastaa osaa tai syödä sitä lasagnea viikkoa).

Vierailija
5/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli valkoinen juustokastike ja jauheliha-vesi-ketsuppi kastike ja tarpeeksi mausteita.

ei siihen sen kummempaa tarvi

Vierailija
6/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on palanut monta kertaa pohjaan. Ja joka kerta jää kökkäreiseksi, ja pitää siivilöidä ;) Ei oo mun lajini. Mut loppujen lopuksi on aina tullut ihana lasagne.

Vierailija
7/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkokastike palaa pohjaan

Tulee liian löysää

tulee liian kuivaa

Sitten tietysti on tuo ali-ja ylimaustaminen, kuten kaikissa ruuissa.

Olen siis köksänope. =)

Tuohon kakkosen vastaukseen, kyllä ne ammattikokitkin ryssii ruuat, ei se siitä ole aina kiini. =)

Vierailija
8/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkokastike palaa pohjaan

Tulee liian löysää

tulee liian kuivaa

Sitten tietysti on tuo ali-ja ylimaustaminen, kuten kaikissa ruuissa.

Olen siis köksänope. =)

Tuohon kakkosen vastaukseen, kyllä ne ammattikokitkin ryssii ruuat, ei se siitä ole aina kiini. =)

Tuo liian löysä ja liian kuivahan on siitä kiinni että kuinka pitkään pitää uunissa. =)

Vierailija
9/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian löysä voi sisältää raakoja lasagnelevyjä ja liian ylikypsät pastalevyt. Vai?

Vierailija
10/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään älyttömästi lasagnesta, mutta on niin suuritöinen, että harvoin tulee tehtyä. Omaan soossiini en kyllä ketsuppia käytä, vaan peruslasagneen tulee jauhelihakastike, jossa valkosipulia, paseerattua tomaattia ja tuoreita yrttejä (basilikaa, oreganoa), ja joskus pekonia (tämän paistan ensin ja valutan kaiken ylimääräisen rasvan pois, sitten vaan kastikkeen sekaan).

Kanalasagnen teen broilerin jauhelihasta, johon sekoitan pestoa.

Juustokastiketta pitää muistaa hämmentää tarpeeksi. Teen sen itse Koskenlaskijasta, tulee tosi herkkua.

Vierailija
11/29 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoin ongelma on juustokastikkeen riittävyys. Kun sitä soosia on tarpeeksi, niin NAM!

Vierailija
12/29 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyshän on ihan siitä miten sen maustaa eli jos maustat esim ketsuppi,mustapippuri seoksella saattaa lasagnesta tulla todella kuivaa t.köksän ope

Vierailija
13/29 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen lasagnen Myllyn Paras -lasagnelevyillä ja paketin ohjeen mukaan. Kerran laitoin valkokastikkeeseen liian vähän vehnäjauhoja, joten lasagne oli niin vetelää, että se piti syödä lusikalla. Hyvää se silti oli.

Vierailija
14/29 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitokastiketta ei tarvita, turhaa sotkemista. Vuokat on niin matalia että tulee kuitenkin  reunan yli.

Isoon lasagnevuokaan: 3 kpl eli 1500 g paseerattua tomaattia ja 700 g naudan jauhelihaa ruskistettuna plus mausteita (punasipuli, valkosipuli, mustapippuri, oregano, timjami, laakerinlehti) hauduta kattilassa kastikkeeksi n 20-30 min.

3 kerrosta levyjä. Alimmaksi ja ylimmäksi tomaattikastiketta. Jauhelihaa 2 kerrokseen. Painele lastalla litteäksi niin että levyt saa nestettä, sama loppupuolella toisen kerran. Päälle emmental punaleima juustoraastetta n 2 dl.

Testaa kypsyys maistamalla haarukalla pala sisältä: onko pasta pehmennyt. Hyvä tuli.

Vierailija
15/29 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastasta tulee paksu ja limainen lettu. Tee ensin yksin ennen kuin teet muille.

Pastaa (lasagne ja kaikki makaronit, spagetti) saa sitten myös vhh jos ette tienneet. Edamame, linssi, härkäpapu ym. Kehonrakentajat /vegaanit tietää, on sallittu muillekin.

Vierailija
16/29 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasagne ei saa olla puklattava limaisen tuntuinen löllykkä (kelluvia osia) jossa maistuu natriumglutamaatti ja vehnä vaan. Sen rakenteeseen pitää kiinnittää huomiota ja koostumus. Samoin onko ruokaisa ja maku.

Vierailija
17/29 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein lasagnen kun oli valmis paketista jäänyt levyjä, paistoin jauhelihan sipulin kanssa. laitoin tomaattimurskaa ja dolmio lasagne kastikkeen, ei tarvinnut itse väsätä kastiketta, hyvää oli.

Vierailija
18/29 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Käytän Dolmio valkokastiketta niin jää yksi työläs vaihe pois projektista. Mä tykkään laittaa lasagnelevyjä suht paljon. Aikasemmin oli se ongelma, että pastaa tuntui olevan suhteessa liian vähän. Mulla on vuoka sen kokonen, että just ja just mahtuu 400g jauhelihaa + tomaattimurska tölkki + 1 Dolmio valkokastike + kaprikset, ananakset, feta ja juustoraaste vuokaan ku oikeen ahtaa.

Vierailija
19/29 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ne pakolliset 2 sipulia, jotka paistettiin jauhelihan kanssa sekä tietty mausteet :)

Vierailija
20/29 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma. Käytän Dolmio valkokastiketta niin jää yksi työläs vaihe pois projektista. Mä tykkään laittaa lasagnelevyjä suht paljon. Aikasemmin oli se ongelma, että pastaa tuntui olevan suhteessa liian vähän. Mulla on vuoka sen kokonen, että just ja just mahtuu 400g jauhelihaa + tomaattimurska tölkki + 1 Dolmio valkokastike + kaprikset, ananakset, feta ja juustoraaste vuokaan ku oikeen ahtaa.

lasagneen ananasta?