Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelisitte jos naapurissa, isossa omakotitalossa

Vierailija
16.04.2010 |

asuisi nelihenkinen perhe, pihalla kaksi uudehkoa autoa, äiti työttömänä kotona ja matkustellaan joka vuosi ulkomaille ja lappiin useamman kerran? Herättäisikö epäilyksiä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain rikollista tai tukien väärinkäyttöä, tai jopa ihmiskauppaa! HUI!!!

Vierailija
2/19 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sussa herättää ilmeisesti jotakin tunteita...olisiko kateutta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo elämä ;)

Vierailija
4/19 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää käteen paljon enemmän kuin työssäkäyvälle. oisko siinä selitys. itse jouduin lopettamaan työt kun ei ollut varaa käydä töissä. ansiosidonnainen on paljon suurempi kuin palkka- päivähoitokulut, bensat jne.

meillä on ihan ap:n kuvaama tilanne.

Vierailija
5/19 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalilta kuulostaa, vois olla meidän perhe jos löydettäis se talo vaan jostain... ai niin ja minä olen kyllä hoitovapaalla, mutta eipä näillä tuloilla ole paljon juhlimista.

Vierailija
6/19 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilyksiä siitä, että miehellä on hyvä palkka? Tai että ovat saaneet perintöä tms.?

Vierailija
7/19 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää käteen paljon enemmän kuin työssäkäyvälle. oisko siinä selitys. itse jouduin lopettamaan työt kun ei ollut varaa käydä töissä. ansiosidonnainen on paljon suurempi kuin palkka- päivähoitokulut, bensat jne. meillä on ihan ap:n kuvaama tilanne.

Työntekoon pitäisi kannustaa jollain muulla lailla esim. jos matkakulut ja päivähoitomaksut ylittävät yhteensä 400 euroa keskituloisella, päivähoitomaksuissa tultaisiin vastaan/jätettäisiin perimättä.

Vierailija
8/19 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää käteen paljon enemmän kuin työssäkäyvälle. oisko siinä selitys. itse jouduin lopettamaan työt kun ei ollut varaa käydä töissä. ansiosidonnainen on paljon suurempi kuin palkka- päivähoitokulut, bensat jne. meillä on ihan ap:n kuvaama tilanne.

Työntekoon pitäisi kannustaa jollain muulla lailla esim. jos matkakulut ja päivähoitomaksut ylittävät yhteensä 400 euroa keskituloisella, päivähoitomaksuissa tultaisiin vastaan/jätettäisiin perimättä.

että päivähoitomaksut on samat jos tienataan 4000e/perhe tai 12 000e.

Vierailija
9/19 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että itse olen kotirouva enkä työtön, mieheni on myös kotona (etätyö) ja lapsia on kolme.

Apua. Mitähän naapurit meistä ajattelee?!

Vierailija
10/19 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapuri valittaa, kun ei ole ikinä varaa matkustella nin kuin me. No, molemmat polttaa tupakkaa askillisen päivässä, siihen menee jo Thaimaan matkan verran rahaa vuodessa. Jos ostaa iltapäivälehdet vaikka joka arkipäivä, tekee sekin monta sataa vuodessa. Jotkut osaa pihistää, ei aina tarvitse olla kyseessä joku huijaus.

Vierailija
11/19 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että päivähoitomaksut on samat jos tienataan 4000e/perhe tai 12 000e.

meinaan, et työtä ei kannata tehdä tilanteessa, jossa ansiosidonnainen on 1200-1300 jos käteenjäävä palkka on esim. 2000. Hoitokulut olisivat 500 eur ja matkat 300 eur. Mitä järkeä? Mutta jos olis tollanen maksukatto, niin jo 400-500 euron tienaus töistä kannustai paremmin. Eli jos olis maksukatto (400e), käteen jäisi tässä tapauksessa 1600, muuten normaalitilanteessa 2000-500-300=>1200 eli sama kun ansiosidonnainen.

Vierailija
12/19 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mahtaa olla miehellä isot tulot? Meillä on juuri näin, paitsi että olen hoitovapaalla, eli en saa edes sitä ansiosidonnaista...

Vierailija
13/19 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa lapsiaan! Joko kh-tuella tai ilman.

Mitä ajatuksia herättäisi?

Vierailija
14/19 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa lapsiaan! Joko kh-tuella tai ilman.

Mitä ajatuksia herättäisi?

Vierailija
15/19 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et niille suurituloisille olis kuitenkin isot maksut.

Vierailija
16/19 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa jännä, että äiti on työtön... Miksei saa töitä? Vai eikö hae? Yleensä jos noin on niin molemmat ovat uraohjuksia?!?

Vierailija
17/19 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuvittelevat, että kaikkien toimeentulo perustuu kuukausipalkkaan, tai johonkin rikolliseen.

Voin muuten vihjaista, että pelkillä kuukausituloilla juuri kukaan ei pääse rikastumaan, koska verottaja vie isosta palkasta suurimman osan.

Tässä onkin ap:lle loppupäiväksi pohtimista, että mitä ihmeen keinoja ne muut sitten voi olla, että mistä sitä ihmiset voivat rehellisesti saada rahaa muualta kuin palkasta?

Vierailija
18/19 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim. on iso omakotitalo, kaksi uudehkoa autoa jne., emmekä todellakaan ole molemmat mitään uraohjuksia. Mies on kyllä hyväpalkkainen, mutta itse olen keskipalkkainen pätkätyöläis-humanisti. Eli työtönkin aina välillä (hoitovapaitakin pidin molemmista lapsista). Ihan normaalia.

Mä miettin ehkä vain, että onpa jännä, että äiti on työtön... Miksei saa töitä? Vai eikö hae? Yleensä jos noin on niin molemmat ovat uraohjuksia?!?

Vierailija
19/19 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa jännä, että äiti on työtön... Miksei saa töitä? Vai eikö hae? Yleensä jos noin on niin molemmat ovat uraohjuksia?!?

samanlaisella koulutuksella jne? Oletko koskaan kuullut, että useimmiten molemmilla on erilainen työhistoria, koulutus, täysin eri ala jne? Joskus jopa toinen vanhemmista (esim. jos on kolmekin lasta) on tarkoituksella hoitanut lapsia kotona vuosia, joten kaipa siinä ajassa ehtii vähän urakehityskin muuttua/kärsiä.

Minä siamilaisina kaksosina sinä oikein pidät aviopareja? Ilmeisesti teillä on noin, lycka till!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän