Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että noita lasten lahjojen ostajia!

Vierailija
16.04.2010 |

Lapsi sai tänään syntymäpäivälahjaksi jo sellaisen legopaketin mikä hänellä jo on. Kauhea itku ja huuto, kun pettymys oli niin kova, kun tulikin sama legojuttu mikä hänellä jo on. Miksei lahjan antaja voisi vaivautua kysymään, että mitä legoja jo on tms... Vaikka onhan tuo huonoa käytöstä 7-vuotiaalta lapseltakin.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon veimme legopaketin. Lahjan saaja 6v nakkasi paketin pois ja tokaisi "ai tää, mulla on tää jo". Lahjan saajan vanhempi vielä vieressä toisti kovaan ääneen että "toihan on just sama mikä sulla jo on". Lapseni, joka oli lahjan huolella valinnut, katsoi vieressä lahjan saajan reaktiota ja nieleskeli kyyneliä, harmitti kovasti kun lahja ei kaverille kelvannut. Tuli kurja olo, minä tai lapseni ei voitu tietää mitä leluja tällä päivänsankarilla on.

Vierailija
42/56 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muakin on harmittanut moneen kertaan, kun lapselle on tuotu lahjaksi jotain tosi ihania vaatteita ja ne on jo saadessa liian pieniä. Miksi ei voi kysyä lapsen vaatekokoa?

Ja muutenkin jos ostaa jotain kalliimpaa, niin voisi kysyä joko lapsella on sellainen. Meillä esim. on KOLME muumitaloa!

Tietty kavereiden ei tarvii kysellä, mutta ei mun mielestä kaverisynttäreielle tarviikkaan kovin kummosta lahjaa tuoda, jos ollenkaan. Niin ja siitä tuli vielä mieleen älytön juttu eli joissakin paikoissa on käverisynttäreiltä lahtiessä vieraat saaneet pikku lahjan! Ihan älytöntä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä leluja lapsellani jo on - mun mielestä se menis jo liian pitkälle. On aivan olennainen osa elämää oppia ottamaan vastaan sitäkin mitä ei halunnut tai mitä jo omistaa! Jos se edellyttää raivareita, huonoa käytöstä ja sitten anteeksipyyntöä niin sitten ne täytyy kestää.

Mä olen joskus soittanut ja kysynyt, millaisesta lahjasta kaverin lapsi tykkäis ja just niiden toiveiden perusteella mä en koskaan enää soita. Lapsen synttärit on tärkeät juhlat totta kai, mutta ei todellakaan niin tärkeät, että lahjan perässä pitää koluta puolet kaupunkia.

Vierailija
44/56 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se sama paketti jo vai ei.

Meidän pojat ainakin kokoavat ne, mutta jossain vaiheessa ne on osina ja niistä rakennetaan omia härveleitä. Sen lisäksi vaihtelevat niitä keskenään sekä kavereiden kanssa.

Haluavat jopa jotain legopakkauksia monena... Esim. just yks pojista halusi lahjaksi niitä Toy Story Legosotilaita useamman pakkauksen.

Rakentavat myös kaupunkeja ja kaikenmaailman tukikohtia aluksineen -sellaisissa jopa tarvitaan samoja juttuja useampia.

Eli mikä on ongelma? Sekö että lapsesi ei osaa käyttäytymisen lisäksi leikkiä?

Ja joo, eivät osaa meidänkään pojat täydellisesti käyttäytyä -sitä opetellaan.

Vierailija
45/56 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta muovinen pyykkikori ja kerää kaikki legot siihen

Vierailija
46/56 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin on legoja ja kirjoja niin paljon etten itsekään kunnolla muista niitä kaikkia.

Siksi ostankin yleensä vain uutuuksia ;)

Ei ole lapset valittaneet jos ovat saaneet samanlaisia paketteja. Varsinkaan legoissa ei haittaa samanlaiset paketit. Sehän vaan vaan antaan enemmän mahdollisuuksia omiin rakennelmiin.

Kirjat tai pelit voi käydä vaihtamassa tai viedä vaikka vanhemman (kuluneemman) kirpparille.

Vierailija
47/56 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkea aika aloittaa tapakasvatus.

Vierailija
48/56 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei voi olla tosissaan?

Toivottavasti ei saa ens synttäreillä lahjoja ollenkaan, tuskin kukaan vaivautuu tollasen päivänsankarin synttäreille enää ollenkaan?

Vierailija
49/56 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se että kaverit ja sukulaiset tulevat meille juhlistamaan lapsen syntymäpäivää.

Tuo oli törkeä kommentti jonkun kirjoituksessa aikuiselta, kun sanoin että "tuohan sulla jo on"!

Kerropa ap, oletteko käyneet näitä lahja-asioita etukäteen läpi? Siis sitä että joskus voi tulla epämieluisia lahjoja ja jopa samoja? Sillä on paljon merkitystä siihen mitä mieltä olen lapsesi käytöksestä.

Vierailija
50/56 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikka tulisi jotain, josta ei yhtään tykkää (esim. inhoaa Disney prinsessa-kamaa, on tarkka vaatteiden väristä ym.), niin silti kiittää kauniisti ja hymyilee ja että minulle voi sitten synttärin jälkeen kertoa, jos jostain ei tykännyt. Ja synttärit meni upeasti, vaikka niitä "kamaliakin" tuli. Ei kertaakaan näyttänyt pitkää naama tai kommentoinut mitään ikävää.

Vierailija
51/56 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee kun joskus tulee pettymyksiä.

Ja 7-v tekee noin??

Vierailija
52/56 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENNEN juhlien alkua muistutettu miten käyttäydytään. Kiitetään, eikä sanota mitään vaikka olisi sama kuin jo itsellä on. Arvatkaa mitä, jopa 4 vuotias osaa jo tämän taidon. Ja synttärisankarillakin on mukavat synttärit, kun ei tarvitse vajota kiukuttelun syövereihin. Ja kivojen juhlien jälkeen olen siirtänyt samat lahjat odottelemaan muita synttäreitä.

Vierailija
53/56 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

! Tietty kavereiden ei tarvii kysellä, mutta ei mun mielestä kaverisynttäreielle tarviikkaan kovin kummosta lahjaa tuoda, jos ollenkaan. Niin ja siitä tuli vielä mieleen älytön juttu eli joissakin paikoissa on käverisynttäreiltä lahtiessä vieraat saaneet pikku lahjan! Ihan älytöntä!!!

Tama lahtiessa saatu lahja, miten se eroaa siita, etta kun mina vietin 70-luvulla omia syttareita/kavereiden synttareita, niin usein ohjelmana oli onginta, eli sai jotain "palkkioksi"?

Vierailija
54/56 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan niinpä veivät lähes kaikki muutkin vieraat. Tämä poikani kaveri sai viisi aivan samanlaista pakkausta.

Minä tästä kuultuani jo lähdin kyselemään jos haluaisi vaihtaa (meillä oli kuitti tallella) mutta poikapa olikin ihan tyytyväinen. Sai "armeijan" :) kaikkeen voi asennoitua!

Vierailija
55/56 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoiseksi menee maailma, jos jo lapsillakin pitää olla lahjalistat, mistä sitten valitaan sopivat synttärilahjat. Ymmärrän kyllä, että esim. isovanhemmille ja kummeille esitetään tarkkoja lahjatoiveita, ja itsekin niitä kyselen kummilapsen vanhemmilta. Mutta jos kavereiden lahjoihinkin alkaisi tulla tarkkoja pyyntöjä, niin kovin kummallisena sitä pitäisin. Joo, joskus tulee samoja lahjoja, mutta elämään kuuluvat pienet pettymyksetkin.

tai lähinnä lahja odotuksia. Se on todella törkeää pyytää jotain lahjaa toiselta (oli sitten kummi tai ei) sillä lahja on aina vapaaehtoinen ja minusta lahjantuojan valinta muutenkin. Eihän pyytäjä voi tietää minkä hintaisen lahjan antaja on edes tuomassa. Ja kyllähän se on muutenkin mukavempi saada tuojan itse valitsema lahja.

Vierailija
56/56 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä. Ensin haukutaan toinen ja sitten aloitetaan oman erinomaisuuden hehkuttaminen: "MEIDÄN lapsi kyllä on opetettu tekemään näin ja näin ja MEILLÄ kyllä osataan käyttäytyä." Mitä se ap:ta auttaa? Ja se todellakin on totta, että näiden lynkkaajien lapsetkaan eivät aina käyttäydy toivotulla tavalla. En edes ymmärrä, miten näillä palstoilla saa joka ikisestä, ihan asiallisestakin aloituksesta niin paljon paskaa päälleen. Nämä morkkaajat ovat ihan hiton taitavia päättelemään jo yhdestä lauseesta vaikka mitä: olet huono äiti, olet sosiaalipummi, tyylitön, huono vaimo ja vaikka mitä. Avunpyytäjä saakinneuvojen sijasta syytösryöpyn päälleen. Huhhuh. Minkä ikäisiä te oikein olette? Tuolla teiniasenteellako luulette kasvattavanne lapsistanne järkevästi ajattelevia ihmisiä? Yeah right.

Ihan pelottaa kasvattaa oma lapsi tällaisten korppikotkien, hailaumojen ja piraijoiden keskellä, missä ei armoa anneta. Äitienhän pitäisi puhaltaa yhteen hiileen, eikä päinvastoin.