Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sterilisaatio-pitääkö puolisonkin laittaa nimi paperiin?

Vierailija
16.04.2010 |

Odotan viimeistä lastamme, suunnitteilla on sterilisaatio. Lääkärineuvolassa lääkäri sanoi että miehenkin pitää olla paikalla, jotta hän voi tehdä paperit valmiiksi.

Mies on samaa mieltä tästä lapsiluvun täyttymisestä, mutta onko tuo totta?

Meinaan vaan, että miehellä nyt on muutakin tekemistä, kuin tulla minun kanssani lääkärineuvolaan... Odotan 5. lastani, ja hän on kyllä osallistunut jonkin verran käynteihin...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin neuvolaan varatakseni sen lääkärineuvolakäynnin, ja kysyin hältä että täytyykö tosiaan miehen keskeyttää työpäivä tuota varten.

Hän totesi että no ei.

Katotaan miten tässä nyt käy.

Vierailija
2/9 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita puolison lupaa, ainakaan virallisesti. Kunhan ne muut sterilisaation ehdot täyttyy, niin tokihan omasta kropastaan saa päättää ilman puolison suostumustakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuitenkin kohta, jossa kysytään, onko puoliso ollut infossa mukana. siinä mielessä puolison mukana olo olisi perusteltua, että voitaisiin katsoa, kumman sterilisaatio on mielekästä tehdä. vrt. naisen sterilisaatio nukutuksessa, miehen paikallispuudutuksessa.

Vierailija
4/9 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei siellä vain kyselty minun kantaani asiaan. Aika erikoista jos miehen mielipide tarvitaan, mutta naisen ei.

Vierailija
5/9 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mies tietty kysy :-).

Vierailija
6/9 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen sterilisaatiota ei nykyisin tehdä nukutuksessa (essure). Ja miehen allekirjoitusta ei tarvita mihinkään. Tietysti papruissa kysytään, onko asiasta keskusteltu, mutta kyllä kai siitä olisi syytä keskustellakin.

Vierailija
7/9 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvinnut ainakaan minun tapauksessa. Paperit kuitenkin meni synnytyssairaalaan ja siellä vielä haastateltiin. Mielestäni tuon päätöksen saa tehdä ihan itse.

Vierailija
8/9 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sentään ihmisillä on oikeus päättää omasta kehostaan ilman puolison lupaa.

Vierailija
9/9 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mies ei ollut paikalla vaan töissä lääkäri laittoi siitä maininnan paperiin.

Kesäkuussa aika kättärille sterilisaation suunnitteluun. Katsotaan mitä sanovat siellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä