Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsityöihmiset

Vierailija
16.04.2010 |

Voi olla vähän hassu kysymys mutta tuleeko 7veljestä langasta parempaa jälkeä jos kutoo 3 1/2 puikoilla kuin 4 puikoilla?

Olen tähän asti tehnyt sukat nelosen puikoilla ja mietin, että tulisiko siistimpää jos pienemmillä puikoilla tekisi? Tietysti riippuu käsialasta mutta millä puikkokoolla itse tapaatte kutoa sukkia ja lapasia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nelosen puikoilla kudottu sukka näyttää vähän "harvalta", niin pienemmillä puikoilla tulee siistimpää. Neulo pieni mallitilkku pienemmillä puikoilla ja katso, näyttääkö se siistimmältä.

Minä olen kutonut Seitsemästä veljeksestä 3 1/2 puikoilla, mutta minulla on selvästi keskimääräistä löysempi käsiala.

Vierailija
2/5 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehkä siirtyä vähän ohuempaan lankaan ylipäätään. Kiitos. ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen 7veljestä kans 3,5 puikolla. Sukista tulee turhan harvat ja löysät, menee nopeammin rikkikin jos teen nelosen puikolla.

Mutta kokeilepa huviksesi vaihteeksi jotain ohutta sukkalankaa. Esim. ihan Novitan Tico ticoa, tai muun valmistajan vastaavaa paksuutta. Neulotaan 2,5 puikoilla. Tulee ihanan ohuet sukat, mahtuu kenkiinkin paremmin. :) Itse olen siirtynyt käyttämään oikeastaan pelkkiä villasukkia, noita ohuempia siis.

Vierailija
4/5 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse neulon melkein kuin lankaa hyvin ohuilla puikoilla ne taitaa olla 1.5 myös siis tuota 7 veikkaa. minusta 4 tulee liian suuri ja epäsiisti jälki.mutta tosiaan käsialan mukaan ja kokeillen 10 x10 cm mallitilkkuja.

Vierailija
5/5 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapaset ja pipot teen pienemmillä puikoilla, että suojaisi paremmin. 3 tai jopa 2½ on minun käsialalleni sopiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä