Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

talon rakentaminen

Vierailija
16.04.2010 |

vai valmispaketti? Onko kokemuksia? Osaatteko sanoa oman talonne lopullista hintaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vuokratontti

Vierailija
2/6 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä tavarasta vai talopaketista rakentamista? Entä mitä tarkoitat valmispaketilla? Talopakettia vai Avaimet käteen -pakettia?

Ja kaikkiha riippuu siitä mitä te itse tahdotte. Mitkä on teidän vaatimukset talon suhteen ja minkä verran teillä on rahaa ja aikaa käytettävissä, entä rakennusintoa. Kaikessa on nimittäin puolensa.

Pitkästä tavarasta rakentaessa pystyy itse osallistumaan eniten ja siten saamaan kustannuksia alemmas. Mutta aikaakin kuluu himpun verran enemmän sitten.

Talopaketeissakin on eroja, onko suurelementti, pienelementti vai "palikoista" kasattava. Mutta joka tapauksessa tuo on sellainen kompromissiratkaisu, missä edelleen pääsee itse osallistumaan jonkin verran, mutta seinien pystytyksessä oikaistaan ja siinä voittaa vähän aikaa ja vaivaa.

Sitten on ne avaimet käteen -talot, joissa on sekä edullisia että hintavia vaihtoehtoja. Jos edullisten valmiista malleista löytyy mieleinen, niin silloin on mahdollisuus saada talo nopeasti, helposti ja edullisestikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v sitten. Lopullinen hinta autotalleineen, pihakivetyksineen ja istutuksineen 470k€ (+tontti).

Itse tehtiin kaikki muu paitsi maatyöt, rungon muuraus ja tasoitukset sekä lvis kytkennät. 11 kuukautta meni, siitä mies 5kk täyspäiväisenä tontilla.

Vierailija
4/6 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa niin moni asia ettei sitä voi määritellä. Esim. minkälaiset materiaalit haluaa pintoihin, aikooko laittaa pihaa, minkälaiset kalusteet. Runkotyöt eivät ole ne kalleimmat asiat niin kuin monet kuvittelee. Rahaa alkaa palaa kunnolla vasta kun sisäpuolta aletaan sisustamaan, laatat yms. tulee kalliiksi. Me ollaan rakennettu kaksi taloa, toinen n. puoli vuotta sitten valmistui. Jos aikoo rakentaa "pitkästä" täytyy rakentamisesta tietää melko paljon jos ei ole kirvesmiestä auttamassa. Toisessa talossa meillä kesti 6kk ja toisessa 7kk rakentaminen, mutta mieheni onkin alan ammattilainen.. 100 neliön talon maksoi Kastellin pakettina, joka pystytettiin itse n. 120000€, jälkimmäinen 150neliön talo oli saman hintainen kun teimme sen pitkästä, vaikka sisustus on paljon laadukkaampaa ja tyylikin aivan erilainen. Esim. nykyisessä on isoja ikkunoita yms. lasikaiteita portaissa..

Vierailija
5/6 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tontti on sellainen, että tarvitsee räjäyttää kalliota, paaluttaa tai tehdä massiivisia kevennyksiä jne. niin rahaa palaa useampi kymppitonnin ennen kuin tontilla on pystyssä yhtään mitään.

Vierailija
6/6 |
16.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niihin laattoihin uppoaa hirmu paljon rahaa. Kun ei uppoa. Tietty jos valitsee laattoja, jotka maksaa satasen kappale, niin saahan siihen hintaa kertymään. Mutta ihan normaaleilla maltillisilla valinnoilla se sisustustöiden hinta ei todellakaan ole mikään jättiosa koko talon hinnasta.