Jos kuntasi tarjoaisi päiväkerhoja, valitsisitko silti seurakunnan kerhon?
Monissa kunnissa tarjolla on vain seurakunnan kerhoja. Jos voisit valita kunnallisen päiväkerhon tai seurakunnan päiväkerhon, kumman valitsisit?
Kommentit (11)
ilman muuta kunnan päiväkerhon, mutta valitettavasti tällä alueella ei ole sellaisia! Kirkolla on monopoli.
mä ainakin valitsisin seurakunnan kerhon. En siis ole mikään uskovainen (en kuulu edes kirkkoon), mutta sana kunnallinen ei vain nappaa. Itse asiassa 4v poikani on tälläkin hetkellä seurakunnan päiväkerhossa.
Olen itse lapsena käynyt srk:n kerhossa, jolloin kokemukset olivat hyvät. Ja tosiaan, vaikka itse olen agnostikko ja haluan poikani saavan mahdollisimman monipuolisen uskonto"katsauksen" (tarkoittaen siis muitakin uskontoja kuin kristinusko), antaa srk:n kerhot mielestäni "vakuuttvamman" opetuksen kristiuskoon kuin koulun opetus. Olen joka tapauksessa päättänyt, että koulussa poikani opiskelee et:tä, ei uskontoa.
mä ainakin valitsisin seurakunnan kerhon. En siis ole mikään uskovainen (en kuulu edes kirkkoon), mutta sana kunnallinen ei vain nappaa. Itse asiassa 4v poikani on tälläkin hetkellä seurakunnan päiväkerhossa.
Olen itse lapsena käynyt srk:n kerhossa, jolloin kokemukset olivat hyvät. Ja tosiaan, vaikka itse olen agnostikko ja haluan poikani saavan mahdollisimman monipuolisen uskonto"katsauksen" (tarkoittaen siis muitakin uskontoja kuin kristinusko), antaa srk:n kerhot mielestäni "vakuuttvamman" opetuksen kristiuskoon kuin koulun opetus. Olen joka tapauksessa päättänyt, että koulussa poikani opiskelee et:tä, ei uskontoa.
valitsisin myös kunnallisen päiväkerhon, jos voisin.
jos olisi hyvän matkan päässä. Nyt käydään seurakunnan perhekerhossa, joka on lähellä. Ainoa mikä häiritsee siellä on se, että sitä jeesusta tungetaan ja tuputetaan väkisin. Toki, onhan se seurakunnan kerho. Mutta tämän kokoisessa paikassa ainoa joka pitää mitään vastaavaa on juuri seurakunta. Silloin voisi vähän miettiä sitä sisältöä. Eikä sekään haittaisi, jos silloin tällöin (esim juuri kirkon juhlapyhien aikaan) näistä asioista siellä juteltaisiin ja kerrottaisiin, mutta etta ihan joka kerta!
Onko Suomessa olemassa muiden uskontojen päiväkerhoja kuin luterilaisten?
Mun käsittääkseni olis ainakin ortodoksinen päiväkerho, en mene kuitenkaan varmaksi vannomaan. Tässä pikkukaupungissa ei ole kuitenkaan muita kuin luterilaisen kirkon toimintaa.
päiväkotiin "virikelapseksi", koska kunta ei tarjoa mitään avointa varhaiskasvatusta (päiväkerhoja, avointa päiväkotia, puistotoimintaa...). En vie lastani seurakunnan kerhoon, sillä en veisi myöskään minkään poliittisen puolueen kerhoon.
Kunnallinen meillä tarjoaa ulkoilua ja tekemistä päiväkodin hyvissä tiloissa, ja tunteja viikossa enemmän kuin srk:n kerho. Seurakunnalla onneton piha ja tilat muutenkin ankeat. Joten valinta oli helppo.
- kerhoaika ja kuinka usein kerhoa on
- ryhmäkoko
- ohjaajien määrä
- sijainti
Seurakunnan kerhosta ei mitään pahaa sanottavaa, päinvastoin!
se on omien arvojeni mukainen.