Maailmanloppu on tulossa joulukuussa 2012
ovatko nämä kiihtyvällä vauhdilla esiintyvät maanjäristykset ja tulivuorenpurkaukset alkusoittoa totaaliselle tuholle?
Voi kääk!
Kommentit (32)
maailmanlopun olisi pitänyt tulla hihhuleiden mukaan jo monta kertaa:)
alkuperäiskansaa?
kukaan ole ennustanut maailmanloppua v 2000? Ei ainakaan kukaan mayan kaltainen taho.
Sitä paitsi ne ei ole pelkästään Mayat, jotka ennustavat uuden ajan alkua v. 2012. Niitä on kymmenen muutakin. Mayat ovat kuuluisia siitä, ett ne ovat nimenneet tietyn päivänkin. Loput kymmenen puhuvat vain vuodesta.
Voi elämä taas..
Kuten tuolla joku sanoi, ajankausi loppuu tuona päivänä, ei maailma. Hihhulit ovat vain tulkinneet asian näin.
Ja jos mennään näihin ennustuksiin niin uskotteko tosissane kokapensaan lehtiä ja sieniä nappailevia alkuperäiskansoja tai alkoholisoituneita äijiä? Hohhoh..
töihin, että oon hoitovapaalla siihen asti kun pienin täyttä 3-v. En kyllä aio maailmanloppua töitä tehden kattella...
töihin, että oon hoitovapaalla siihen asti kun pienin täyttä 3-v. En kyllä aio maailmanloppua töitä tehden kattella...
Tuntuu kyllä turhalta puurtaa töissä nämä pari vuotta....
myy kaiken omaisuutensa ja nauttii kahdesta viimeisestä vuodesta maan päällä. Sen jälkeen matkataan taivaan paratiisiin. Naapurit kituuttaa nää kaksi vuotta ja joutuu sitten helvettiin. Ihanaa kuulua valittujen joukkoon!
käytännössä tapahtuu? Suuri kosminen jalka potkaisee maapallon yksinäiseen avaruuteen?
tuota ajatusta, että luonnonkatastrofeja olisi nyt jotenkin enemmän kuin ennen.
Onko jollain jotain tilastoa? Ja pitkältä aikaväliltä kiitos, ei mitään 1900-l tilastoja mitä joku yritti yksi päivä esittää...
Tällaisia tapahtumia pitää tarkastella pitkällä aikavälillä (tuhansia, kymmeniä tuhansia vuosia). 100 vuoden vertailu ei anna minkäänlaista kuvaa siitä onko tilanne nyt jotenkin kriittinen aiempaan verrattuna.
maailmanloppu olisi ollut mukavampi vasta joulun jälkeen. Olisi saatu joulu vietettyä.
aivan loistava Penn&Tellerin jakso. Siinä jopa nykyinen maya-intiaanien edustaja kumosi maailmanlopun väitteen.
mä muistan kyl hyvin sen päivän ku hoettiin et maailmanloppu tulee vuonna 2000...ja tuliko se?:)mä en usko et mitään tapahtuu 2012 vuonna...meikä ainakin elää hyvän ja pitkän elämän ja kuolen sit vanhana mummona:) te muut voitte kuolla luulo sairauteen sun muuhun pelkoon:) morjens!
jos oikeesti maailma loppu olis tulos nii kylhän siitä puhuttas uutis sun muissa jutuissa? tehtäs joatin semmosta mikä estää paniikin ja sun muuta...
ei se nyt ole tulossa:)
Jimiltä tuli tässä vähä aika sitten jokin ohjelma, ja ellen pahasti väärin muista siinä puhuttii että maailmaloppu 2060 ? Täytyyhän itsekkin myöntää, että hieman tressaa tuollainen :D hieman tosikkohan kun olen,.
"Itse itsensä tuhoon saattanutta"? Tunnetko historiaa lainkaan?
Ja eikös se näin mene? Jos mayat olisivat osanneet päättää asioita paremmin ei heidän kulttuurinsa olisi rappautunut, kuten ei myöskään inkojen tai antiikin kreikkalaisten. Faaraoitakin varmasti olisi vielä..... Eiiiku joo. Kristinusko tuli ja tuhosi suurimman osan noistakin kulttuureista. Jos eri maiden alkuperäiskansat olisivat osanneet pitää puolensa uskon asioissa, ei kristinusko olisi niitäkään tuhonnut. Että soo soo vain teille. Hei! Vedetään tähänkin natsit mukaan. Ristiretkiähän voi suoraan verrata natsien juutalaisvainoihin, "kaikki erilainen on tuhottava"-periaatteellahan niillä mentiin.
Kyllä minä historiaa tunnen, mutta tulkitsen sitä hieman eri tavalla kuin sinä. *pusipusi*
Kuten historianopettajani opetti, historiaa voi lukea ja tulkita monella eri tavalla. Kaikki kirjoitettu on ihmisen selittämää joten sitä pitää tarkkailla kritiikillä eikä kaikkea kirjoitettua kannata uskoa. Ev.lut ja katolinen kirkko on tunnettuja siitä kuinka he ovat muokkailleet asioita niin että näyttäisi että he olisivat olleet uhreja.
No sen verran järkeä on päässä kuitenkin että en kaikkien poppamiesten sanomisia usko.
Maailmanloppu on tulossa joulukuussa 2012 ovatko nämä kiihtyvällä vauhdilla esiintyvät maanjäristykset ja tulivuorenpurkaukset alkusoittoa totaaliselle tuholle? Voi kääk!
ostin ihan turhaan sitten vaunut joiden oli tarkoitus kestää monta vuotta ja olla vielä jälleenmyyntiarvoakin. Nyt en ehdi edes itse käyttää niitä vauvalla kuin just ja just 2 vuotta :(
eihän maailmanloppu ole tulossa kun media saa vain selville helpommin kaikki kun se on kehittynyt paljo, kukaan ei voi tietää milloin se tulee ;)