Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys työhaastattelussa: Kerro itsestäsi. Mitä kerrot?

Vierailija
15.04.2010 |

Mä inhoan noin avoimia kysymyksiä. Mistä siinä on tarkoitus lähteä liikkeelle? Luonteesta? Työtavoista? Työhistoriasta? Perheestä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millainen työntekijä olen, eli siis tavallaan sekä luonteesta että työtavoista että työhistoriasta. Perheestä en ole kertonut (tietysti jonkun ihmisen tapauksessa sekin voi olla relevanttia, jos sillä on vaikutusta työhön). Ajattele haastattelijan kannalta, mitä hän haluaisi tietää ihmisestä jota valitsee ko. tehtävään, ja päätä sen mukaan mikä on relevanttia.

Vierailija
2/7 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että (tuleva) pomo yritti saada selville jotain niitä asioita joita laki kielsi kysymästä suoraan :-D Joten kerroin vanhempieni kotimaat (etnisyys), liibalaaba kristillisistä arvoistani (uskonto), konservatiiviset poliittiset mielipiteeni, ja vieläpä ohimennen mainitsin miesystävän (seksuaalinen suuntautuminen).

Sain paikan vaikka en ollut työkokemukseltani paras hakija, ja myöhemmin pomo on kertonut että antoi nimenomaan avoimuudelleni ja reippaudelleni paljon arvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en maininnut tuossa kohtaa mitään työhistoriastani tai koulutuksestani, koska ne oli käsitelty jo aiemmin haastattelussa ja olivat mustaa valkoisella jo hakemuksessani.

Minua työhönottajana ärsyttäisi jos pyytäisin ihmistä kertomaan ITSESTÄÄN ja vastaukseksi saisin samaa tuubaa mitä jokainen siinä tilanteessa sönköttää. Avoimuus kannattaa.

Vierailija
4/7 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllähän siinä kerrotaan itsestä ihan perustiedot. Ei sitä ensimäiseksi voi aloittaa niistä poliittisista vakaumuksistaan selittämään, jos ei vielä ole edes omaa ammattiaan sanonut.

Vierailija
5/7 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisi, että haastattelija olisi vaivautunut lukemaan cv:ni niin, ettei ihan perustietoja tarvitsisi haastattelussa käydä läpi.

ap

Vierailija
6/7 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taloutesi on hallinnassa, se kertoo tosi paljon. Olet yhteyksissä paljon kaikkiin omiiin ja miehesi sukulaisiin, kertoo sosiaalisuudesta.

Vierailija
7/7 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voisiko tarkentaa? haluaako tietää millainen olet työntekijänä vai millainen työn ulkopuolella? Ja sitten vastaat sen mukaan mikä pomoa kiinnostaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän