Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjät! Kannattaako

Vierailija
15.04.2010 |

eri sortin vaateyrittäjyys? Kuinka nopeasti olette voineet maksaa itsellenne kohtuu palkkaa? Mikä on teidän kk-palkka? Onko teillä ollut pieniä lapsia kun olette aloittaneet yrittäjyyden? Kannattaako aloittaa ostoskeskuksessa vai keskellä kaupunkia olevassa liiketilassa?

Olisin erittäin kiinnostunut tietämään noista asioista, kiinnostaa!! Kiitos tiedoista!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulla kokemuksia. Itse olen juuri aloittanut yrittäjä ja kiinnostaa tietää että millon tästä jäis jotain käteen eikä menis kuluihin kaikki. Veroihin menee paljon enemmän kuin mitä rahaa tulee, se mitä tulee niin siitäkin menee iso osa alveihin, kirjanpitäjälle ja muihin kuluihin.

Lohtu on et jos ei tarvi viedä kunnalliseen niin starttirahaa ja kotihoidontukea on mahdollista saada yhtäaikaa jolloin kokonaissumma vastaa jo pientä palkkaa. Muuten ei kyllä pärjäis ku tosiaan yrityksestä on alkuun PALJON enemmän menoja kuin tuloja.

Kertokaahan yrittäjät omia kokemuksia! Tosiaan milloin tulee tuottoa palkaksi asti jne.

Vierailija
2/28 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaseen oikeen voi vastata koska riippuhan se minkälaiset kulut, liiketilavuokrat , mihin kaupunkiin laitat liikkeen (itse näkisin kannattavampana suuren kaupungin kuin pienen )Ostoskeskukseen mielummin.

Konkurssin tehneenä yrittäjänä en ikinä lähtis suomessa enää yrittäjäksi. Mutta eiköhän se lama tästä jo pian lopu kunnes tulee seuraava..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen suht nuori (34-v) yrittäjä ja olen toiminut kohta 8 vuotta, MUTTA minä olen jatkaja eli jatkan yritystä kolmannessa polvessa. Näin ollen en pysty vastaamaan täysin kysymyksiinne.

Sen osaan sanoa, että nykyisin on putiikkia putiikin perään jos jonkinlaista ja voin sanoa, että yrityksen perustaminen on suoranaista rahojen haaskausta, ELLEI sinulla ole jotain täysin uutta/uudistettua liikeideaa/toimintatapaa/tuotetta. Mikään uusi liike, minkälaisia on kaupungissa/kylässä tarpeeksi/yli tarpeeseen, ei tule olemaan kannattava tai ainakaan se ei koskaan tuota niin, että siitä saisi kohtuu tuntiliksan.

Minun mielestäni siis markkinoiden kartoitus on ihan a ja o, kun alat miettiä yritystoimintaa.

Vierailija
4/28 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä pienin lapsista oli 3 v. kun aloitin yrittäjänä. liikevaihtona pyörittelin 400te vuosi, Aikaa ei paljon perheelle riittänyt. Nyt onnellinen työtön ja rahaa en enää juuri pyörittele mutta aikaa on :)

Vierailija
5/28 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä on pienet (6-v ja 1,5-v) lapset ja toimimme mieheni kanssa molemmat yrityksessämme.

t. 4

Vierailija
6/28 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikä meni kolmosella metsään, jos konkka tuli, mutta liikevaihtoa kuitenkin 400 000 €?

Vierailija
7/28 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"enemmän kuin rahaa tulee"?? Miten se on mahdollista? Verothan maksetaan siitä MITÄ tulee. Jos sulla on liikevaihto vähemmän kuin mitä olet verotoimistolle ilmoittanut niin ei sun niitä tarvitse maksaa, otat yhteyttä verotoimistoon ja korjaat asian vastaamaan todellisuutta.

kuulla kokemuksia. Itse olen juuri aloittanut yrittäjä ja kiinnostaa tietää että millon tästä jäis jotain käteen eikä menis kuluihin kaikki. Veroihin menee paljon enemmän kuin mitä rahaa tulee, se mitä tulee niin siitäkin menee iso osa alveihin, kirjanpitäjälle ja muihin kuluihin.

Lohtu on et jos ei tarvi viedä kunnalliseen niin starttirahaa ja kotihoidontukea on mahdollista saada yhtäaikaa jolloin kokonaissumma vastaa jo pientä palkkaa. Muuten ei kyllä pärjäis ku tosiaan yrityksestä on alkuun PALJON enemmän menoja kuin tuloja.

Kertokaahan yrittäjät omia kokemuksia! Tosiaan milloin tulee tuottoa palkaksi asti jne.

Vierailija
8/28 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaatealan verkkokauppa (ei lastenvaate), ollut toiminnassa kohta 4v. Valitsin verkkokaupan siksi ettei tarvitse välittää aukiolo-ajoista, voi pitää halutessaan vapaata, tehdä tarvittaessa lyhyempää päivää, jne. Toki tämä vaatii sitten työntekoa pitkin päivää ja illallakin (mm sähköposteihin vastaaminen, uusien tuotteiden tilaaminen, jne). Itsellä tulot on vakiintuneet tuonne n 4000€ hujakoille/kk, tosin minulla on laaja useiden tuhansien asiakkaiden piiri ja jatkuvasti uudistuva tuotevalikoima joten asiakkaat käyvät aktiivisesti sivuilla.

Lapset on kouluikäisiä, pyöritän toimintaa kotoa (erillisitä työtiloista tosin).

Vierailija
9/28 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaatealan verkkokauppa (ei lastenvaate), ollut toiminnassa kohta 4v. Valitsin verkkokaupan siksi ettei tarvitse välittää aukiolo-ajoista, voi pitää halutessaan vapaata, tehdä tarvittaessa lyhyempää päivää, jne. Toki tämä vaatii sitten työntekoa pitkin päivää ja illallakin (mm sähköposteihin vastaaminen, uusien tuotteiden tilaaminen, jne). Itsellä tulot on vakiintuneet tuonne n 4000€ hujakoille/kk, tosin minulla on laaja useiden tuhansien asiakkaiden piiri ja jatkuvasti uudistuva tuotevalikoima joten asiakkaat käyvät aktiivisesti sivuilla.

Lapset on kouluikäisiä, pyöritän toimintaa kotoa (erillisitä työtiloista tosin).

on se, ettei tule mm. toimitilakuluja (eli vuokria yms).

Vierailija
10/28 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin ettei vaatekaupalla ikinä pääsisi tuollaisiin tuloihin kun kilpailua on vaikka kuinka. Itse alkamassa ihan toisen alan yrittäjäksi. Lastenvaatenettikauppaa joskus harkitsin, mutta niillä ei taida mennä kovin hyvin kun paljon kilpailua?

Vierailija
11/28 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi menestyä JOS sinulla on poikkeava ja erilainen tuotevalikoima. Myy sellaista miä muut eivät myy, mainosta oikeissa paikoissa ja menestys on taattu. Jos myyt sitä samaa kuin kymmenet muutkin niin voiton tekeminen on paljon vaikeampaa.

T: se verkkokauppias

Minä luulin ettei vaatekaupalla ikinä pääsisi tuollaisiin tuloihin kun kilpailua on vaikka kuinka. Itse alkamassa ihan toisen alan yrittäjäksi. Lastenvaatenettikauppaa joskus harkitsin, mutta niillä ei taida mennä kovin hyvin kun paljon kilpailua?

on vaatealan verkkokauppa (ei lastenvaate), ollut toiminnassa kohta 4v. Valitsin verkkokaupan siksi ettei tarvitse välittää aukiolo-ajoista, voi pitää halutessaan vapaata, tehdä tarvittaessa lyhyempää päivää, jne. Toki tämä vaatii sitten työntekoa pitkin päivää ja illallakin (mm sähköposteihin vastaaminen, uusien tuotteiden tilaaminen, jne). Itsellä tulot on vakiintuneet tuonne n 4000€ hujakoille/kk, tosin minulla on laaja useiden tuhansien asiakkaiden piiri ja jatkuvasti uudistuva tuotevalikoima joten asiakkaat käyvät aktiivisesti sivuilla. Lapset on kouluikäisiä, pyöritän toimintaa kotoa (erillisitä työtiloista tosin).

Vierailija
12/28 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaatealan verkkokauppa (ei lastenvaate), ollut toiminnassa kohta 4v. Valitsin verkkokaupan siksi ettei tarvitse välittää aukiolo-ajoista, voi pitää halutessaan vapaata, tehdä tarvittaessa lyhyempää päivää, jne. Toki tämä vaatii sitten työntekoa pitkin päivää ja illallakin (mm sähköposteihin vastaaminen, uusien tuotteiden tilaaminen, jne). Itsellä tulot on vakiintuneet tuonne n 4000€ hujakoille/kk, tosin minulla on laaja useiden tuhansien asiakkaiden piiri ja jatkuvasti uudistuva tuotevalikoima joten asiakkaat käyvät aktiivisesti sivuilla. Lapset on kouluikäisiä, pyöritän toimintaa kotoa (erillisitä työtiloista tosin).

Kuinka saada kunnon tulot kun kaikki on niin epävarmaa. Asiakaskunta on kuitenkin niin vaikea saada vakiintuneeksi kivijalkakaupassa. Nettikaupassa olisi paljon enemmän kävijöitä hyvällä mainostuksella, mutta kun niitä kotiäitien perustamia nettikauppoja on noussut/nousee kuin sieniä sateella. Eli sekin tie on tavallaan suljettu. Kaupunki jossa asun on ihan kohtalaisen kokoinen, mutta merkit pitäisi olla juuri sellaiset joita muilla ei ole, mutta kun maahantuojiakin on erilaisia... Eli kaikilla toimitukset ei välttämättä pidä, samoin palautukset/reklamaatiot yms yms...

Niin mielelläni avaisin liikkeen, mutta pelottaa juuri tuon merkki/mallistovaikeus sekä laajan asiakaskunnan luominen tässä kaupungissa. Kuinka saada ohikulkevat tulemaan kauppaan että saisi sen 50 asiakasta päivässä jotta myynnistä voisi jopa jotain omaan taskuunsa saada. :(

Vierailija
13/28 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tilaat itse vaatteet, onko jotain sivua johon koottu verkossa toimivia tukkuliikkeitä?

Vierailija
14/28 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainontaan kannattaa sijoittaa, ei mitään pikkumainospalstaa vaan kunnonkokoisia mainoksia. Kannattaa pyytää kokonaistarjous esim. 12 teityn kokoista mainosta etusivulla, takasivulla, välisivuilla maksaa könttänä tyyliin.

Tilavuokra on iso kustannus,mieti myös tarvitsetko varastotilaa, kuinka se vaatelähetys yms. sinulle saapuu ...

Selvitä mitä alueella tarvitaan, soittele tee markkinatutkimusta, mene vierailulle kauppoihin.

Selvitä miten maksat alv maahantuojalle, joillakin sisältyy joka laskuun, osa maksattaa joka kuukausi kerralla.Maksuajat, entäs jos et saa myytyä? 50%katteella ei isoja ,laskuja makseta. Myös kassajärjestelmä on kustannuskysymys ja tarvitsetko hälytysjärjestelmän. kaikki vaan paperille ja laskemaan

Vierailija
15/28 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä ennenkuin lopetan kaffepaussin ja palaan sorvin ääreen; minä olen jättänyt kaikki maahantuojat pois välistä. Maahantuon itse myymäni tuotteet, se on todella helppoa nykyisenä nettiaikana. Kannattaa istahtaa alas ja miettiä mitä suomesta ei vielä saa ja sen jälkeen mennä nettiin tutkimaan mitä löytyy. Maailma on pullollaan tavaraa jota suomesta ei saa mutta jolle löytyisi asiakaskuntaa. Itsellä on ideoita vaikka minkä alan kauppoihi, aika ei vain riitä toteuttamaan kaikkea. :)

T: se verkkokauppias (poistuu hommiin)

Tsemppiä kuitenkin suunnitelmiin, teet sitten millaisen liikkeen tahansa!

Kuinka saada kunnon tulot kun kaikki on niin epävarmaa. Asiakaskunta on kuitenkin niin vaikea saada vakiintuneeksi kivijalkakaupassa. Nettikaupassa olisi paljon enemmän kävijöitä hyvällä mainostuksella, mutta kun niitä kotiäitien perustamia nettikauppoja on noussut/nousee kuin sieniä sateella. Eli sekin tie on tavallaan suljettu. Kaupunki jossa asun on ihan kohtalaisen kokoinen, mutta merkit pitäisi olla juuri sellaiset joita muilla ei ole, mutta kun maahantuojiakin on erilaisia... Eli kaikilla toimitukset ei välttämättä pidä, samoin palautukset/reklamaatiot yms yms... Niin mielelläni avaisin liikkeen, mutta pelottaa juuri tuon merkki/mallistovaikeus sekä laajan asiakaskunnan luominen tässä kaupungissa. Kuinka saada ohikulkevat tulemaan kauppaan että saisi sen 50 asiakasta päivässä jotta myynnistä voisi jopa jotain omaan taskuunsa saada. :(

Vierailija
16/28 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikä meni kolmosella metsään, jos konkka tuli, mutta liikevaihtoa kuitenkin 400 000 €?

kerro että hyvin menee. Jos niitä menoja on kuitenkin enemmän kuin tuloja.

Parhaimmillaan lv oli tuota luokkaa mutta kun tuli lama myynti laski rajusti, se oli suurin syy.

Lisäksi alusta asti henkilökuntaa oli liikaa, se söi hyvinä aikoina PALJON tulosta. Henkilökuntaa oli siksi liikaa koska ostin yrityksen "valmiina" ja lain mukaan hlökuntaa ei saa irtisanoa tuossa tilanteessa. Kärsin siis ed.omistajan virheestä palkata liikaa väkeä. Työnantaja oleminen on kallista.

Vasta kun myynti laski ,pystyin lomauttamaan porukkaa mutta se ei pelastanut tätä uppoavaa laivaa.

Vierailija
17/28 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

messut, googleta vaatesivustoja, sinulla tulee olla y-tunnus ennekuin usein antavat tarjouksia. Mieti mitä myyt ns. kuolleilla kuukausilla, entäs jos sairastut?

Paras tapa olisi itse tuoda maahan eu -maasta.

Vierailija
18/28 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro että hyvin menee. Jos niitä menoja on kuitenkin enemmän kuin tuloja.

Parhaimmillaan lv oli tuota luokkaa mutta kun tuli lama myynti laski rajusti, se oli suurin syy.

Lisäksi alusta asti henkilökuntaa oli liikaa, se söi hyvinä aikoina PALJON tulosta. Henkilökuntaa oli siksi liikaa koska ostin yrityksen "valmiina" ja lain mukaan hlökuntaa ei saa irtisanoa tuossa tilanteessa. Kärsin siis ed.omistajan virheestä palkata liikaa väkeä. Työnantaja oleminen on kallista.

Vasta kun myynti laski ,pystyin lomauttamaan porukkaa mutta se ei pelastanut tätä uppoavaa laivaa.

et osannut bisnestä ja tajunnut pienentää kuluja laskevan myynnin mukaan. Btw. vanhoista työntekijöistä pääsee AINA eroon tuotannollisiin ja taloudellisiin syihin vedoten, jos sellaisia kerta sullakin oli.. Tuo sinun liikevaihtosi olisi elättänyt ehkä kaksi-kolme kokoaikaista ja yhden osa-aikaisen.

Uusille yrittäjille tiedoksi! Hyvä tilitoimisto on myös erittäin tärkeä!

t. 4

Vierailija
19/28 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tuntityöläisiä, helpompi laskea menot ja tulot

Vierailija
20/28 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kans nettikauppa mut homma alkaa kaatumaan siihen et ihmiset tilailee muttei maksa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi