Yrittäjät! Kannattaako
eri sortin vaateyrittäjyys? Kuinka nopeasti olette voineet maksaa itsellenne kohtuu palkkaa? Mikä on teidän kk-palkka? Onko teillä ollut pieniä lapsia kun olette aloittaneet yrittäjyyden? Kannattaako aloittaa ostoskeskuksessa vai keskellä kaupunkia olevassa liiketilassa?
Olisin erittäin kiinnostunut tietämään noista asioista, kiinnostaa!! Kiitos tiedoista!
Kommentit (28)
vai etukäteismaksulla?
kans nettikauppa mut homma alkaa kaatumaan siihen et ihmiset tilailee muttei maksa.
"enemmän kuin rahaa tulee"?? Miten se on mahdollista? Verothan maksetaan siitä MITÄ tulee. Jos sulla on liikevaihto vähemmän kuin mitä olet verotoimistolle ilmoittanut niin ei sun niitä tarvitse maksaa, otat yhteyttä verotoimistoon ja korjaat asian vastaamaan todellisuutta.
kuulla kokemuksia. Itse olen juuri aloittanut yrittäjä ja kiinnostaa tietää että millon tästä jäis jotain käteen eikä menis kuluihin kaikki. Veroihin menee paljon enemmän kuin mitä rahaa tulee, se mitä tulee niin siitäkin menee iso osa alveihin, kirjanpitäjälle ja muihin kuluihin. Lohtu on et jos ei tarvi viedä kunnalliseen niin starttirahaa ja kotihoidontukea on mahdollista saada yhtäaikaa jolloin kokonaissumma vastaa jo pientä palkkaa. Muuten ei kyllä pärjäis ku tosiaan yrityksestä on alkuun PALJON enemmän menoja kuin tuloja. Kertokaahan yrittäjät omia kokemuksia! Tosiaan milloin tulee tuottoa palkaksi asti jne.
verot maksetaan siitä päivästä lähtien kun haet y-tunnuksen. eli sen mukaan mitä olet arvioinut vuoden tuloiksi. Esim. mulla myyntii lähtee tod.näk. kunnolla käyntiin vasta syksyllä. Nyt kevään ja kesän maksan kuitenkin ihan yhtäpaljon veroja. Nytkin 300e vaikka voitto on muutaman 10 e luokkaa.
vai etukäteismaksulla?
kans nettikauppa mut homma alkaa kaatumaan siihen et ihmiset tilailee muttei maksa.
eli tavallaan en menetä muutakuin että tuotteet poistuu varastosta ja on siis turhaan pois verkkokaupasta. Miksi ihmiset tilaa muttei maksa tai edes peru tilausta? ja näitä on enemmän kuin maksavia asiakkaita. Mikä mättää? En siis lähetä ennen kuin rahat tilillä.
Kyllähän ne minultakin veroja pyysivät, mutten maksanut vaan ilmoitin verotoimistolle että liiketoimintaa ei ole ollut ja ei mun mitään tarvinut maksaa. Muuta se arvio sellaiseksi mikä vastaa todellisuutta ja muuta se uudestaan kun tulo nousee. Tietysti saa ne palautuksina sitten, mutta ei meillä ainakaan talous kestäisi tuommosta.
t. se joka kysyi
"enemmän kuin rahaa tulee"?? Miten se on mahdollista? Verothan maksetaan siitä MITÄ tulee. Jos sulla on liikevaihto vähemmän kuin mitä olet verotoimistolle ilmoittanut niin ei sun niitä tarvitse maksaa, otat yhteyttä verotoimistoon ja korjaat asian vastaamaan todellisuutta.
kuulla kokemuksia. Itse olen juuri aloittanut yrittäjä ja kiinnostaa tietää että millon tästä jäis jotain käteen eikä menis kuluihin kaikki. Veroihin menee paljon enemmän kuin mitä rahaa tulee, se mitä tulee niin siitäkin menee iso osa alveihin, kirjanpitäjälle ja muihin kuluihin. Lohtu on et jos ei tarvi viedä kunnalliseen niin starttirahaa ja kotihoidontukea on mahdollista saada yhtäaikaa jolloin kokonaissumma vastaa jo pientä palkkaa. Muuten ei kyllä pärjäis ku tosiaan yrityksestä on alkuun PALJON enemmän menoja kuin tuloja. Kertokaahan yrittäjät omia kokemuksia! Tosiaan milloin tulee tuottoa palkaksi asti jne.
verot maksetaan siitä päivästä lähtien kun haet y-tunnuksen. eli sen mukaan mitä olet arvioinut vuoden tuloiksi. Esim. mulla myyntii lähtee tod.näk. kunnolla käyntiin vasta syksyllä. Nyt kevään ja kesän maksan kuitenkin ihan yhtäpaljon veroja. Nytkin 300e vaikka voitto on muutaman 10 e luokkaa.
maahantuontia voi tehdä? Miten sellainen aloitetaan? Tarvitaanko pääomaa kuinka paljon, millaisia sopimuksia tehdään? Onko lakimiehellä paras teetättää sopimus? Mitä seikkoja siis pitää ottaa huomioon?
vai etukäteismaksulla?
eli tavallaan en menetä muutakuin että tuotteet poistuu varastosta ja on siis turhaan pois verkkokaupasta. Miksi ihmiset tilaa muttei maksa tai edes peru tilausta? ja näitä on enemmän kuin maksavia asiakkaita. Mikä mättää? En siis lähetä ennen kuin rahat tilillä.
että pitää maksaa samantien verkkopankilla tai kortilla niin ei tuu tuota ongelmaa. Tai varaat tuotteita vaan muutaman päivän.
Olin aloittamassa joskus itse ihan vaan lähettämällä sähköpostia valmistajille. Mutta kun en tehnyt mitään yksinoikeussopimusta (mikä sen nimi nyt lienee)niin valmistaja kun tajusi että hei tällainen maa kuin Suomi on olemassa niin pian alkoikin isompi ketju tuomaan maahan ja myymään samoja tuotteita eikä mulla enää ollut mitään saumaa.
maahantuontia voi tehdä? Miten sellainen aloitetaan? Tarvitaanko pääomaa kuinka paljon, millaisia sopimuksia tehdään? Onko lakimiehellä paras teetättää sopimus? Mitä seikkoja siis pitää ottaa huomioon?
[/quote]
et osannut bisnestä ja tajunnut pienentää kuluja laskevan myynnin mukaan. Btw. vanhoista työntekijöistä pääsee AINA eroon tuotannollisiin ja taloudellisiin syihin vedoten, jos sellaisia kerta sullakin oli.. Tuo sinun liikevaihtosi olisi elättänyt ehkä kaksi-kolme kokoaikaista ja yhden osa-aikaisen. Uusille yrittäjille tiedoksi! Hyvä tilitoimisto on myös erittäin tärkeä! t. 4
[/quote]
osasin kyllä bisnestä mutta tein vain yhden ratkaisevan virheen eli tein nuo irtisanomiset piirunverran liian myöhässä.
Et tiedä edes millä alalla yritykseni oli, et voi sanoa tuolla lv:eellä voi palkata niin ja niin monta...
Tiedätkö paljonko muita kuluja minulla oli ?
Kyseisellä alalla tämä ei ollut edes kovin iso liikevaihto, sellainen keskitaso.