Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitähän tulevan vauvan mummosuhteista tulee?

Vierailija
15.04.2010 |

Meillä on uusperhe ja alkoi yhtäkkiä mietityttää, millaisia mummosuhteita tälle tulevalle vauvallemme tulee. Lapsi on minun ja miehen ensimmäinen yhteinen, minulla on kouluikäinen lapsi edellisestä liitosta.

Tämä kouluikäinen lapsi on oikea "anoppilan poika", eli isänsä äidin silmäterä, ainoa lapsenlapsi kun on. Ex-anoppilan väki on oikein suopea vauvaamme kohtaan, mutta eihän se kuitenkaan mummola ole.

Minun äitini on tavallaan joutunut keskittymään toiseen lapsenlapseensa, eli siskoni lapseen, jolle on paljon enemmän mummo (ja osittain äitikin) kuin tälle kouluikäiselle lapselleni. Veikkaan, ettei hänellä riitä aikaa ja tilaa tälle vauvalle, kun on kädet täynnä töitä siskoni ja hänen lapsensa kanssa.

Miehelläni ei ole aiempia lapsia, mutta hänen veljellään on lapsia, jotka ovat jo kouluikäisiä. Mieheni äiti, eli uusi anoppini, on jo todella iäkäs, enkä oikein voi kuvitella häntä vauvaa hoitamassa. Tuntuu, että hänen suhteensa näihin vanhempiin lapsenlapsiin on tiivis, eikä tälle uudelle vauvalle ole kauheasti tilaa ja jaksamista tarjolla.

Hormonithan ne täällä mylläävät, kun aloin ajatella, että tuleekohan tästä vauvasta jonkinlainen väliinputoaja, jolla ei ole yhtään kunnollista mummolaa, vaikka serkuksilla ja sisarpuolella on ihan selkeät mummolakuviot.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla