Oikeasti hyviä lahjavinkkejä päiväkodin tädeille
Kommentit (59)
Itse ajattelin antaa tänä vuonna sellaisen laadukkaan luxus-käsisaippuan. Sellaisessa pumppupullossa olevan, maksaa n.15-20eur. Pullo tosi tyylikäs ja saippua hyvin laadukasta.
Itse tykkäisin saada sellaisen, on käytännöllinen ja joka taloudessa kaiketi tarpeellinenkin.
Harva kumminkaan raaskii itse ostaa tuon hintaista saippuaa, joten mielestäni kiva lahja.
Toinen hyvä idea mielestäni on pullo jotain todella laadukasta oliiviöljyä.
Mä ostin ison satukirjan päiväkotiin ja ehkä vielä jonkin amppelikukan tms. Laps menee eskariin ja vaihtaa tarhaa
Me annoimme jokaiselle tädille ja myös keittäjälle viinipullon lahjapussissa sekä lapsen tekemän kortin. Tuntuivat pitävän lahjasta ja senhän voi laittaa myös tarvittaessa kiertoon.
Viiniä, käsivoidetta, jalkavoidetta, kauniita servettejä, leffalippu. Kaikki nämä mainittu ja tosi kivoja muistamisia. Myös KIITOS riittää.
t.lto
Viinapullo. Puolikas kirkasta piristää kummasti kun on koko päivän pyyhkinyt räkää poskelta.
Yrtit ja mausteet oli kivoja ideoita!
Meillä viedään kerhoon ja ekaluokan opelle rentoutumishetki eli jalkakylvyt kesätoivotuksella varustettuna. Tämmöset:http://verkkokauppa.pirteapaketti.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/22032010-1068/Products/139
Voi jee, mä luin että 11 kirjotti, nyt hivin aikaan kerätään pk-vanhemmista porukka.. pitämäänkö seuraa päikkäritädeille
Tänä keväänä olen saanut pienen orvokkiampeli, gerberaruukun, suklaata..
t. Lastenhoitaja
Tänä keväänä olen saanut pienen orvokkiampeli, gerberaruukun, suklaata..
t. Lastenhoitaja
Älkää IKINÄ käyttäkö päiväkodin henkilökunnasta sanaa ’täti’. Henkilökuntaan kuuluu päteviä opettajia (toivottavasti) sekä hoitajia. Kaikki eivät ole hoitajia. Ymmärrän puhekielisyyden, mutta ei ole mitään ammatin arvostusta laskevampaa kuin tädittely, kun on kuitenkin käynyt yliopistollisen opettajankoulutuksen. (kasvatustieteen kandidaatti tai maisteri) Myöskään hoitajat eivät ole ’tätejä’ vaan tekevät omaa hoitotyötään.
Itse hämmästelen miten uutena asiana tämä monille tulee. Päiväkodeissa on jo 20 vuotta ollut yliopistokoulutettu opettaja ryhmässä vastaamassa toiminnasta ja pedagogiikasta.
Pitääkin vissiin ruveta sanoon lapselle että sanos nyt kasvatustieteen maisterille heippa! :p et kuulosta kovin lämminhenkiseltä kasvattajalta, sorry vaan.
Mä annoin kerhontädeille kahvipaketit ja suklaalevyt jouluna. Jotain samantyyppistä annan nyt kesälläkin. Kuulin muuten kun annoin tuon paketin, kuinka keittiöstä joku sanoi (tietämättä minun kuulevan) että no sulla kävi hyvä tuuri. Oletan siis sen olleen oikein hyvä :)
Vierailija kirjoitti:
Älkää IKINÄ käyttäkö päiväkodin henkilökunnasta sanaa ’täti’. Henkilökuntaan kuuluu päteviä opettajia (toivottavasti) sekä hoitajia. Kaikki eivät ole hoitajia. Ymmärrän puhekielisyyden, mutta ei ole mitään ammatin arvostusta laskevampaa kuin tädittely, kun on kuitenkin käynyt yliopistollisen opettajankoulutuksen. (kasvatustieteen kandidaatti tai maisteri) Myöskään hoitajat eivät ole ’tätejä’ vaan tekevät omaa hoitotyötään.
Itse hämmästelen miten uutena asiana tämä monille tulee. Päiväkodeissa on jo 20 vuotta ollut yliopistokoulutettu opettaja ryhmässä vastaamassa toiminnasta ja pedagogiikasta.
Olen 20v, koulutettu liikunnanohjaaja ja personaltrainer, joka ohjaa myös lasten ryhmiä. Lapsille olen TÄTI Minna. Minusta se on söpöä ja hyvin ok. Ohis. Oli vasn pakko sanoa
No niin, eiköhän siinä ole ideana kiittää toista aikuista, joka jakaa kasvatusvastuuta lapsestasi. Ei kaupankassa lastasi kasvata, tai hammaslääkäri, miten voit edes näitä verrata?? Ainakin meidän lapset näkivät vuorokaudessa lähes yhtä monta tuntia tarhantätejä kuin meitä aikuisia, joten koen vahvaa kasvatuskumppannuutta heidän kanssaan ja kyllä sellaisesta mielellään kiittää :).
Vierailija kirjoitti:
No niin, eiköhän siinä ole ideana kiittää toista aikuista, joka jakaa kasvatusvastuuta lapsestasi. Ei kaupankassa lastasi kasvata, tai hammaslääkäri, miten voit edes näitä verrata?? Ainakin meidän lapset näkivät vuorokaudessa lähes yhtä monta tuntia tarhantätejä kuin meitä aikuisia, joten koen vahvaa kasvatuskumppannuutta heidän kanssaan ja kyllä sellaisesta mielellään kiittää :).
No niin, tästä puuttui nyt se viesti mihin viittaan. Vastaus siis tekstiin, jossa ihmeteltiin miksi ei kaupankassaa, hammalääkäriä jne edelleen muisteta..
Nykyään vanhemmilta ei juurikaan muistamisia tule eikä tarvikaan.
Eikö voi kutsua päiväkodin hoitajaa tai opea omalla etunimellä? Näin meillä. Viemme lahjaksi pikkupullon laadukasta samppanjaa näin joulun iltoja / uutta vuotta juhlistamaan.
Mä olen tätä ennen muutaman vuoden antanut hyötykasveja, amppelitomaatin, amppelimansikan ja jonkun muun vastaavan. Tänä vuonna paistoin koko porukalle kakut (suklaa-appelsiini) ja paketoin kauniisti. Olihan se melkoinen ruljanssi tehdä se 6 kakkua (ja yksi pilalle mennyt) yhdeltä istumalta, mutta lopputulos oli kiva :) Seuraava paisto-operaatio sitten koulun kevätjuhlaan tiedossa :P