Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei hemmetti 7v pojan housunkulutustahtia!!!

Vierailija
15.04.2010 |

Eilen poika laittoi uudet ulkoiluhousut kouluun, ostin vielä 128cm ettei vaan lahkeet laahaa maata pitkin kun poika tykkää pitää housuja suht alhaalla. Jätkä on siis 134cm pitkä ja housut oli mielestäni juuri sopivan ylhäällä lahkeista MUTTA:

tänä aamuna kun poika veti noita housuja jalkaansa kouluun lähtiessä, niin molemma lahkeet AIVAN RISPAANTUNEET ja sen näköiset kuin olisivat olleet jo monta kuukautta käytössä:/ Nyt vähän harmittaa kun vedin kauheet kilarit ja poika joutu lähtemään kouluun riidan jälkeen/keskellä, mutta kyllä ottaa päähän et miten hitossa tuo poika ei yhtään katso onko lahkeet kengän alla laahaamassa vai ei??

Nyt alkaa helpottaa kun paasaa...:)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki housut kuluvat riekaleiksi ennen kuin ovat edes tulleet pieniksi.Eri merkkejä olen testannut,ja ainot jotka kestää pidempään on Remun tuulihousut..

Vierailija
2/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun verenpainettani ei nosta hitustakaan, vaikka lapsi tulisi kotiin miten likaisilla ja risaisilla housuilla tahansa. Pääasia, että itse lapsi on ehjänä ja iloinen. Lapsen kuuluu saada temmeltää ja leikkiä. On tosi hienoa, että 7-vuotias on aktiivinen ja liikkuu. Etenkin pojat tykkäävät möyriä joka paikassa ja se heille sallittakoon. Väittäisin, että kasvaakseen tasapainoiseksi, pojan tarvitsee ryömiä mudassa ja tonkia kastematoja ;)). Pesukone on sitä varten, että vaatteet pestään, kun ne likastuvat. Jos housut menevät rikki, niin sitten otetaan uudet käyttöön. Kun lapsia hankkii, pitää varautua siihen, että niistä aiheutuu myös kuluja. Itse ostan lapselle ison kasan halpoja vaatteita kirpparilta. Niitä kyllä löytyy kouluikäisellekin, kunhan käy kirpparilla useammin kuin pari kertaa vuodessa. Lapselle ja äidillekin on paljon mukavampaa, kun äiti ei räyhää pikkuasioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 9v on hoikka malliltaan ja tuntuu, että kaikki housut valuu niin, että lahkeet on rikki heti. Mä olen lakannut välittämästä, en ehdi tai jaksa korjata niitä sitä tahtia kun niitä kuluu.

Koitan pitää jotkut housun ns parempina housuina, muilla saa remuta minkä ehtii.

Ja en usko että tilanne mihinkään muuttuu. Pojan isä kuluttaa vieläkin housunpunttejaan.

Vierailija
4/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten sama ilmiö.

Talveksi luulin varustautuneeni hyvin, kun olin hankkinut hänelle kahdet vahvat corduratoppahousut ja lisäksi muita, heikompia. Toiset cordurat hän sai todella kuluneen näköisiksi, ei sentään puhki. Toisissa corduroissa olisi väljyyden takia ollut pakko käyttää olkaimia, mikä taas ei käynyt, koska lapsi veti olkaimet toppatakin päälle. Niitä saattoi sitten pitää vain kotipihalla, kun äiti pystyi valvomaan pukiessa että olkaimet jäävät takin alle.

Odotan että ikää tulee lisää niin ettei pukeutumisessa tarvitse miettiä niin absurdeja asioita kuin että muistaakohan se lapsi nyt laittaa toppatakin henkseleiden päälle eikä alle.

Vierailija
5/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten osa lahkeista jää pyörän ketjujen väliin säären kohdalta.

Nyt olen kaikkiin housuihin laittanut 2,5cm kuminauhat nilkkoihin, ainakin estää kamalan liehumisen ja jos kamalan leveälahkeiset housut olen kaventanut niitä.

Polviin laitan jos heti ostettua paikat, menemme pojan kanssa yhdessä kangaskauppaan ja saa valita itse kuvan jonka ompelen kiinni polviin, viimeeski ostettiin sellainen iso moottoripyöräkuva.

Lenkkarit mysö kuluvat, reiman kengät ovat ainoat jotka kestävät vähän paremmin.

Vierailija
6/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun verenpainettani ei nosta hitustakaan, vaikka lapsi tulisi kotiin miten likaisilla ja risaisilla housuilla tahansa. --- Lapselle ja äidillekin on paljon mukavampaa, kun äiti ei räyhää pikkuasioista.

En ole räyhännyt enkä saanut kilareita. Oon vaan "saarnannut" eli keskustellut asiasta useamman kerran, eli että pitää vähän huolehtia vaatteista, koska ne maksaa rahaa. Esim. liukuleikki housun polvilla on kielletty. Samalla on ollut puhe, että leikkiä ja sotkea saa, mutta nuo housut rikki puolessa tunnissa leikit ei ole ok.

Kyllä yksi kasvatusaihe on sekin, että pitää oppia pitämään huolta omista tavaroista.

t. se yksi nolostelija tuolta edeltä

Vierailija
7/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikien vaatteita katsellut, rikkinäisiä on kaikilla. Meillä pojat 7- ja 9-vuotiaat. Isommalta ei todellakaan jää housuja eikä lenkkareita pienemmälle. Olen ostanut "laadukkaampaa" ja halvempaa, ja ihan kaiken ne saa rikki tai nuhruiseksi aivan yhtä nopeasti. Isompi poika ei viitsi sulloa paitaa kunnolla housuihin, jolloin ne lahkeet sitten laahaa maata kun eivät ole kunnolla päällä, ja lahkeet rispaantuneet parhaassa tapauksessa uusista housuista yhden koulupäivän aikana. AAAARGGH!

Vierailija
8/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housut olivat yhden päivän käytössä niin heti olivat lahkeensuusta rikki. Puhumattakaan missä sotkussa ne ovat yhden päivän käytön jälkeen, kun pelataan välitunnilla ja IP:ssä jalkapalloa..Peltihousut niille pitäis ostaa

Vierailija
9/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika tuollaisia asioita huomaisi.

Tuo on niin tätä. Meidän poika tuli eilen raadelluissa housuissa kotiin. Siis ohut vanuvuori vain pursosi.

MInä ostan aina ja kaikkialta kaikki housut halvalla. Ostan kirppikseltä, alerekeistä. Kaikki housut. Ja mikään ei säily pikkuveljelle.

Vierailija
10/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika tuollaisia asioita huomaisi.

Tuo on niin tätä. Meidän poika tuli eilen raadelluissa housuissa kotiin. Siis ohut vanuvuori vain pursosi.

MInä ostan aina ja kaikkialta kaikki housut halvalla. Ostan kirppikseltä, alerekeistä. Kaikki housut. Ja mikään ei säily pikkuveljelle.

mutta housuja en pojille löytänyt. Liekö sitten niin puhki kulutetut ettei kirppikselle asti ole pääseet ;) Seppälästä löysin suht edullisia.

Vierailija
11/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitin asiaa äidilleni ja hän vain naureskeli, että parhaina kesinä minä kulutin puhki kuulemma viidetkin lenkkarit. Miksi jarruttaa jarruilla, kun voi kenkien kärjilläkin laahata maata?

Oman 5-vuotiaani housut ovat aivan järkyttävässä kunnossa n. viikon käytön jälkeen. Ihan sama, onko mitä tahansa sadan euron kangasta, viikko ja ne näyttävät siltä, että jätkän puntista olisi roikkunut haikala.

Vierailija
12/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos housut on liian pitkät, ne on liian pitkät, eikä 7v (varsinkaan poika), kyllä ihan takuulla huolehdi siitä laahaako lahkeet kengän alla vai ei!

Kyllä lapsen pitää saada leikkiä ja remuta rauhassa, se on vaan vanhempien (toisinaan hieman rasittava) velvollisuus huolehtia siitä, että ne housut on sopivat. Käännä ne lahkeet, juuri sopiviksi, niin ei ole tuota ongelmaa..

Ja juu, minä kyllä oikein hyvin tiedän miten rasittavaa se on, kun housuja hajoaa ihan jatkuvalla tahdilla, mutta en ala silti poikieni menoa hidastamaan, pitää vaan paikata, ja ostaa uusia. Laatu on koetuksella todellakin meidänkin poikien (7v ja 5v) käytössä..

Vierailija
13/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkyttävän likaisiksi. Niin likaisiksi, että ne pitää riisua jo ulkona ja heittää samantien koneeseen. Tuo likaantuminen ei sinänsä haittaa, mutta rikki meneminen harmittaa tietty kun näin nopeasti hajosivat. Pojat on poikia ilmeisesti... t: ap

Housut olivat yhden päivän käytössä niin heti olivat lahkeensuusta rikki. Puhumattakaan missä sotkussa ne ovat yhden päivän käytön jälkeen, kun pelataan välitunnilla ja IP:ssä jalkapalloa..Peltihousut niille pitäis ostaa

Vierailija
14/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalia pienemmät housut, joissa lahkeet oli jalkaan laittaessa suht ylhäällä. SILTI poika oli onnistunut saamaan lahkeet tohjoksi..mutta kiva kuulla että muilla poikien äideillä sama homma..:)

t: ap

Vierailija
15/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellasia housuja joissa on resori lahkeen suussa?

t. ei poikalapsen äiti :)

Vierailija
16/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja housut aina rikki. Enemmän meillä kyllä menee polvista rikki, farkkuihinkin saavat hyvin äkkiä risaisen polven.

Vierailija
17/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellasia housuja joissa on resori lahkeen suussa?

t. ei poikalapsen äiti :)

åienempien lasten resorilahkeisia housuja. vanhemmille on tarjolla lähinnä ilman resoria. Koluttu läpi Cittari, Prisma, Lindex, Tarjoustalo, Seppälä

Vierailija
18/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa kuminauha siellä lahkeen suussa?

Itellä on sellaset housut joissa lahkeen suuussa kiristettävä kuminauha. Olen lyhyt joten se helpottaa kun ei tarvitse housuja lyhentää laittaa vaan kuminauhan kireelle niin ettei mene sinne kantapään alle se lahje.

Ymmärrän kyllä että rasittava ongelma! Itseä ärsyttää toi kengän alle menevä lahje!

Vierailija
19/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just aamulla mietin, että pitää taas ostaa uusia housuja ja lenkkareita pojalle kun alkavat kaikki olla puhki kulutettuja.

Tyttö sen sijaan pitää samoja ulkovaatteitakin monta päivää.

Huoh!

Vierailija
20/24 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaamaan mitenkään? Ompeleukonetta ei ole käytössä eikä ompelutaitokaan ole kehuttava..