Antaisitteko tällaisen ihmisen tulla kotiinne toiste?
Hän viipyi meillä reilun tunnin. Sen aikana hän
-nauroi avoimesti mieheni hiusmallille
- kertoi kahvikakun olevan kuivaa ja pahaa ja että hänen lapsensa ei ainakaan tarvitse syödä loppuun
- kertoi, ettei hänelle ole mitään tarvetta ostaa lapsilleen vanhoja lunttuja, eikä ole niin typerä, että kuvittelee jonkun maksavan heidän vanhoista vaatteistaan -> kuultuaan että viikonloppusuunnitelmissa on lastenkirppis
Kommentit (39)
niin pakkoko hänen kanssaan on kaveerata?
Tätä palstaa lukiessa tuntuu, että ihmisillä on yllättävän usein omat rajat pahasti hukassa. Ei osata laittaa stoppia huonolle kohtelulle, vietetään aikaa sellaisten seurassa, jotka tuottavat epämiellyttävän olon, ja vielä kehotetaan toisiakin samaan. Moititaan maajussejakin, jos eivät valinneet sitä hankalinta tyyppiä :D
Miettikää ihmiset, millaista elämää haluatte elää ja millaisena likaviemärinä toimia. Elämä voi olla helpompaa, jos vähän rajoittaa omaa ystäväpiiriäänkin vain niihin mukaviin.
Ostan tarvittaessa uudet sopivat vaatteet netistä ja lahjoitan vanhat pois (kuluneimmat roskiin). Kavereiden "kirppislöydöt" ovat usein väärää kokoa tms. Ja kyllä, voin nauraa, jos kaverini mies on hiukset pystyssä. Pahaa kuivakakkua en sanoisi pahaksi, mutta en pakottaisi lasta syömään. Relax.
Minä en osta yhtään vaatetta netistä, sovitan lapsillekin vaatteet kaupassa. Mutta käyn myös kirppiksillä jos eteen sattuu ja aikaa on vaikka harvoin löydän sieltä vaatteita, yleensä ostan kirjoja, vanhoja huonekaluja, leffoja, tauluja, työkaluja. Tuttavapiirissäni on paljon ihmisiä joiden hiustyyli ei ole sama kuin jenkkisarjoissa ja kukaan ei kommentoi sitä mitenkään, kaikkea löytyy tatuoidusta päälaesta pälvikaljun kautta irokeesiin. Taidat asua maalla pikkukaupungissa ja sosiaaliset kuviosi ovat hieman ahtaat.
KERRO NYT missä kohtaa noissa lauseissa arvostellaan? Toi on kato justiinsa sitä miten itse asian OTTAA!
Ei ole EPÄkohteliasta jos sanoo lapselle; ei tartte syödä kakkupalaa. Vaikka olisi hyvääkin! Jos lapsi ei syö, ei syö. Silloin sinä kakkua tarjonneena teet ne "syyt", jos itse ajattelet että kakku on kuivaa niin onko kakku silloin kuivaa? Sinusta ehkä, ei muut niin sanonut -vaan antoi luvan jättää syömättä.
Ei ap varsinaisesti kertonut kuin että "joku" nauroi miehen tukalle ja muuta. Ne on taas näkemyseroja, plus että kuka nauraa? Sisko veljelle? Minusta tuo kuulostaa siltä että olet leikannut hiukset ja jos ne on hassusti niin loukkaannut. Jos kampaaja leikannut hiukset ja miehellä tukka pystyssä niin oletko niin tarkka?
10
Kavereiden "kirppislöydöt" ovat usein väärää kokoa tms.
Olen saanut todella paljon sopivia ja laadukkaita vaatteita kirpparilta pikkurahalla. Kyllä mä ainakin tule iloiseksi, kun saan hyvän vaatteen eurolla...
Näin vastaa ihminen jolle oma aika on ilmaista. Jos viettää kaksi tuntia kirpparilla ja tekee kaksi "löytöä" ja mukaan tarttuu myös sälää, jota ei välttämättä käytä, niin se on ajan(=rahan) (ja pikkurahan) tuhlausta.
yhden viestin perusteella! Kuules nyt selvännäkijä, mä en käy kovin usein kirppareilla, enkä myöskään vietä siellä paljon aikaa. Mulla ei ole taoana ostaa sälää, jota en käytä. Ei ole ajan eikä rahan tuhlausta. Anteeksi jos totuus satuttaa.
toimii vastaavalla tavalla. Sen lisäksi minä olen tyhmä, käytännön taidoiltani vajavainen, huono äiti, elämässä menestynyt vain koska olen kiertänyt veroja jne. jne. jne.
Kun sitten en kauheasti jaksaisi häntä täällä katsoa, hän nosti sodan pystyyn, soitteli koko suvun läpi ja haukkui lisää.
Hänellä ei ole lapsia, minulla on, ja hänen mielestään hän olisi lapsilleni paljon parempi äiti kuin minä ja haluaisi "pelastaa" lapseni...
SALAILUA?
Jos lapsi sanoo kahvipöydässä ettei syö kakkua loppuun niin annatko jättää? Pakotatko syömään?
Kyllä meillä aikuinen päättää mitä syödään, lapsi määrän. Entä jos lapsi oksentaa, laitatko syömään oksennuksen?
Tässä ei alottaja missään sanonut että kakku on pahaa, vaan sen käsityksen aloittaja voi myös itse tehdä: koska kakku ei kelvannut. HÄNEN mielipide saattaa kakustaan olla että on kuivaa.
Ei teille tule mieleen että ap tässä saattaa sanoja laittaa toisten suuhun? Sekö on "kohteliasta"?
10
- kertoi kahvikakun olevan kuivaa ja pahaa ja että hänen lapsensa ei ainakaan tarvitse syödä loppuun
- kertoi, ettei hänelle ole mitään tarvetta ostaa lapsilleen vanhoja lunttuja, eikä ole niin typerä, että kuvittelee jonkun maksavan heidän vanhoista vaatteistaan -> kuultuaan että viikonloppusuunnitelmissa on lastenkirppis
-ihmiset alkavat väitellä alkuperäiseen aiheeseen ohuelti liittyvästä asiasta (mm. kirppariostoksista)
-monet ilmeisesti eivät ole lukeneet ap kirjoitusta ollenkaan, tai eivät ole ymmärtäneet sitä, kun puhuvat siitä, että ap on vain tulkinnut vieraan ajattelevan kakun olevan kuivaa - ja oikeastaan vika on ap:ssä, joka on herkkis...
Nyt äkkiä keskustelu takaisin raiteilleen! Onhan tää sentäs vakava foorumi, ei suinkaan ajanvietepalsta.
-ihmiset alkavat väitellä alkuperäiseen aiheeseen ohuelti liittyvästä asiasta (mm. kirppariostoksista)
-monet ilmeisesti eivät ole lukeneet ap kirjoitusta ollenkaan, tai eivät ole ymmärtäneet sitä, kun puhuvat siitä, että ap on vain tulkinnut vieraan ajattelevan kakun olevan kuivaa - ja oikeastaan vika on ap:ssä, joka on herkkis...
Vänkytyshaluiset tyypit alkavat vänkyttää jostain käsittämättömästä asiasta ja koko asia unohtuu. Lukuunottamatta niitä muutamia, jotka kaivautuvat koloistaan vain kertoakseen, että ap on perseestä.
Mutta sitähän tämä ihana palsta on. Mielenterveysongelmaisten kohtauspaikka.
Mutta sitähän tämä ihana palsta on. Mielenterveysongelmaisten kohtauspaikka.
Sillä oma viestisihän EI sisältänyt vänkytystä eikä offtopiccia...
Ostan tarvittaessa uudet sopivat vaatteet netistä ja lahjoitan vanhat pois (kuluneimmat roskiin). Kavereiden "kirppislöydöt" ovat usein väärää kokoa tms. Ja kyllä, voin nauraa, jos kaverini mies on hiukset pystyssä. Pahaa kuivakakkua en sanoisi pahaksi, mutta en pakottaisi lasta syömään. Relax.
Minä en osta yhtään vaatetta netistä, sovitan lapsillekin vaatteet kaupassa. Mutta käyn myös kirppiksillä jos eteen sattuu ja aikaa on vaikka harvoin löydän sieltä vaatteita, yleensä ostan kirjoja, vanhoja huonekaluja, leffoja, tauluja, työkaluja. Tuttavapiirissäni on paljon ihmisiä joiden hiustyyli ei ole sama kuin jenkkisarjoissa ja kukaan ei kommentoi sitä mitenkään, kaikkea löytyy tatuoidusta päälaesta pälvikaljun kautta irokeesiin. Taidat asua maalla pikkukaupungissa ja sosiaaliset kuviosi ovat hieman ahtaat.
En vaan harrasta shoppailua, lasten kengät ja ulkovaatteet pitää ostaa sovittamalla, muut saa netistä, tilaan pari kokoa jos olen epävarma, sovitutan kotona ja lähetän tarvittaessa takaisin. Se on minusta kätevin, nopein ja halvin tapa hankkia lasten käyttövaattet.
En vaan harrasta shoppailua, lasten kengät ja ulkovaatteet pitää ostaa sovittamalla, muut saa netistä, tilaan pari kokoa jos olen epävarma, sovitutan kotona ja lähetän tarvittaessa takaisin. Se on minusta kätevin, nopein ja halvin tapa hankkia lasten käyttövaattet.
Menen kauppaan ja ostan tarvitsemani.
No kyllä tämä henkilö kertoi kakun olevan pahaa. Kuten kirjoitinkin viestiin: kertoi. " Lapsi: äiti mä juon vaan tän mehun. Äiti: joo ei tarvi syödä, ei tää äitistäkään oo hyvää, ei tarvi syödä kuivaa kakkua."
Enkä kutsunut tätä ihmistä kotiini, hän halusi ohi ajaessaan pitää meillä huoltotauon, käydä vessassa, vaihtaa tenavansa vaipat ja syöttää ja juottaa koko porukan. Valitettavasti en tämän parempiin tarjoamisiin pystynyt, kun ilmoitus saapumisesta tuli 40min ennen. Kotikin oli aika sekaisin. Pitäisi kai olla kiitollinen, etten siitä saanut mainintaa.
Nyt mietin olenko kotona sunnuntaina, kun sama henkilö ajaa takaisin kotiinsa ja aikoisi jälleen pistäytyä piristämässä päiväämme.
Täytyy kyllä todeta, että teidän kommunikointityylinne tällä palstalla saa minun vieraani vaikuttamaan oikein herttaiselta persoonalta... ;D
ap
Mielipiteesi on kirjoitettu siihen sävyyn, ettei tuohon voi kuin vastata nahkahansikkaalla lättyyn tyylisesti. Kirjoitappa uudestaan vähän asiallisemmin. Kiitos.
SALAILUA?
Jos lapsi sanoo kahvipöydässä ettei syö kakkua loppuun niin annatko jättää? Pakotatko syömään?
Kyllä meillä aikuinen päättää mitä syödään, lapsi määrän. Entä jos lapsi oksentaa, laitatko syömään oksennuksen?
Tässä ei alottaja missään sanonut että kakku on pahaa, vaan sen käsityksen aloittaja voi myös itse tehdä: koska kakku ei kelvannut. HÄNEN mielipide saattaa kakustaan olla että on kuivaa.
Ei teille tule mieleen että ap tässä saattaa sanoja laittaa toisten suuhun? Sekö on "kohteliasta"?10
ettei piipahdus nyt käy.
sano vaikka että olette siellä kirppiksellä, kun siellä tapaa aina niin sun tyylistä mukavaa ja rentoa porukkaa.
Me maalasimme talomme ruman väriseksi, lapsellani on omituisen mallinen vartalo, mieheni on idiootti, minulla on rumat hiukset, jne.
Tuossa muutamia poimintoja tämän täydellisen naisen suusta. Tämä täydellisyys ei tosin ole itse löytänyt eläessään vielä yhtään miestä joka olisi kestänyt häntä yhtä yötä kauempaa. Ja ikää on jo neljättä kymmentä...
Kaaikesta hänen syytämästään paskasta huolimatta kestän nuo ilkeät kommentit, vain ajattelemalla kuinka säälittävä tyyppi on. Korostaa kuinka hänen valintansa ja elämänsä on hienoa ja juuri sellaista kuin hän itse haluaa, ja muidenkin pitäisi pyrkiä samaan.
Itse asiassa pidän tätä tyyppiä mielenkiintoisena tutkimuskohteena hänen erittäin jyrkkien mielipiteidensä, sekä kapean katsantokantansa vuoksi. Voiko oikeasti paljon muuta kuin sääliä ja ihmetellä ihmistä jolla ei ole minkäänlaista tunneälyä?
Ja annan kyllä tämänkin tyypin tulla kotiimme, vaikka mieheni inhoaa tätä naista.
Ap:n ärsyttävä tuttu voisi olla tämä sama ihminen jonka minä tunnen...
Se on salailua. Asioiden salailua se. Ei kohteliaisuutta.