Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työkkäri pakottaa vaikka kaupan kassalle? Eikö kauppiaalla ole sanavaltaa?

Vierailija
14.04.2010 |

Mietin kun olen jäämässä työttömäksi, että minkälaista työtä työkkäri voi minulle tarjota. Olen esimerkiksi surkea asiakaspalvelija ja huono rahojen kanssa, niin en koe sopivan kaupan kassalle eikä kukaan kauppias minua sinne varmasti halua (työssä sinänsä ei mitään vikaa, mutta olen kokeillut asiakaspalvelua ja kassalla oloa mutta vaikka kuinka tsemppasin aina kassa heitti). Hyvä taas olen konttorirottana, arkistoijana ja numeroiden kanssa (kunhan ei tarvitse käsitellä seteleitä). Mietin että voidaanko minut kuitenkin pakottaa työhön joka ei ole minulle sopivaa? Kauppiaalle voin toki rehellisesti kertoa etten ole siinä työssä kovin hyvä ja jos se on hänelle ok, niin mikäs siinä sitten.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtui vielä mainita että koulutukseltani olen toimistotyön ja tietojenhallinnan merkonomi. Voiko työkkäri silti laittaa johonkin ihan toiselle alalle? Olen kyllä varautunut ettei oman alan työtä löydy ja kehitellyt liikeideaa ja aion yrittäjäksi jos työtä sopivaa ei löydy.

ap

Vierailija
2/8 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkkäri osoittaa sinulle paikat mitä hakea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että, työkkäri ei ole tarjonnut/ehdottanut minulle minkään näköistä työtä. Ainoastaan on neuvottu, että katsele mol.fi-sivuja joka päivä tai mene opiskelemaan lisää..

Itse olen siis juuri viime vuoden lopulla valmistunut asiakaspalvelun ja markkinoinnin merkonomi.

Vierailija
4/8 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan emme palkkaisi ainuttakaan epäpätevää ihmistä töihin. Työnantaja ei ole mikään hyväntekijä, joka huvikseen tai hyvyyttää vaan palkkailee jonkun.

Vierailija
5/8 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa. Tietysti työnantaja päättää, kenet palkkaa. Työkkäri voi osoittaa työttömälle hänen koulutukseensa/työkokemukseensa soveltuvia paikkoja, joihin työttömän TULEE HAKEA, jotta työttömyyskorvaus juoksee.

Mutta joo siis kokemuksesta ja monen muunkin työttömän suusta kuultuna, ei se työkkäri edes mitään paikkoja juuri koskaan osoita haettaviksi. Omasta aktiivisuudesta se työllistyminen on kiinni!

Vierailija
6/8 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimahallinto voi antaa työnhakijalle osoituksen työhön tai koulutukseen ja tällöin työnhakijan tulee hakea kyseistä työtä tai koulutusta, muuten voi työttömyysetuus katketa.

Voi tietenkin olla, että työnantaja/koulutuksen tarjoaja ei valitse kyseistä henkilöä työhön/koulutukseen, mutta jos on hakenut, niin silloin ei etuudet katkea.

Aika harvoin varmaan yli 25-vuotiaille työttömille, jotka ovat olleet työttömänä alle vuoden, tulee osoituksia.

T. Työkkärin täti

Vierailija
7/8 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nimittäin sain ihan kauhean stressin siitä edellisestä työstä jossa olin kassana. Aina oli ihan maha kipeänä kun jännitin täsmääkö kassa. Joskus laitoin sinne omia rahojanikin. Ja nimenomaan annoin ihmisille liikaa takaisin, vain harvoin oli toisinpäin. Kävi itsetunnon päälle kun kassakin kertoi paljonko rahaa pitää antaa takaisin ja silti mokasin :(. Mä olen kyllä aina ollut sellainen joka ei osaa pitää edes omista rahoistani huolta. Jostain syystä numeroita kyllä käsittelen näppärästi. Jos siis saan osoituksen kauppaan niin lienee parasta olla rehellinen etenkin jos on muita hakijoita jotka ovat parempia ja tulisivat mielellään.

ap

Vierailija
8/8 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työsopimus on aina työnatajan ja työntekijän välinen asia.

En usko yhdenkään kauppiaan sinua kassalle ottavan jos kerrot saman haastattelussa mitä tässä ketjussa.

Yleensä työhön pakottaa oma rahantarve ei mikään muu. Kenenkään ei ole pakko olla työnhakijana tai tehdä työtä jos pärjää ilman sitä.