Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi uskonnottomat sitten haluaa vainajat sitte hautausmaalle??

Vierailija
13.04.2010 |

miksi ei voi tuhkata ja ripotella tuuleen tai haudata keskelle metsää??

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautaaminen on kirkon monopolibusiness.

Vierailija
2/24 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen lain mukaan vainajat haudataan ja jostain syystä valtio ei halua ottaa vastuulleen hautausmaita. Siksi se on pakottanut seurakunnat ja seurakuntalaiset maksamaan kirkoska eronneiden hautaamisesta aiheutuvat kulut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistelemassa vainajaa. Tiedän, sen voi tehdä kotonakin, mutta jotkut vaan tykkää että se pitää olla varta vasten sitä tarkoitusta varten oleva hauta.

Vierailija
4/24 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on jo edellä mainittu. Suomessa ei saa tuhkia ripotella mihin sattuu. Toinen syy lienee se, ettei uskonnottoman sukulaiset aina ole uskonnottomia. Löisin vaikka vetoa, että jos nyt kuolisin, niin äitini järjestäisi minulle kunnon siunauksen ja hautaisi tukevasti keskelle kirkkomaata :)

Vierailija
5/24 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti Suomessa ainoat hautausmaat on kirkonmaata. On varmasti isommissa kaupungeissa se tunnuksettomien osasto, mutta kaikkialla ei ole sitäkään.

Jos ihan oikeasti saisin päättää mitä minun tuhkille tehdään, ne haudattaisiin metsään. Mielellään korkean kallion päälle.

Vierailija
6/24 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskitetysti hautausmaille, eikä tarvitse tulla metsissä ihmetellä kaikennäköstä hautakumpua ja kiveä. Ihmisillä on kumma tarve pystytellä niitä kivikasoja lemmikkieläimien haudanmerkiksikin.

Nooo, katellaanpa sitten kun joudutte läheisimpiänne hautaamaan, että mihin pusikkoon heidät hautaatte.

Vierailija
7/24 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin että tuhkani ripotellaan alas Himalajalta tai vastaavasta mestasta. Tosin kirkko se kai hoitaa krematoriotkin, mutta sillehän minä en voi mitään. Voisin mä määrätä vaikka eksän polttamaan mut nuotiossa kuoltuani.

Vierailija
8/24 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka naulata kuusen kylkeen. Kirkon hautausmaalle en tahtoisi, oikeastaan mieluiten mun tomut voisi säilyttää ihan vaan söpösti jossain kirjahyllyssä.

Vierailija
9/24 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuen on hyvä, että joku valvoo sitä, että vainajia kohdellaan kunnioittavasti. Vai pitäisikö sopia, että kylän juhannuskokkoon voidaan roudata vuoden sisällä kuolleet?

Tosin kirkko se kai hoitaa krematoriotkin, mutta sillehän minä en voi mitään. Voisin mä määrätä vaikka eksän polttamaan mut nuotiossa kuoltuani.

Vierailija
10/24 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tulisit mieluummin naulatuksi kuusen kylkeen kuin haudatuksi kirkon hautausmaalle?

Jos itse kuolisin esim. muslimimaassa, tulisin mieluummin haudatuksi muslimien hautausmaahan kuin naulatuksi roikkolihaksi seetriin. Miten se hautausmaa minua saastuttaisi?

Vierailija
11/24 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirkon ylläpitämä krematorio aiheuttaa näppylöitä? Pelkäätkö, että sinua yritetään vielä käännyttää tai salaa rukoillaan puolestasi?

Vierailija
12/24 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

konkreettisen paikan liity mitenkään uskontoon. Omaisilla lienee tarvella muistaa itse kutakin vielä poismenon jälkeen ihan riippumatta siitä, onko kristitty vai ei ja uskooko jonkinlaiseen kuolemattomaan henkeen/sieluun vai ei.

Vierailija
13/24 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain kelpaa kenellekään. Kaipa niidenkin ylläpitoon verovaroja menee.

Vierailija
14/24 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on käsitys, että tässä kaupungissa on kirkolla 2 maata ja lisäksi on kaupungin hautausmaa..

Vierailija
15/24 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on käsitys, että tässä kaupungissa on kirkolla 2 maata ja lisäksi on kaupungin hautausmaa..

Vierailija
16/24 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut saa kyllä tuhkata ja vaikka ripotella kukkapenkkiin jos siltä tuntuu. Sais sitten katsella, kasvaako kukat vai ei ;)

No juu, tuhkaustoiveeni on tiedossa, omaiset sitten saa päättää lopun edestä.

Vierailija
17/24 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kylläkin uskonnottomia hautausmaita. Ei vain kelpaa kenellekään. Kaipa niidenkin ylläpitoon verovaroja menee.

jos tuhkani kuljetettaisiin monen sadan kilometrin päähän perheestäni uskonnottomien hautausmaalle. Siellä sitten olisi hauta, jota kukaan ei kävisi katsomassa eikä hoitamassa. Toivottavasti laki ja sukulaiseni sallivat sen, että tuhkani ripotellaan jonnekin luontoon. Voihan sitä sopia vaikka kivan luontopaikan, jonka luona minua saa muistella, jos haluaa.

En kaipaa hautausmaita lainkaan. Pitäisi helpottaa hautausmaatonta hautaamista. Ne, jotka arvostavat hautoja, voisivat itse maksaa kulut.

Vierailija
18/24 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tuhkia saa ripotella mihin haluaa. Vapauden riistoa mun mielastä.

Vierailija
19/24 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se nyt pitäsisi ymmärtää........????????????????????????????????????????????????????????????

Vierailija
20/24 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että valvooko joku mihin sen sirottelee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän