Haluaisin lähteä 15v poikani kanssa ensi kesänä Inter-Railille.
Eli matkusteltaisiin tosi kevyesti varutettuna. Mutta mitä teen 1v kuopukselle? Hommaanko hoitopaikan vai otanko mukaan?
Kommentit (51)
ap:n kirjoitusten perusteella hän ja teini-ikäinen
lapsi ovat lähimmät ihmiset ja hän itse äitinä ilmeisesti lapsen ensisijainen ja siten tärkein hoitaja. Pienelle jättäminen pariksi viikoksi muidne hoitoon on todella iso järkytys. Ei noin pieni voi olla ensisijaisesta hoitajastaan erossa noin pitkää aikaa.
Isän tunteista viis, hän on aikuinen. Sen sijaan 1-vuotiaan perusturvallisuuden kehittyminen on siinä vaiheessa, että voi tulla isoja vahinkoja. 1-vuotiaan vuoksi siis ei reissuun.
Kyllä se lasten isä on ihan velvollinen myös lapsistaan huolehtimaan. Voi tehdä hyvää vaan että isä saa kunnolla vastuuta. Ja eihän se 1-vuotias tuntemattomien kanssa ole. Sama tilanne kuin jos olisi päivät tarhassa. Ja pyöriihän siinä ympärillä vielä muut lapset, jotka varmasti vauvalle tuttuja. Älä ap usko noita syyllistäjiä!
Voihan olla että lähtisivät vaan viikoksi.
Mä olen kyllä silti sitä mieltä, että ei sen 1- vuotiaan perusturvallisuus ole vaarassa. Eihän se ventovieraiden luokse jää.
Voihan olla että lähtisivät vaan viikoksi.
Mä olen kyllä silti sitä mieltä, että ei sen 1- vuotiaan perusturvallisuus ole vaarassa. Eihän se ventovieraiden luokse jää.
tuossa sanottiin, ettei isä halua hoitaa 1- vuotiasta, eivätkä mummot ole sitä koskaan nähneetkään. Joten kyllä sitä aika vieraat hoitaisi.
Vaan isä olisi päivät töissä, ja silloin olisi tutut tytöt hoitamassa. Isä hoitaisi illat.
Isä ei vaan halunnut pitää lomaansa samaan aikaan.
Hyvä tappeluhan me vieraasta ukosta saatiin :)
jos sulla on 15 v poika ja vielä oot itse alle 30 saadaksesi interrail-lipun.
Mut jos kyse vaan matkustelusta kevyesti niin vauva mukaan tietty.
Interrail on ihan kaiken ikäistä suosiossa, usein näkee yli viisikymppisiä pariskuntia yms.
AP on valmis jättämään 1-vuotiaansa "tuttujen tyttöjen" hoitoon pariksi viikoksi, koska haluaa itse leikkiä teiniä esikoisensa kanssa... Ja on tehnyt neljä lasta sellaisen miehen, joka ei halu hoitaa niistä yhtäkään, kanssa. Just...
Kyllä ne "väli-ikäisetkin" lapset ovat aika läheisiä vauvalle. Itse asiassa käytännössä 13-vuotias varmaan tulisi hoitamaan vauvaa sitten illat, mutta iskä olisi sitten takapiruna jos sattuu jotain. Ei pienestä voi sysätä vastuuta niin nuoreksi koko ajaksi. Siksi hoitaja olisi tarpeen. Ja vauva on näitä tavannut aika säännöllisesti kerran-pari kuukaudessa.
Totta kyllä että pidän esikoistani vähän
"perheen aikuisena miehenä", mutta seksuaalisuudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Hän on vaan se, jonka kanssa arjen pystyy jakamaan. Enkä tarkoita nyt mitään henkilökohtaisia tilityksiä minun puoleltani. Aviomieheni on hankala ihminen ja aiheuttaa aika lailla stressiä meidän pojille. varsinkin esikoinen ja kolmas huokailevat että toivottavasti heistä ei ikinä tule samanlaista. Siksikin he tarvitsevat paljon positiivista huomiota minulta. Suunnitlemissa on kyllä tehdä samanlaisia reissuja nuorempienkin kanssa kahdestaan, kunhan vielä vähän kasvavat.
korostan vielä että EN USKO että pienen lapsen perusturvallisuus järkkyy niin helposti ja peruuttamttomasti. Esikoiseni sai huonon alun. Olin silloin itsekin kypsymätön, äitini käytännössä kasvatti poikaa, mutta kun muutimme, heidän suhteensa katkesi. Itse opin rakastamaan häntä vasta 5-vuotiaana. Kova koulu käytiin läpi, mutta hän on nyt hieno nuori mies. Joka ansaitsee kivan matkan :)
t. ap
enemmän kuin 15 vuotias hyötyy tuosta matkasta. Sinulla ap ei taida olla mitään käsitystä kehityspsykologiasta tai edes tervettä järkeä ja ymmärrystä. Kuulostat anteeksi vain sekopäältä. Reissu olisi muuten hyvä idea, mutta vauvan jättäminen on hulluuden huipentuma.
Mä taas uskon että AP on sen verran kovan koulun lastensa kanssa käynyt, että tietää mikä heidän perheessä toimii.
Tottakai lähdet matkalle.
Minkä ikäinen muuten itse olet?
t:se joka halusi reissuun 9 vuotiaan kanssa
enemmän kuin 15 vuotias hyötyy tuosta matkasta. Sinulla ap ei taida olla mitään käsitystä kehityspsykologiasta tai edes tervettä järkeä ja ymmärrystä. Kuulostat anteeksi vain sekopäältä. Reissu olisi muuten hyvä idea, mutta vauvan jättäminen on hulluuden huipentuma.
Itse asiassa opetan jotain sen tapaista lukiolaisille ;) En usko että naistä asioista voi oikeasti sanoa yksilötasolla juuri mitään. Tutkimukset ovat keskiarvoja, tietyin oletuksen tehtyjä likimääräisyyksiä. Eivät oikeasti kerro mitään siitä mitä juuri jollekin yksilölle tapahtuu missäkin tilanteessa. Itse asiassa voisin lanseerata oman teorian siitä että liian täydellinen elämä kääntyy helposti vastakohdakseen.
Ja mietinhän minä toki sitäkin vaihtoehtoa että ottaisin piltin mukaan. Mutta tämän keskustelun aikana on tainnut kypsyä päätös siitä että en ota.
se ei olisi meinaan kivaa kenellekään, ei edes meidän tapille. 10 päivän reilimatkalla varmaan jo ehtisimme kokea kaikenlaista isoveljen kanssa ja jos taapero siitä jonkun haavan saa, niin puhalletaan pipiin kun tullaan takas. Luukin on vahvimmillaan siltä kohdalta, mistä se on joskus katkennut.
Mä taas uskon että AP on sen verran kovan koulun lastensa kanssa käynyt, että tietää mikä heidän perheessä toimii.
Tottakai lähdet matkalle.
Minkä ikäinen muuten itse olet?t:se joka halusi reissuun 9 vuotiaan kanssa
jos sulla on 15 v poika ja vielä oot itse alle 30 saadaksesi interrail-lipun.
Mut jos kyse vaan matkustelusta kevyesti niin vauva mukaan tietty.
Siltähän voi jäädä ne parhaat seikkailut kokematta jos on äiti mukana.
sillä taaperon kanssa matkustaminen laittaisi aikamoisia rajoitteita 15-vuotiaan reissulle. 15-vuotiaan kanssa voi mennä viilettää ja sumplia päivä kerrallaan, 1-vuotiaan kanssa pitää suunnitella paljon enemmän ja mennä lapsen ehdoilla. Minusta 15-vuotias on ansainnut vanhempansa jakamattoman huomion noin tärkeän reissun aikana. :)
vain pikku reput selkään, nukutaan junissa ja aseman penkeillä ja leirintäalueilla yhteismajoituksessa ja syödään mitä sattuu...
en tiiä onko pienelle ihan sitä parasta matkustelua...
Ja nykyäänhän kaiken ikäiset saa reililipun.
Sitä paitsi meillä on aina hauskaa.
Sekin on kyllä hyvä pointti että taapero häiritsee hauskanpitoa.
Itte et tietysti menis 15-vuotiaasi kanssa yhtään minnekään ja kuvittelet ettei kukaan muukaan viihdy teinipoikansa kanssa? Tai poika äidin kanssa?
t. ap
vain pikku reput selkään, nukutaan junissa ja aseman penkeillä ja leirintäalueilla yhteismajoituksessa ja syödään mitä sattuu...
en tiiä onko pienelle ihan sitä parasta matkustelua...
Ja nykyäänhän kaiken ikäiset saa reililipun.
Vastasit siihen jo itsekin: ei todellakaan! Mutta miten jättää 1-vuotias noin pitkäksi aikaa kotiin ja lähteä itse matkalle?? En tajua koko kuviota ja suunnitelmaa. Mistä lähtien näille reissuille on lähdetty vanhempien kanssa?
Isän tunteista viis, hän on aikuinen. Sen sijaan 1-vuotiaan perusturvallisuuden kehittyminen on siinä vaiheessa, että voi tulla isoja vahinkoja. 1-vuotiaan vuoksi siis ei reissuun.