Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaunuja aletaan tutkia kaupoissa - varkaudet kuriin

Vierailija
13.04.2010 |

Varautukaa, että jatkossa kaupoissa aletaan tutkimaan lastenvaunut. Myymälävarkaudet ovat räjähtäneet kasvuun ja yksi selkeä näpistelijäryhmä ovat lastenvaunujen kanssa kauppoihin tuppaavat henkilöt.

Vastaan itse erään tavaratalon myymäläturvallisuudesta ja tiedän mistä puhun.

Lisäksi vaunut aiheuttavat turvallisuusriskin ahtailla käytävillä ja varsinkin ruuhkatilanteissa.

Kannattaa siis jättää ne vaunut autoon.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtuu ääritapauksia.

Ehkä jonkun mielestä on tosi näppärää laittaa lapset kaksosten rattaiden sijasta kahteen kärryyn ja liikkuminen kaupassa on todella sujuvaa..

Hassua, ettei lapsia muka sais ottaa kauppaan mukaan, missä ne oppii käyttäytymään, jos ne on aina vaan kotona? Kyllä me ollaan aina hyvin pärjätty lasten kanssa kaupassa. Ja se on yks koko perheen yhteinen hetki, kun käydään isommin ruokakaupassa. Tosin kun autolla mennään, ei rattaita tarvi mukaan.

Mutta monesti on myös se tilanne, että lapsen on pakko ottaa rattaissa kauppaan. Mun puolesta vartijat tai muu henkilökunta voi aivan hyvin tarkistaa meidän rattaat. En koe sitä erityisenä epäluottamuksena...

Vierailija
2/45 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtäkkiä käveli pysäkillä bussin keskiosaan tarkastamaan, että vaunussa on varmasti vauva. Hirveän noloa kaikille. Kyllä siellä ihan vauva oli. Tungettelevan oloista, kyllä sillä vauvalla pitäisi joku rauha olla. :D

Mullekin sattunut tuollainen, että bussikuski meni tarkastamaan vaunut, että siellä varmasti oli vauva koska vaunujen pukkaaja oli vissiin lapsen mummo... Ja kun ainakin täällä oulussa vaunujen kanssa saa matkustaa bussissa ilmaiseksi.

Ja kaupassa olen törmännyt kun vartija saattelee nuorta äitiä vaunuineen takahuoneeseen koska vaunut oli sullottu täyteen kodinkoneita, meikkejä ym. ja vauva siellä kaiken tuon törkyn keskellä! On joillakin pokkaa, huh huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n viestihän näyttää olevan, että näpistysten takia lastenvaunuja aletaan tutkia kaupoissa entistä tarkemmin.

Tässä pätee vanha totuus: se kalikka kilahtaa... Taitaa ap olla siinä oikeassa, että lastenvaunuihin sujahtaa yhtä sun toista, mistä ei kassalla makseta mitään.

Vierailija
4/45 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n viestihän näyttää olevan, että näpistysten takia lastenvaunuja aletaan tutkia kaupoissa entistä tarkemmin.

Mutta ap kehotti jättämään vaunut autoon, kun mennään kauppaan, ja sehän se nyt tässä on mikä metelin aiheutti. Minäkin haluan tietää, minkä kaupan kanta on se, että lastenvaunut eivät ole tervetulleita! Eipä ne blokkaa käytäviä yhtään sen enempää kuin ostoskärrytkään...

Vierailija
5/45 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitus ap:lta... ei taida olla minkään kovin ison kaupparyhmän palveluksessa, noin typeriä juttuja ei saisi päästellä suustaan sellaisessa työpaikassa.

Tuohon vaunujen/rattaiden tutkimiseen sanoisin, että siitä vain jos on syytä epäillä (nähty valvontakamerasta tms.). Muuten en hyväksy sitä, että jotakin asiakasryhmää kohdellaan eri tavalla kuin muita.

Vierailija
6/45 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikani, kohta 15 kk, varasti meidän vakkarikaupasta tomaattimurskaa. Tetra oli näemmä käden ulottuvissa, ei ole ikinä ennen moista tehnyt, en edes ymmärtänyt että pienen pojan kädessä voi niin paljon voimaa olla. Aika moisesta tuurista oli kiinni. Huomasin tetran vasta kun olimme nousemassa junaan.

Seuraavalla kerralla kun kävimme kaupassa, maksoin "ostokset" ja myyjä nauroi pojan kommelluksille. Eli saan olla todellakin tarkkana. Kyllähän sitä nauhalta näkee miten todellisuudessa varkaus tapahtuu ja en tiedä mikä on poliisien kanta, kun nauhan näkee, mutta tiedän että näin voi käydä ja olen tämän jälkeen ollut tarkempi.

Olen myös nähnyt bussissa kun eräs naishenkilö tuli vaunujen kanssa, edessä huivi. Bussikuski tuli, katsoi sisään ja koppa oli täynnä ruokaa. Paljon rumia sanoja, nainen jäi pysäkiltä pois.

Jos mun poika nukkuu huivin takana ja sitä joku siitä sivusta kurkkaa, en poika kyllä huomaa yhtään mitään. Mielummin näin, kun se että käytetään väärin etuja.

Vierailija
7/45 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 3 v kotona nuorimmaisen kanssa ja hoidin kyllä kauppa-asiat päivisin, lapsen kanssa. Asutaan 10 min kävelymatkan päästä isosta kauppakeskuksesta. Oli ensinnäkin väljempää käydä päivisin ja halusin iltoja säästää yhdessäoloon jaq isompien harrastuksetkin vei aikaa. Ei joka päivä käyty, mutta varmaan pari kertaa viikossa.

Oli ensin vaunut ja myöhemmin rattaat. Käytin rattaita kaupassa melko myöhään, vaikka lapsi olisi jo jaksanut kävelläkin ja kävelikin, mutta itselle oli helpompi tuoda ostoksia rattailla ja pitää riisuttuja vaatteita siinä.

Meillä ei edes ole autoa, niin mihin autoon mä jättäisin?

Kertaakaan ei tutkittu, mutta olisi saanut. Jos taas lastenvaunut kielletään, mä vaihdan kauppaa periaatteesta, vaikka ei enää olekaan vaunu/ratasikäistä.

Vierailija
8/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varautukaa, että jatkossa kaupoissa aletaan tutkimaan lastenvaunut. Myymälävarkaudet ovat räjähtäneet kasvuun ja yksi selkeä näpistelijäryhmä ovat lastenvaunujen kanssa kauppoihin tuppaavat henkilöt. Vastaan itse erään tavaratalon myymäläturvallisuudesta ja tiedän mistä puhun. Lisäksi vaunut aiheuttavat turvallisuusriskin ahtailla käytävillä ja varsinkin ruuhkatilanteissa. Kannattaa siis jättää ne vaunut autoon.

Bussiinko ajattelit että jätän vaunut kun tullaan keskustaan? Sen kun tutkii vaan.

Vierailija
9/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtäkkiä käveli pysäkillä bussin keskiosaan tarkastamaan, että vaunussa on varmasti vauva. Hirveän noloa kaikille. Kyllä siellä ihan vauva oli. Tungettelevan oloista, kyllä sillä vauvalla pitäisi joku rauha olla. :D

Vierailija
10/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kaupan ostoskärryt onkin sitten vaaratilanteessa paljon turvallisempia kun lastenvaunut.. :D :D

Vierailija
11/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onx invaliiditkin sit niitä? pitäiskö jonku kanniskella niitä siellä? Mut joo eipä mua ainakaan haittaa jos jotain kiinnostaa käydä mun rattaat läpi... kunhan se ei vie turhaa mun aikaa?

Vierailija
12/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ostoksia tekevät vaunujen kanssa kävellen kauppaan tulleet.

Toisekseen, yksi ryhmä joka harrastaa varastelua, on kyllä naisia, mutta liikuskelevat vaunujen sijasta isossa sisätaskullisessa hameessa.

Vierailija
13/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vaunut kuuluu jättää kaupan ulkopuolelle. Automarketeissa ja tavarataloissa on niitä ostoskärryjä, joissa on vauvallekin sopivia kaukaloita.

Eipä olisi mitään epäslvää, kun kassa näkisi mitä kärryissä on. Monelle myyjälle on tosi vaikeaa mennä katsomaan jonkun ihmisen vaunuihin, vaikka olisi nähnyt sinne sujahtavan yhtä sun toista meikeistä makkarapakettiin.

Vierailija
14/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ostoksia tekevät vaunujen kanssa kävellen kauppaan tulleet.

Toisekseen, yksi ryhmä joka harrastaa varastelua, on kyllä naisia, mutta liikuskelevat vaunujen sijasta isossa sisätaskullisessa hameessa.

Hameet jätettävä naulakkoon, tai muuten vartija kurkkaa hameen alle! :)

Vierailija
15/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vaunut kuuluu jättää kaupan ulkopuolelle. Automarketeissa ja tavarataloissa on niitä ostoskärryjä, joissa on vauvallekin sopivia kaukaloita. .

Julmaa herättää vauva vaunuista ostoksilla käynnin ajaksi.

Vierailija
16/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sinäkö kannat sen aikaa meidän 3kk:sta lasta kun minä työnnän kärryjä ja noukin ostokset? Voi kun ystävällistä, tällaista palvelua en todellakaan ole osannut odottaa saati vaatia! Hyvä tietää!

Vitsit että mä voin jo kuvitella meidän marketin koululaiosen näkösen vartijanpojun ilmeen kun mä lykkään sille nyytin syliin:-D

Vierailija
17/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muissa kahdessa niitä on 2 kpl.

Omat vaunut kuuluu jättää kaupan ulkopuolelle. Automarketeissa ja tavarataloissa on niitä ostoskärryjä, joissa on vauvallekin sopivia kaukaloita.

Eipä olisi mitään epäslvää, kun kassa näkisi mitä kärryissä on. Monelle myyjälle on tosi vaikeaa mennä katsomaan jonkun ihmisen vaunuihin, vaikka olisi nähnyt sinne sujahtavan yhtä sun toista meikeistä makkarapakettiin.

Vierailija
18/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella jätettiin rattikelkka kaupan ns. eteiseen ja se varastettiin siitä sen 15 minuutin aikana mikä oltiin kaupassa sisällä.

Vierailija
19/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä siitä joku ne varmasti itselleen löytää! mul ei ainakaan oo varaa ostaa joka kauppareissun jälkeen uusia vaunuja!!! Silloin kun tuli nämä ilmakumi pyörät, tuli tänne peräpohjolaan buumi, että vaunuista varastettiin renkaat... makuupussit peitot ym. lähtee takuulla varkaan matkaan...

Vierailija
20/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko ne lapset jättää kokonaan kotiin sillä aikaa kun äiti tai iskä käy hoitaan kauppa-asiat??

Moni olisi iloinen. Ja varmaan kaupassakäyntikin stressaisi vähemmän niitä vanhempia, kun ei tarvitsisi yhtä aikaa viihdyyttää muksuja ja yrittää miettiä, että unohtuiko jotain.

Meillä asia hoidetana just niin, että kun mies tulee töistä kotiin, hän jää viettään lasten kanssa latuaikaa ja minä pääsen kauppaan.

Ymmärrän, että yksinhuoltajille tämä on mahdoton järjestely, mutta ainakin normiperheissä kannattaisi yrittää.