Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaunuja aletaan tutkia kaupoissa - varkaudet kuriin

Vierailija
13.04.2010 |

Varautukaa, että jatkossa kaupoissa aletaan tutkimaan lastenvaunut. Myymälävarkaudet ovat räjähtäneet kasvuun ja yksi selkeä näpistelijäryhmä ovat lastenvaunujen kanssa kauppoihin tuppaavat henkilöt.

Vastaan itse erään tavaratalon myymäläturvallisuudesta ja tiedän mistä puhun.

Lisäksi vaunut aiheuttavat turvallisuusriskin ahtailla käytävillä ja varsinkin ruuhkatilanteissa.

Kannattaa siis jättää ne vaunut autoon.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin taannoin katsomassa kälyä tuonna synnytyslaitoksella. Siellä oli iso kyltti että rattaat/vaunut jätettävä naulakolle. Kuulemma törkysen paljon viedään muuten noissa vierailevien rattaissa sairaalan kamppeita kotiin, vaatteita, lakanoita, vaippoja yms. Miksei sitten kaupastakin.

Mutta tiedoksi myymäläetsiville. Meidän neidillä oli tapana keräillä hyllyiltä kaikenlaista siihen kärryissä olevaan turvakaukaloon takapuolensa alle. Vasta parkkihallissa löysin mm. kerran tölkin meksikolaisia papuja :) Joskus ne käytävät on niin kapeita että aina jommalle kummalle puolelle pienikin käsi ylettää.

Vierailija
22/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi, 8 kiloista lasta ei saa siihen, ne ovat liian pieniä. Lisäksi, 8 kiloista lasta ei jaksa kantaa kauppareissun ajan, se on pakko laittaa jonnekin.

En siis voi jättää vaunuja autoon, koska lasta ei saa jättää autoon kauppareissun ajaksi. Saisin poliisit perääni.

Minun on pakko käydä lapsen kanssa kaupassa tai kuolisimme nälkään, joten yrittäkää vaan sopeutua.

Kyllä minun vaununi saa aivan vapaasti tutkia varkauksien varalta, en koe siinä mitään epäkohteliasta tai tungettelevaa. Samoin voin avata oman kanssini kassalla mikäli henkilökunta sitä vaatii.

Ehkä tuo turvallisuusriskijuttu tarkoitti sitä, että jos kaupassa tapahtuu jotain ja ihmisten tulisi poistua, niin kauppakärryt voi jättää kauppaan mutta lastenvaunuja ei voi jättää (ellei sitten poimi vauhdilla lasta kainaloon ja jätä vaunuja tyhjinä).

Teidän on kuitenkin ymmärrettävä se, että on tilanteita jolloin lastenvaunujen kanssa kauppaan tuleminen on "pakollista".

Jos minun käyttämässä kaupassa tulisi kielto lastenvaunujen kanssa asioimisesta niin joutuisin vaihtamaan kokonaan kauppaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kärryt saa kyllä ihan rauhassa tarkistaa ja kassit, mutta en mä äitiyslomalla ollessani aio odottaa että mies tulee töistä kotiin ja pääsisin sitten ruuhka-aikaan kauppaostoksia tekemään. Paljon mieluummin käyn hiljaiseen päiväaikaan, ja vauveli saa nukkua kärryissä sillä aikaa päiväunensa.

Voisko ne lapset jättää kokonaan kotiin sillä aikaa kun äiti tai iskä käy hoitaan kauppa-asiat?? Moni olisi iloinen. Ja varmaan kaupassakäyntikin stressaisi vähemmän niitä vanhempia, kun ei tarvitsisi yhtä aikaa viihdyyttää muksuja ja yrittää miettiä, että unohtuiko jotain. Meillä asia hoidetana just niin, että kun mies tulee töistä kotiin, hän jää viettään lasten kanssa latuaikaa ja minä pääsen kauppaan. Ymmärrän, että yksinhuoltajille tämä on mahdoton järjestely, mutta ainakin normiperheissä kannattaisi yrittää.

Vierailija
24/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vaunut kuuluu jättää kaupan ulkopuolelle. Automarketeissa ja tavarataloissa on niitä ostoskärryjä, joissa on vauvallekin sopivia kaukaloita. Eipä olisi mitään epäslvää, kun kassa näkisi mitä kärryissä on. Monelle myyjälle on tosi vaikeaa mennä katsomaan jonkun ihmisen vaunuihin, vaikka olisi nähnyt sinne sujahtavan yhtä sun toista meikeistä makkarapakettiin.

Se muka sitten eroaa sitä, jos pitää mennä ksymään, että mitä on siellä takin sisällä, hameen alla mts? Eiköhän valtaosa vaunukansasta ole ihan rehellisiä ja kaikenlisäksi oikein hyviäkin asiakkaita!

Vierailija
25/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella kauppojen ovissa kyltin:

"Ei eläimiä eikä rullaluistimia. Ei lastenvaunuja"

Siitähän se riemu ratkeaisi! Onneksi ei tarvitse pelätä että tuollainen järjettömyys koskaan toteutuisi.

Vierailija
26/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koko päivä aikaa käydä kaupassa, ja mieluusti käynkin niin illalla kun meis on tullut kotiin voidaan olla rauhassa yhdessä koko perhe.

Voisko ne lapset jättää kokonaan kotiin sillä aikaa kun äiti tai iskä käy hoitaan kauppa-asiat??

Moni olisi iloinen. Ja varmaan kaupassakäyntikin stressaisi vähemmän niitä vanhempia, kun ei tarvitsisi yhtä aikaa viihdyyttää muksuja ja yrittää miettiä, että unohtuiko jotain.

Meillä asia hoidetana just niin, että kun mies tulee töistä kotiin, hän jää viettään lasten kanssa latuaikaa ja minä pääsen kauppaan.

Ymmärrän, että yksinhuoltajille tämä on mahdoton järjestely, mutta ainakin normiperheissä kannattaisi yrittää.

Vierailija
27/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti: meettekö te äidit päiväksi hengaileen kauppakeskuksiin? Ei ihme, että lapset ei viihdy kotona, kun äidit opettaa, että kivaa on vaan ostoskeskuksissa...

Vierailija
28/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh onpas teillä hankalaa.

Kaupassa menee ihan hyvin lasten kanssa. Kaikkeen järjettömyyteen ei tarvitse taipua.

Se että joku sanoo että teen näin ei tarkoita että hänellä on oikeus siihen.

Tyyliin nänniä imeskelevä lääkäri.

Vierailija
29/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko ne lapset jättää kokonaan kotiin sillä aikaa kun äiti tai iskä käy hoitaan kauppa-asiat?? Moni olisi iloinen. Ja varmaan kaupassakäyntikin stressaisi vähemmän niitä vanhempia, kun ei tarvitsisi yhtä aikaa viihdyyttää muksuja ja yrittää miettiä, että unohtuiko jotain. Meillä asia hoidetana just niin, että kun mies tulee töistä kotiin, hän jää viettään lasten kanssa latuaikaa ja minä pääsen kauppaan. Ymmärrän, että yksinhuoltajille tämä on mahdoton järjestely, mutta ainakin normiperheissä kannattaisi yrittää.

Vierailija
30/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi todella mielenkiintoista tietää missä ollaan näin lapsivastaisia, että tietäisin jatkossa kiertää kaukaa ja viedä rahani muualle.

Tiedoksesi, kaupat on tarkoitus tehdä vastamaan asikaaiden tarpeita, eli jos hyllyjen välit vaarallisen kapeat normaaliin asiointiin vaunujen kanssa/pyörätuolien tms. kanssa, niin ne pitäisi rakentaa uudelleen asiakasystävällisemmiksi.

Vierailija
31/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastaava, jolloin mulla on valtaa ja sitä myös pyrin käyttämään.

Vierailija
32/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupassa käydään ilman vauvaa tai silloin kun tietää ettei vauvalla ole uniaika. Isomman vauvan rytmin tuntee ja tietää, joten silloin meno kauppaan.

Aivan pienen vauvan nukkumiset ovat sitä ja tätä mutta ei sillai häiriinny vaikka nostettaisiin ostoskorissa olevaan istuimeen. Jatkaa uniaan vaan...

Minä en kävisi kaupassa kuin vauvan hereilläoloaikana, sillä kuumahan vaunuissa tulee jos ei ota hattua pois ja avaa pukua, jolloin uni kyllä häiriintyy hattua vetäessä...että silleen.

Vierailija
33/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa lykkiä lapsia. sylissäkö se vauva pitää kantaa?

Vierailija
34/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

netin vauvapalstalla?

Vierailija
35/45 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää ilman mun eurojani, boikotoin vaikka koko ketjua. Ja niitä ruokakauppaan kannettuja euroja on aikasta paljon, että miettikää kahdesti mitä kiellätte.

Vierailija
36/45 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vaunujen kanssa liikkeellä ollut nainen sulloi sisäfilettä vauvanvaunuihin. Sillä oli nvaunujen päällä muka kori, johon pisti suurimman osan ostoksista, mutta kalliit tuotteet tunki vauvansa taakse vaunuihin.

En ihmettele, että kauppojen väkeä harmittaa -

aika törkeetä on meno

Vierailija
37/45 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä ilmoitit näkemästäsi henkilökunnalle?

Meidän rattaat saa kyllä tutkia jos siltä tuntuu, mutta ap:n viestissä vähän tökkäsi se, että ilmoitusluontoisesti "aletaan tutkia". Todellisuudessa kellään muulla kuin poliisilla ei ole oikeuksia tutkia noin tasan yhtään kenenkään laukkua/vaunuja/taskuja. Luulisi tämän tietävän jos ihan myymäläturvallisuudesta vastaa :)

Vierailija
38/45 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen tulisi varata tila johon vaunut voidaan jättää turvallisesti, niin ettei niitä varasteta. Narkomaanit vievät vaunuja hyvän rahan toivossa.

Vaunu voi olla katukaupassa hinnaltaan 100-1000e.

Eli kauppa on vastuussa säilytystiloista jos haluaa ettei vaunuilla asioida kaupoissa.

Repuille on oma säilytystila joten reppua ei tarvitse käyttää muuhun kuin pakkaamisvaiheeseen.

Vierailija
39/45 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen tulisi varata tila johon vaunut voidaan jättää turvallisesti, niin ettei niitä varasteta. Narkomaanit vievät vaunuja hyvän rahan toivossa.

Vaunu voi olla katukaupassa hinnaltaan 100-1000e.

Eli kauppa on vastuussa säilytystiloista jos haluaa ettei vaunuilla asioida kaupoissa.

Repuille on oma säilytystila joten reppua ei tarvitse käyttää muuhun kuin pakkaamisvaiheeseen.

Vartijoille järkevää puuhasteltavaa. Vaunuja vahtimaan. Nykyään vahtivat ja mulkoilevat epäluuloisesti rehellisiä asiakkaita.

Monesti näkee polleita vartijoita vatsa sisässä tölväilemässä tyhjänpanttina. Vaunujahan niiden pitäisi vahtia, että asiakas voi hoitaa ostoksensa rauhassa.

Vierailija
40/45 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan itse ole kuullut että kukaan kavereistakaan toimisi näin. Kyllä kaupassa käytetään kaupan kärryjä+vauvalla kaukaloa, jos autolla ollaan tultu.

Ne jotka vaunuilla kaupassa käy ovat joko kävellen tai bussilla.

Sitä paitsi vaunut vievät suunnilleen saman tilan kuin kaupan ostoskärryt. Ja jos sellaisia kauppoja ilmestyy, joissa on tarkoituksella liian kapeat käytävät vaunukansalle, niin ainakin itse osaan äänestää jaloillani - ja kun niin teen - teen sen äänekkäästi esim keskustelupalstoilla tai paikallislehden mielipideosastolla.

Mitä tulee vaunutarkastuksiin, niin siitä vain. Minusta ihan asiallista. Tosin kannattaa muistaa että joskus sattuu ihan inhimillisiä erehdyksiä lasten kanssa. Esim itsellä esikoinen oli ottanut rattaissa olleesta kauppakopasta käteensä tomaattipussin ja huomasin sen vasta kotona. (oli tuttu kauppa, joten käytettiin tomskut ja otin pussin seuraavalle kauppareissulle mukaan ja selitin tapahtuneen).

Kannattaa siis jättää ne vaunut autoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän