Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

antaisitko oman lapsesi ilmi poliisille?tapaus:

Vierailija
13.04.2010 |

kysymys on siitä,että täysi-ikäinen lapseni ostaa alaikäisille kavereilleen tupakkaa. ei mene puhe perille. jo toistamiseen sain puhelun alaikäisen vanhemmilta,ja he kertoivat asian jatkuneen jo pitkään, huolimatta siitä, että edellisen kerran istuttiin saman pöydän ääreen,ja asiat puhuttiin selväksi,että se loppuu.

nyt olen aivan raivona,ja mieli tekisi itse soittaa poliisille,ja ilmiantaa lapseni. ennenkuin asiat menevät vakavammaksi,ostaa esim. viinaa alaikäisille kavereilleen, ja joku sattuisi vaikka kuolemaan alkoholimyrkytykseen tms vakavaa.

alaikäisten vanhemmat eivät itse halua poliisijuttua.

mitä tekisitte?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se on jälkeenjäänyt!! Sorry!

Vierailija
22/34 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne teinit aina jostain hakijan löytää.

jos se ei ole ap:n lapsi, niin sit joku muu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo normaalia että 18-vuotias pyörii ton ikäisten kanssa. Mietin omaa nuoruuttani ja ei ketään kiinnostanut 11-12 vuotiaiden seura, hyvä jos 15-vuotiaiden edes.

Mä olisin vakavasti huolissani lapsestani jos oman ikäisia kavereita ei olisi ja vielä kun hommailee tollaisia mitä hommaa. Eihän 11-vuotiaalla ja 18-vuotiaalla ole mitään yhteistä, sen verran tossa iässä ikä merkkaa.

Vierailija
24/34 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se 11v. "ylivanha"?

Vierailija
25/34 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä jututtavatko poikaa, mutta mikäli jututtavat niin luulisi hänen siitä hieman säikähtävän?

Vierailija
26/34 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä poika käy hakemassa täältä alaikäisille juotavaa. Myyjät voivat silloin sanoa pojallesi että eivät myy kun epäilevät että ne viedään alaikäisille.

Vierailija
27/34 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori siis tupakkaa

Vierailija
28/34 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se 11v. "ylivanha"?

En mä sitä sano, mutta olisin mä myös huolissani jos mun 11-vuotias pyörisi 18-vuotiaan kanssa.

Vierailija
29/34 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hengailisi jonkun 18-vuotiaan kanssa, huolestuisin. Jos se 18 v. vaikka pelailisi pienten kanssa jalkapalloa ja ohjaisi leikkejä, niin se voisi olla kivakin, mutta selvittäisin kyllä aika tarkkaan mitä lapset puuhaavat keskenään. Sen verran outoa se minusta olisi. Ja jos kävisi ilmi että se 18 v. ostaa sille tupakkaa, kieltäisin kaveruuden kokonaan. Toki ap:n on syytä yrittää vaikuttaa omaan lapseensa, mutta helpompi niiden 11-12-vuotaiden vanhempien luulisi olevan vaikuttaa omiinsa. Tuon ikäisten rahat kun on kaikki vanhemmilat peräisin.

Vierailija
30/34 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että konstaapelin puhelu tai laitokselle puhutteluun kutsuminen hieman rauhoittaisi. Ihan vaan tiedotusmielessä.

Vierailija
31/34 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko pojalla ollenkaan oman ikäistä kaveria?vai vaan noita 11-vuotiaita?Ois kyllä outoa jos omalla esikolla 11-vuotta ois noin vanha kaveri..

Ja kyllä ois aikamoiset sanktiot kotona jos tupakasta nyt kärähtäisi.

Vierailija
32/34 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko lapsesi muuten ihan normaali, kun hengailee noin paljon nuorempien kanssa?

Ensimmäisenä kävisin läpi lähi alueen kaupat ja pyytäisin siellä etteivät myy tälle tupakkaa. Heilläkin on velvollisuus valvoa myyntiään ja kieltäytyä myymästä jos on syytä epäillä että tupakka/alkoholi päätyy vääriin käsiin. Jos se ei auttaisi, ottaisin yhteyttä lähipoliisiin ja pyytäisin puhuttelemaan tätä välittäjää. Jos asuu kotona, niin kyllä niitä kurinpitokeinoja pitäisi löytyä.

Mutta mistä noilla kakaroilla on rahaa tupakkaan? Luulevatko vanhemmat että kun tämä välittäjä saadaan pois, pennut lopettavat röökaamisen? Nämä ovat kaksi ihan eri asiaa, mutta olen ihmeissäni. Asutte jossain vuokralähiössä :(

Vierailija
33/34 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ap luultavasti vastaillutkin vielä itelleen :D

Vierailija
34/34 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ap luultavasti vastaillutkin vielä itelleen :D

jotkut välittävät siitä,mitä lapset puuhaa.!