Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä perheterapia auttaa siihen että vauvan yövalvominen väsyttää aivan vitusti?

Vierailija
12.04.2010 |

Kun perhetyötekijä ei voi jatkaa meillä yli puolta vuotta ilman että meidän perhe menee perheterapiaan.

Tuleeko ne sitten yöllä meille hoitamaan vauvaa, että mä saan nukkua eikä vituta ja väsytä niin saatanasti koko ajan?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa apua tarvisette, niin täytyyhän teistä vikaa löytyä.

Näin luulisin, mutta eri mieltä olen asiasta.

Vierailija
2/30 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon putkeen ilman että joku keskeyttää jatkuvasti? Lomaa tarvittais ja kipeästi eikä mitään terapiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai tarkoittaa sitä, että teillä on hoitava taho, joka sitä suosittaa, ts. määrittää perheterapian tavoitteet. Hoitava taho on siis joku muu kuin sosiaalitoimi, josta perhetyötä saa. Kysy perheterapia-aloitteen tekijältä, miksi ja miten se auttaa.

Vierailija
4/30 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

just sitä että hän ei voi enää varata mulle aikoja, ellei me sitten jostain syystä mennä perheterapiaan ja sieltä määrätä jatkoja. Mutta mitä vittua se perheterapia auttaa siihen että ei saa koskaan nukkua, syödä eikä naida rauhassa?

Vierailija
5/30 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauva-aikana vanhemmilla vaan ei aina ole mahdollisuutta nukkua, syödä ja nussia viikkoa putkeen ilman keskeytyksiä. Mun nähdäkseni tuo on päinvastoin harvinaista.

Ja jos te ette ymmärrä mikä on normaalia vauva-arkea, niin ehkä siinä on syy miksi teidät ohjataan terapiaan.

Vierailija
6/30 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödä, juoda, nussia ja narkata ihan rauhassa, kun lapsi on huostaanotettu.

Vierailija
7/30 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauva-aikana vanhemmilla vaan ei aina ole mahdollisuutta nukkua, syödä ja nussia viikkoa putkeen ilman keskeytyksiä. Mun nähdäkseni tuo on päinvastoin harvinaista.

Ja jos te ette ymmärrä mikä on normaalia vauva-arkea, niin ehkä siinä on syy miksi teidät ohjataan terapiaan.

ap, mutta sulle ei varmaan tullut mieleen, että ihan kaikki lapsen valvominen ja heräily ei ole normaalia.

Jos lapsi ei olekaan terve ja heräilee sen vuoksi esim. 15-60 minuutin välein koko yön ensimmäisen puoli vuotta, niin kyllä siinä väsyy. Eikä se mielestäni ole normaalia vauva-arkea.

Ja vaikka syykin, kuten allergiat, olisivat selvillä, ei niitä välttämättä saa nopeasti kuntoon.

Vierailija
8/30 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysihoidossa jossakin perheterapiakeskuksessa ja jättää vauva sitten sinne kun uutta pukkaa kumminkin sit 9kk päästä.

Vierailija
9/30 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin ap:n väsymyksen. Voisitteko te pyytää perheterapiassa ihan konkreettisia unikouluohjeita. Jos ette jaksa itse toteuttaa unikoulua, niin voisittehan pyytää lähetettä sairaalaunikouluun.

Valvominen EI tee kenellekään hyvää. Eikä vauvan kanssa tarvitse kuukausitolkulla valvoakaan. Päivärytmitys ja unikoulu kehiin, niin ehditte syötä ja naidakin välillä!

Vierailija
10/30 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisykin on keksitty

Vierailija
11/30 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se jokaisella ole.Toiset vain jaksaa paremmin kuin toiset,Pieni lapsi aika on loppujen lopuksi lyhyt.Sitten alkaa murrosikä ja sekin rasittaa.Itselläni oli semmoinenkin aika anoppi oli hoidettavana , lapset murros iässä ja pienilapsi, sanoikin,tähän kun tulisi vielä vaihdevuodet.Hyninhän siiitäkin selvittiin nyt ei ole niitä huolia saaa nukkua taivalvoa miten vain haluaa.

Vierailija
12/30 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitänyt opettaa teille että välillä se isukkikin voi hoitaa vauvaa yöllä ja antaa sinun välillä nukkua. Että ihna hyvä että menette terapiaan kun ette puolessa vuodessa ole oppineet.

Vierailija
13/30 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja isukki hoitaa vauvan yösyötöt, eikä suostu pitämään sille unikoulua ja sit kitisee kun on väsynyt. Mutta jos minä hoitaisin yösyötöt, en jaksaisi hoitaa 4v:tä ja vauvaa päivällä kun makaisin vaan koomassa sohvalla.

Ja mitä se terapia auttaa kun me tapellaan enemmän kuin Matti ja Mervi kun kumpikin haluais nukkua.

Vierailija
14/30 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten joku sanoikin.

Meillä heräiltiin 4kk 5-15 kertaa JOKA YÖ ja sitten 3-5krt yössä seuraavat puoli vuotta, sitten syntyi toinen ja jaettiin yöpäivystys, edelleen 3-5 krt yössä keskimäärin heräiltiin ja toisinaan taas yli kymmentä kertaa yössä, kun vauva oli vilkkaassa oppimisvaiheessa.

Kolmen tunnin pätkä yhtenäistä unta pitää sentään jotenkin kiinni elämässä, mutta tunnin, kahden välein heräily yötolkulla saa kyllä epätoivon partaalle ja nimenomaan tappelemaan siitä, kumpi saa nukkua :(

Kokemusta on.

Vierailija
15/30 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka unettaa ja aiheuttaa sen että tartten yössä vähintään 10 tuntia unta, niin vauvan yövalvomiset ja 4v:n aikaiset aamuheräämiset tuskin olisivat ongelma. Ja vielä lääkitystä joku neropatti asiasta tietämätön ehdotti lisättäväksi kun kerroin että mua vituttaa ja väsyttää kun en saa nukkua.

Voihan sitä lääkettä lisätä, mutta sitten istun päivät zombiena sohvalla, nyt pääsen sentään 1krt päivässä ulos kotiovesta kakaroiden kanssa.

Vierailija
16/30 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvan, että kyllä se perheterapia taitaa tulla aivan tarpeeseen. Jos väsyttää niin saatanasti ja vituttaa, niin kyllä silloin oma jaksaminen on jo äärirajoilla. Käytä tarjottu apu hyväksesi äläkä pelkästä lomasta unelmoi.

Vierailija
17/30 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ei lupaa tulla hoitamaan meille kakaroita vähintään viikoksi putkeen, että me saadaan ukon kanssa tehdä muutakin kuin koko ajan tapella kun ei koskaan ole aikaa syödä, nukkua ja nussia rauhassa.

Vierailija
18/30 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää vauvan kanssa kotiin.

Vierailija
19/30 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös mies mukaan valvonta talkoisiin tai maksaa yöhoitajan

Vierailija
20/30 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapellaan kun ukkoa väsyttää ja mua väsyttää siitäkin huolimatta että saan yöni lähes putkeen nukkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän